-
Jooo ja tror nog att min å sparkar inåt för när det sparkar så känns de mer obehagligt :D Kvällarna å nätterna är lugnar nu än förut å det är juh faktiskt bra så man får sova.Gadget skrev 2012-05-14 14:30:33 följande:Something01: min bebis har också lugnat sig sedan v 27 ungefär (går in i v 29 på torsdag). Veckorna innan hade jag vant mig vid att det gick vågor på magen och ganska hårda sparkar. Sedan blev det nästan ingenting och jag oroade mig. Men det var ändå någon liten rörelse ofta på kvällen när jag lagt mig ner. Tycker fortfarande inte att jag känner så tydligt som innan, men har en känsla av att han sparkar mer inåt mot min rygg så det kanske är det som gör det. Plus att utrymmet kanske börjar bli lite begränsat mot innan. Men jag tror att så länge man känner något varje dag så är det ingen fara. -
Åååh, vadå irriterad. Vi hade juh en diskussion här om det här med att man blir kallad tjockis när man är gravid. Nu när ja verkade oberörd när min s.k vän sa de till mig så verkar de som att hon tyckte att det var trevligare å säga att ja såg sliten ut (utan smink, var dessutom på väg å skulle sola med en annan vän)
Usch va arg ja blir. -
Mitt hb låg på 115 sist, å gången före på 107 å då har ja ätit järntabletter sen v.12. Men ja äter oxå duroferon, inga större problem med magen .
-
Men ha dom inte ändrat dom lite, hade en till dottern å hon är född 2008 å den var en sån där som blev knölig, köpte en ny nu å den hade dom sytt i mitten, så den verkar som att den ska inte ska bli så. Men den är än så länge oprovad hos oss ;)Hejåhå skrev 2012-05-20 20:25:11 följande:De platta barnkuddarna på Ikea blir lite knöliga i fodret efter ett par tvättar, men duger bra att pallra upp bakom ryggen i vagnen osv. -
Känner oxå mest rörelser nedåt, ska till BM på måndag så då sak ja be henne kolla hur bebis ligger :D
Än så borde de juh finnas en massa plats å röra sig fritt där inne :D -
Bm besök idag, och dottern ska få följa med. Hon är mer exalterad för att ja ska ta blodprov än att vi ska lyssna på lillasysters hjärtslag. Hahah.,
-
9 veckor kvar nu :D Å tur tiden går fort ...
-
www.snoozy.org/35.html nån som har erfarenhet av detta märke???
-
'Till mig ringde fk idag om inkomsten, å ändå ha ja skickat in de 29 maj. graviditetspenningen fick ja beviljad förra veckan.LiJon skrev 2012-06-12 06:31:56 följande:Ang kosten är och har jag alltid varit mycket för sallad, äter nästan alltid helst t ex kött + sallad och hoppar pasta, potatis o s v. Första halvan av graviditeten så hade jag dock världens kolhydratsug så då har jag ätit rätt mycket sånt ändå, nu känner jag igen mig mer och skippar gärna pastan osv. Så i grunden äter jag bra mat även om det slinker ner onyttigheter emellanåt också. Sen har största cravingen varit frukt hela tiden, gröna äpplen, apelsiner, royal gala-äpplen och nu är det melon, äts varje dag ;)
Idag ska jag jobba på extrajobbet, sköönt då tiden går så segt när man mest är hemma. Börjar bli otålig ang FK, har fortfarande inte fått besked ens om vad min SGI är fast det är långt över en månad sen jag skickade in inkomstuppgifter. Har heller inte fått hem besked om havandeskapspenningen är beviljad och isf inte hur mycket, antagligen halv eller tre fjärdedelar då jag har extrajobbet. Tycker inte om att inte veta och får lite ont i magen av att inte kunna planera nånting riktigt.
Prova ringa till dom?! De ska väl bara ta högst 30 dagar.? -
Ja har en lejon tös här hemma, å ja har aldrig läst de där förut. Hahah. Men nu när ja läst å vet med erfarenhet hur hon var å är så kan ja juh säga att ja fick skratta.NiniMe skrev 2012-06-14 05:38:47 följande:OMG, ni ser länken som är på det inlägget om hur långt gånget jag är osv, jag provad att klicka på lejonet nu och då kom jag in på en sida som beskriver en lejonbebis: Detta kom upp;
Bebisen som föds I lejonets tecken är, i brist på bättre beskrivning, högljudd! Sömn är något som kommer kännas avlägset och overkligt för er då hon kommer hålla er vakna nätterna igenom. Det är en bebis som vill bli hörd och hon låter gärna alla få veta det.Hon älskar att vara i centrum för allas uppmärksamhet och mycket i er familj kommer att cirkulera omkring henne. Hon njuter av att ha publik, så det är inte förvånande att många lejonbebisar växer upp och blir artister.
Lejonbebisen är tävlingsinriktad och hon ställer höga krav på sig själv. Tillsammans med andra barn, och i andra sociala situationer, har hon lätt att få nya vänner. Hon trivs med att interagera och med att befinna sig i centrum. Hon kan ha lite svårt att dela med sig av roller, ansvar och även leksaker.
Hon är drottning i varje situation och hon vill gärna leda de andra, sätta regler och kontrollera att de efterlevs. Kort sagt, lejonet är ledaren och alltid kul att vara med. Hon förväntar sig ett bekvämt liv i sitt kungarike, och ve den förälder som inte spelar med.
OMG då vet jag vad som väntar hahahaa
Hon vaknade flera ggr på nätterna, så sömnen var inte det bästa, morgon pigg som bara den, ibland var det god morgon före 5 på morgon.
Hon är högljudd, å bestämmer gärna, men då är hon juh ensam barn än så länge. Så får se sen när lillasyster kommer om de håller i sig :p
Å vi kan ha ordentliga bråk om saker, fastän hon bara är 4 år. För ja backar tyvärr inte i alla situationer :p
Å nu ska ja få ett till Lejon, de här kan bli ganska så intressant :p -
Ja kör på städning, har börjat tvätta fönster. Sen är de skura å sånt som gäller. Får väl se om de hjälper nånting, misstänker dock att de inte gör det.
-
Bf på torsdag å inte nånting som händer här. Har försökt städa å grejjer men icket. Dottern kom 40+0, så får väl se, just nu känns de som att ja kommer gå över tiden.
Har haft sd i flera dagar, hela dagarna, å sen på kvällen när ja har gått å lagt mig har dom slutat å de har varit lugnt.
Börjar bli grymt less, sen att hela min familj kommer vara hos pappa min i slutet på veckan gör inte saken bättre, då vill juh alla helst att pysen i magen ska ha kommit så dom oxå får se. Hahaha. -
Ja har oxå BF idag,. Däremot så kom de känningar helt plöstligt igår kväll. Några timmar efter färdknäppen.
Hade iaf värkar i några timmar, somnade sen å prickade in en värk varje gång ja har varit å kissat. Lite öm kring magen nu, så ja antar att det har varit små värkar hela natten, men ja har ändå kunnat sova.
Så ska se om de börjar igen lite senare, men nu fick man lite hopp om att det är inte så länge kvar :D