Inlägg från: iväntanpådig |Visa alla inlägg
  • iväntanpådig

Issan8: Kan de inte vara en såkallad teckningsblödning? att det händer något med livmodertappen! Snart på gång då!Glad

• iväntanpådig

Här väntar oxå BM besök imorron! Glad Annars som tidigare sd/förvärkar och emellan bara öm i livmodern.. Vill ha smärta!! Men det hinner man djupt ångra innan det här är färdigt befarar ja... Flört

Jätte fin film capy!!

Grattis Grizabella!!!{#emotions_dlg.flower}

• iväntanpådig
    Var på besök till MVC idag!

Vecka 39 (38+4)
    Vikt +t18,8 kg
    BT 122/80
    Hb 123
    Sf mått 39
    Huvudet fixerat
    Hjärtljud 124
    Visade sig på UL/gynundersökningen i fredags att jag är "mogen" (tappen 2 cm,mjuk och öppen 1-2 cm)så försöker få igång fl med alla tänkbara huskurer Glad
    Ananas,chili,promenader, hallonbladste, sex, massera brösten. Fick idag ett till tips. Bastu! Så det ska prövas här ikväll + ev färdknäpp. Borde göra susen eller va tror ni!??Flört
    Om inte annat blir det högst antagligen igångsättning på måndag pga av stor bebis! Går väl lika bra det med. Fast jag skulle helst föredra en spontan förlossning. 
    Förvärkarna har iallafall kommit tillbaka idag från att ha varit lite lugnare ett par dagar. Hoppas kan man ju alltid!! 
    Håller tummarna för er andra!
  • iväntanpådig

Vi har gjort IVF och vet därför exakt när bebisen blev gjort. I fredags 37+6 var bebisen beräknad till 4030 gr. Dr tyckte helt enkelt att det var "onödigt" att bebisen skulle behöva vara inne längre än nödvändigt. BF har jag 18/8 men som det låter nu blir det igångsättning på måndag. Han sa att man får räkna med 200 gr per vecka. TUL har gjorts på mig under hela graviditeten (tror jag har gjort 9 stFörvånad omg...) pga av IVF och att bebisen hela tiden hållit sig på större sidan. 

Vi kör på bastu ikväll så kan vi ju hoppas att vi båda är på fl imorron! Glad

• iväntanpådig

Jag frågade om bastu bad tidigare i graviditeten och fick då förklaring att man ska inte ta ut sig i bastun, dricka ordentligt efteråt och förr i tiden födde kvinnor barn i bastun! Så bara man lyssnar på sin kropp borde det inte skada. Har badat både vildmarksbad och bastu under hela graviditeten.

Ja mycket är väl skrock av alla huskurer men onekligen värt ett försök.. Desperat?? ONää! Solig

• iväntanpådig

Kampis! skönt att du säger så! Jag är från finland eller rättare sagt Åland! Å de e en himla skillnad de! Flört

• iväntanpådig

Bastu + färdknäpp igår och lugna puckar här ännu! Fortsätter dagen med dammsugning och bakning! F-n om det inte ska hända nått snart!! Skrikandes 

• iväntanpådig
    Lindhaz:Har sfmått 39 (igår 38+4) men oandrasidan vet vi om att vår bebis är större. Räknad att väga 4030 i vecka 37+6 läkaren sa att man får räkna med en viktuppgång på 200 gr per vecka. 
  • iväntanpådig

Grattis till alla nya bebisar och mammor!!{#emotions_dlg.flower}

Hoppas allt går/gått bra för dig frukå!

Challelotten: Dom tips jag fått: curry,chili, massera bröst vårtorna, hallonbladste, promenader, färdknäppa, bastu... Men för mig verkar det inte fungera iallafall... Hoppas på bättre tur för dig!Glad Något jag missat som ni andra ha hört ska hjälpa??!

• iväntanpådig

Tesdy låter bra. Hoppas det fungerar så för mig med. Vill helst undvika droppet... Väntar på igångsättning på måndag om inget händer före! Håll tummarna att det gör de!! Längtar ihjäl mig efter liten nu känns de! Har försökt få barn sedan -06 å första graviditeten... Tycker det är vår tur nu!!! Obestämd Verkar som alla runt om kring en får bebisar nu å själv får man gå å vänta å vänta.. Men som sagt snart, men snart är inte tillräkligt snart! Flört Vill att de sker nu, nu eller NU!!!

• iväntanpådig

Grattis till alla bebisar!! 

Spännande Makkinje!! Lycka till! 

Var på kontroll idag för igångsättning. Skulle ha blivit igångsatt om det inte skulle varit fullt på fl. Känns lite surt. Vi har hundvakt ordnad och väskorna va packade i bilen. Nu blir det på onsdag istället om det inte kommer igång själv. Inte så långt kvar men hade ställt in mig på idag. Nu försöker sambon få mig att förstå att det inte behöver betyda bebis på onsdag heller bara för att jag inte ska bli för besviken om det inte kommer igång... F-n ja sku ju hålla på å föda barn nu ja och istället blev det soffan och påskägg ^^ Obestämd Sambon tyckte inte man kunde slänga ut folk från fl iallafall men jag e inte lika säker Flört Nu låter de väl som jag e en bitch, men jag längtar bara ihjäl mig efter bebis!!Hjärta

• iväntanpådig

Imorron ska jag in för igångsättning! Spännade men förstås lite nervös. Foten i munnen Vecka 39+4 imorron och blir igångsatt pga av stor bebis. Hoppas vi får träffa vår lilla imorron och att man slipper en 2 dygns förlossning... 

Grattis till era små! Tänk att de kan gå så fort!! Med tanke på förlossningen i ambulansen.. Oj ojGlad

Jag har druckit hallonbladste sen vecka 35. Började med 1 kopp och har nu druckit 4 koppar om dagen i ett par veckor. 

Ja tänk sommaren12 att man önskar sig smärta!!! Glad 

• iväntanpådig

Challelotten: Jo all stans jag sökit informationen på säger så. Men som förlossnings startare har det ej hjälptFlört Däremot hoppas jag på hjälp under och efter fl

Börja med en kopp örtté per dag och öka gradvis till max fyra koppar té eller tabletter per dag. Du kan dricka hallonbladsté obehindrat under förlossningen också.

Länk se.babycenter.com/pregnancy/labourandbirth/planningyourbabysbirth/raspberryteaeaselabourexpert/

Svar på tråden Augustibebis 2012