• Nadja93

Augustibebis 2012

Hejsan på er alla glada människor :) Såg forumet och tänkte jag också skulle skriva lite.. Jag väntar mitt första barn till den 18 augusti och tycker det är jätte spännande. Dock så är jag lite rädd inför förlossningen som närmar sig. Hur är det med alla här? Är det erat första barn ni väntat eller har ni fler? :)

• Nadja93

ååh jag missade ju helt den tråden! Så jag skriver mina frågor från bildtråden här: 

Hur mår ni alla andra som ännu inte fått ut era små? Känns det som att de är dags snart? Själv har jag så trist hemma att jag försöker göra det mesta så förlossningen startar.. haha

iväntanpådig: Läste att du var ifrån Åland. Vad roligt jag är också det! :)  

• Nadja93

Ellen: Låter lite jobbigt men spännande! Hoppas att det inte avtar så du får ut din lilla bebis snart :) 

Jag vill också komma igång med värkar så jag vet att det snart är förlossning.. Trodde aldrig att jag skulle längta efter en smärta som folk beskriver det. Jag är faktisk ganska spänd och taggad inför att föda. Känner jag just nu i alla fall, Sen när jag väl ligger där kommer jag nog tänka annat. Nej nu ska jag se på scrubs och försöka sova!

Hoppas att det går bra för er med värkar! :) 

• Nadja93

Hej på er! 

Vad jobbigt FruKå att det inte hade hänt mer, Håller tummarna att du ska öppna dig mer och få ut din bebis :)

Jag hade väldigt svårt att somna igår på grund av en vild bebis. Ibland undrar jag om han tränar inför ett matahon eller liknande. Det var lite jobbigt, Sen hade jag även en massa funderingar angående förlossningen och pappan till barnet. Menmen... Idag har jag en tid hos barnmorskan och min syster ska följa med dig idag så det ska bli roligt. Sen ska vi köpa gips remsor och göra magen min innan den försvinner :)

Förövrigt så mår jag bra, Trött och lite ont i svanken bara men det hör ju till,  

• Nadja93

mammsen: ja det kan man säga.. jag har beräknat till den 18 augusti och han har inte precis visat att han faktiskt vill ha barnet jag väntar, Allting som är köpt har jag fixat, och han har vart med på ca 2 besök hos barnmorskan av ca 10 st. Han skulle ha kommit till mig idag men han "orkade" inte för att han jobbat natt.. Och då sa jag bara till honom att jag kan föda vilken dag som helst, Men fick till svar: ja men det är ju beräknat först om en vecka! 
    Vadå?! behöver han inte komma bara för det?

Alltså tjejer är jag egoistisk eller får jag faktiskt tycka att han är korkad?  

• Nadja93

ååh vad roligt med alla nya bebisar! GRATTIS! Glad

Igår var jag till min barnmorska och kollade upp lite saker, Allting ser jätte fint ut och huvudet sitter nu fast som det ska, Längtar tills min förlossning startar så jag också får pussa på min bebis! Idag så vaknade jag med svullna händer och fötter, tror till och med att ansiktet är svullet. Jobbigt men snart är det över :) 
    Min pojkvän kommer idag också tack och lov! Så jag slipper vara själv inatt! Får hoppas på bebis nu bara trots att det är en vecka kvar till beräknat!  

• Nadja93

Kampis: Grattis till dottern! Hoppas att allting är bra med er och att förlossningen gick fint :)

Idag är jag V.39+0 lite halv läskigt men spännande, Trött mest och senaste nätterna haft en jobbig halsbränna, Vaknade upp med korvfingrar idag haha. Har vart iväg till ett köpcentrum nu på eftermiddagen/kvällen tillsammans med min pojkvän och köpt lite saker, Va även och såg på Grannpatrullen. Den va jätte rolig så se den om ni har tid och ork :)  

• Nadja93

Grattis till bebisen! :) Och lycka till alla som är på G! Jag vaknade kl fem imorse super pigg och ont i magen( nertill som mensvärk). Nu har jag även ett illa mående så skulle inte förvåna mig om jag kräks snart... Vill att min prins ska komma ut! Men bara för jag längtar så mycket kommer jag väl föda i v.42!

• Nadja93

usch jag mår apa alltså.. Huvudvärk, illa mående och ont i magen, har även ont bakom ögonen(?) Har fått i mig lite vaniljglass men det hjälper inte så mycket, Ska lägga mig i sängen och se på en film och förhoppningsvis så somnar jag. Hoppas att ni mår bättre än vad jag gör! 

Förresten jag är ju först föderska och  undrar.. hur vet man vad ''slemproppen'' är? Börjar fundera på ifall jag har missat den eller om den faktiskt sitter kvar än, 

Svar på tråden Augustibebis 2012