Inlägg från: iväntanpådig |Visa alla inlägg
  • iväntanpådig

Augustibebis 2012

Grattis till alla bebisar!! Som man längtar! Glad

Har haft sd/molande mensvärk nu under ett par veckor som kommer och går. Hoppas att det skulle bli på riktigt men sen lugnar det sig igen..Hade igår kväll igen förvärkar? Fick oxå obehag i bröstet typ som tyngre med andningen, svårt att förklara men känns olustigt!? Och har haft sd hela natten. Inga som tar ont men är lixom öm i magen och känts obekvämt när man måstat upp på toa under natten. Får ni oxå obehag i bröstet vid Sd/förvärkar??

• iväntanpådig

eightythree: Yrsel är något jag oxå har. Enligt MVC beror det på "vena cava syndromet" då bebis börjar bli så stor å trycker på blodkärlet. Får det främst på morgonen/förmiddagen och ska därför undvika att ligga på rygg(vilket jag inte vill göra heller) Men det kan ju oxå ha nått samband med att man druckit för dåligt i värmen eller överlag är tröttare i slutet??( iallafall jag Flört )Såg att det var nån som tidigare skrev om diarreer nattetid med illamående och yrsel. Det har jag oxå haft och det verka oxå ha med Vena cava att göra...

• iväntanpådig
    LiJon precis så där har jag oxå! Jag känner mig ganska säker på att det är förvärkar som "bråkar"..man skulle ju bli glad om man vet att dom gör nytta?!  Märker av det på natten oxå när jag ska på alla tusen toalettbesök men i övrigt får jag sova. Skulle säga att jag har uppskattningsvis ca 4 sammandragningar i timmen under 3 dagar nu.  Såna som gör att jag får svårt att andas. Vissa tar lite ont (har tagit paracetamol,gav lite effekt men känner fortfarande av dom) men andra gör det bara obehagligt speciellt med trycker i bröstet...  Ilningar i underlivet har jag oxå. 37+4 idag. Ska till MVC imorgon och ska fråga upp om det. UL på fredag!  Men som sagt vet inte om det gör nytta,är normalt eller om man ska kolla upp det?? 
  • iväntanpådig

Hejja hejja ni som är nära!! 

LiJon: Hos oss gör man ett sista RUL v36-37 för att göra bedömmning om hur stor bebis är, om man kan föda normalt, om man öppnat sig osv. Ser verkligen fram emot imorron då allt kan hända enligt BM jag pratade med idag! Solig Jag hade blivit "dubbelbokad" till mvc. Men UL vi ska på imorron är motsvarande besök.om gör också en inreundersökning,blodtryck,urinprov m.m Hon påstod att mina "förvärkar" lät/kunde vara en försmak av  värkar och att det kunde vara på gång. Vi skulle hålla tummarna imorron att jag öppnat mig och att det int var bara pinvärkar jag känner! Jag hoppas på det bästa.Flört Hon påstod att trycket/obehaget i bröstet är som en försmak av förlossinngsssmärta. Då sammandragningarna oxå gör att man "tappar" luften och det är då man ska anda sig igenom dom. Skulle säga att det är ganska lugnt med mina sd/förvärkarna nu..Hur går det för dig?

• iväntanpådig

Tjockisbullen: Får ni prata med BM som förlöste dig för att gå igenom förlossningen? Så får man göra här sen och då kan man ställa frågor som varför dom gjort som dom gjort?!  

• iväntanpådig

Hemkommen från vårt sista RUL. Har haft förvärkar nu i 4 dagar och var lite orolig att det "bara" skulle varit pinvärkar och inte påverkat tappen alls. Men döm av förvåning! Tappen e mjuk,förkortad och jag är öppen 1-2 cm! Bra för en förstagångsfödelse fick jag till kommentar! Glad

Bebisen väger 4030 gr (+22%) idag i 37+6 och läkaren tyckte inte vi skulle spara på det så länge till. Igångsättning näst nästa vecka om hen inte behagar komma ut före! Vilket jag hoppas på! "du verkar ganska pigg så motionera lite" sa läkaren! De ska jag prova på!

Och så sa han att

-De skadar inte heller om vi ses på avdelningen på tisdag morgon! Glad

Förvärkarna fortsätter... 

LiJon: Samma här! Sambon är annars den som har varmt då jag fryser. Men är lite ombytta roller just nu. Sover med hela huset öppet och ändå rinner svetten trots "dålig" sommarvärme!

Svar på tråden Augustibebis 2012