• Nadja93

Augustibebis 2012

ellenbmt: aha okej då vet jag lite mer om hur det ska vara då, Har varit lite osäker nu de sista dagarna, 

Är V.39+2 nu och mår lika taskigt som igår, men huvudvärken har kommit över lite, Ska till barnmorskan imorgon på en sista kontroll hoppas jag, Vill att min bebis ska komma ut!!  Kan man be om att bli igång satt eller måste man verkligen vänta till senast v.42 ?! För som allting är just nu så mår jag inte speciellt bra av graviditeten. Usch vad det låter som att jag klagar. Förlåt :P  

• Nadja93

V.39+3 eller V.40+0 enligt min barnmorska som jag ska in och träffa idag vid två tiden. Har haft jätte ont i huvudet och magen inatt så har knappt kunnat sova, har även mått illa som en jag vet inte vad och svullna fötter har jag också. Känner mig som en fet korv! Ska fråga min barnmorska vad jag ska göra. Vill helst att dom ska sätta igång mig pågrund av att jag mår så dåligt nu. Hoppas att ni mår bra!

• Nadja93

Har varit på sjukhuset nästan hela dagen/kvällen för att göra en massa kontroller. Jag har symtomer för havandeskapsförgiftning men allting visade bra så jag slapp bli kvar där. De kollade även en hjärtljudskurva så att allting stod rätt till där inne samt ett ultraljud för att se att de fanns tillräkligt med fostervatten. De bad.mig även att boka in en ny tid till BM den här veckan för en extra koll på mitt blodtryck. Min BM sa även att jag hade tecken på att förlossningen snart skulle starta så nu har jag ätit en hel ananas. Så gott det var :) Blev förresten tillsagd att bara ligga och vila nu och se på de tråkigaste som visas på tv då spännande/skräckfilmer kan påvärka ganska mycket. Så nu ska jag lägga mig och försöka sova!

• Nadja93
    Ep: Ja okej, jag har blodtryck 110/70 och inge äggvita i mitt urin, Så de tyckte att det var märkligt. Jag skulle ringa förlossningen om jag fick enorma svullnader igen som förra gången, 

Vad mycket ni andra har skrivit, Har just suttit och läst igenom allting så att jag är lite med i svängarna igen. Och det verkar som att de flesta av oss har haft samma jobbiga natt.. Jag vaknade vid ett-två då jag hade jätte sammandragning och sen ont som mensvärk/taggtråd i underlivet. Trodde jag skulle gå sönder, Sedan gick det över och jag försökte somna om, Men icke efter en stund så kom det tillbaka Och så där höll det på flera gånger under natten. Tyvärr så avtog det och nu känns allting som vanligt. 

Vaknade upp nu även med huvudvärk igen och svullnad. Så jag ska se till att dricka jätte mycket och sen se om jag får liv i prinsen.. Min BM sa att om jag blir orolig om min bebis inte rört sig på hela dagen så skulle jag testa att dricka iskallt vatten, Då brukar de tydligen vakna till liv, Annars så SKA jag ringa in igen till förlossningen.  
  • Nadja93

Så mycket som har skrivits.. Lat som jag är orkar jag inte läsa igenom det som har hänt sen jag va inne sist i onsdags.. Men nu ska jag berätta lite om vad jag har vart med om.. 

Jag är nu i V.39+6 eller som min BM läser 40+4. Var till en annan barnmorska igår för en extra kontroll då jag har haft såna problem med graviditeten. Hur mycket jag än ber om en igång sättning och säger att jag bara sover 3-4 timmar per dygn så säger dom att: Så länge allting låter och ser bra ut så kommer det inte att hända... MEN VAFAN?! (ursäkta språket) jag började nästan storböla när jag gick där ifrån, Stackars alla mammor som kanske trodde att det var något helt annat som hade hänt..

De senaste nätterna nu så har jag haft sammandragningar som faktiskt gör ont. Hoppas varje gång att NU startar det hela.. Men nej även jag blir lurad, Verkar som att min lilla Prins Charlie inte vill komma ut ur magen. Vad jag än gör äter/dricker/rör mig så trivs han som allra bäst där inne.. Men jag håller tummarna nu för att han vill komma inatt eller imorgon. Och vill han inte det så får han hålla sig inne tills efter söndag då jag är bjuden till Me & I party och ska shoppa loss på kläder..

Hur mår ni andra som fortfarande är som jag gravida? Och för er andra hur går det med alla fina bebisar? Glad 

• Nadja93

ätit ananas och rört mig massor.. hoppas att förlossningen startar nu! håller tummarna. sov gott alla fina mamor och blivande :)

• Nadja93
    Grattis till alla nya bebisar! Glad Blir så avis på er! 

Idag är jag V.40+0 alltså beräknade datumet till att föda.. Men vill min prins verkligen ut idag? Hoppas hoppas att jag får värkar och åka in för att föda.. Fast jag har inga större tecken på att han vill ut, Håller tummarna bara, Annars får han hålla sig där inne tills på måndag eller söndags kväll. För imorgon vill jag ju jätte gärna vara med på min mammas Me & I party!

• Nadja93

åh då har nästan hela min BF-dag gått och ännu ingen bebis, Har haft lite små värkar men börjar tro att det bara är mina tarmar som är knas och spelar mig ett spratt... Är hur trött som helst eftersom jag inte sovit på tre dygn. Kanske jag lyckas få några timmar sömn inatt? Men säkert så vill väl bebisen komma ut bara därför? 

orkar inte vara gravid längre, är deprimerad och känner mig meningslös(förlåt för mitt gnällande) . Hoppas att ni får en bra kväll och att de kommer fler bebisar! :) 

Nu ska jag lägga mig i sängen och se en bra film tills jag somnar. Några som förresten har tips på en bra film?  

• Nadja93

hejsan! :) har inte haft någon dator eller tillgång till det eftersom att min lilla prins Charlie föddes i söndags 03.48. han vägde 3360 gram och var 52cm lång. Ni kanske har läst i expressen? Det är jag och Charlie de skriver om.. Ska berätta min förlossnings historia till er så att ni får veta lite mer :) 

Vi mår bra i dagens läge, Eftersom att jag födde hemma så blödde jag ganska mycket. Fick vara kvar i tre dagar för extra koller och få järntabletter. :)

Svar på tråden Augustibebis 2012