• Roos26

Augustibebis 2012

För mig blir det en Bugaboo Donkey! Perfekt eftersom min dotter e hos sin pappa vissa dagar å då kan man dra ihop vagnen å bara ha en del i,. Så de är en dubbel vag och singel i ett! och hjulen fram e större nu å svängbara å med lyft i. I mina ögon perfekt för oss och hur vi bor. Bra förvaring å extra korg för packning när man drar i hop den. Den är den vagnen so klarar mest Max vikt å sne packning på marnaden just nu:D Ska få den av jobbet om jag säljer för en viss siffra som jac med 90% kommer sätta :) så redan vart å fixat å kollat allt för att de ska kunna beställa den till mig:))

• Roos26

Idag har jag gått 13 veckor:D mÅr fortfarande illia då och då å spyr ibland å är väldigt trött men de är mycket bättre nu än för några veckor sedan. Letade upp två säckar med mamma kläder från förra graviditeten då magen ploppar ut helt plötsligt. En hel del passar nu men de mesta e för stort som jag nog bara kommer kunna kunna ha sista två mån eller nägot(vägde lite mer från start sist) så behöver ändå ut å shoppa lite. Men hittar inte så mycket kul kläder....behöver en snygg vår jacka oxå som inte ser ut som en stor påse bara för att man har mage:P några tips?

• Roos26

Om de ska räkna om det skall man haft samma anställning i 6 månader innan de gör detta , men i aug har de ju gått 6 månader så be dom göra det då. Så skall jag göra då jag har provisions baserad inkomst å ska se till att lönen e laxas för Max mammapeng. Borde ju funka å be dem göra de i aug..... Ska ringa å dubbelkolla.

• Roos26

I morgon ska jag på privat UL för att få veta könet då vi e så nyfikna å vill börja handla å pyssla till den lilla:) på rutin UL hade de som policy att inte säga fortfarande , jag tyckte jag såg en snopp men hon sa att de kan lika gärna vara navelsträngen. För oss blir vi lika glada vilket som men jag e en av dem som tycker de e trist att köpa köns neutrala kläder å grejer å vi ska flytta in i nytt hus å ska inreda rum å så underlättar att veta innan. Så kan jag hålla mig syssel satt under väntan som e kvar:D

• Roos26

Ååå måste få gnälla av mig lite. För några dagar sedan fick jag värkar å fick åka in till Östra. Tappen var påverkad å va ca 16-17 mm . Jag fick bricanyl å blev sjukskriven med ordinerat sängliggande. Eftersom jag var i v 21+ 1 så fick jag inte bli inlagd på förlossningen utan får snällt vänta tills på ons då vi ska se om de ser likadant ut för då går jag in i v 23 å kan läggas in. Så nu ligger man hemma å de har gått några dagar . Glad att de har lugnat ner sig men det är så otroligt tråkigt att bara ligga ner:/ å hoppas ju verkligen att de har hjälpt å man slipper bli inlagd på OBS, finns ju verkningen inget att göra:P Glad att bäbisen sparkar å mår bra å gör sug påmind i alla fall:D

• Roos26

À blir många serier å får se till å börja läsa någon bok . Har en tre årig dotter som kommer hem från sin pappa på tis...då har jag lite mer å göra. Lite svårt när man e sängliggande bara...men löser sig nog...

• Roos26

Var på återbesök på östra sjukhuset igår. Tappen hade böivit något bättre nu efter sängläge i en vecka . Från 16 mm till 32 mm :D så de bar en stor lättnad. Blir sjukskriven en månad i taget nu så får vi se hur de ser ut med tätare kontroller. Hon hittade dock en till grej på UL . Moderkakan ligger presice vid öppningen så vi måste hålla koll på de så den drar sig uppåt å inte tvärt om annars blir de kejsarsnitt :P men ändå glad att lill åojken mår fint å att de går åt rätt håll:D

• Roos26

À jag har fortfarande SD , kommer när jag varit igång lite. Dock är dom ju inte alls så onda som när jag var inne på östra första gången , nu e de typ hälvften utan någon värk alls å resten med mens liknamde smärta. Ska fortfarande ligga å vila mycket men får vara uppe nu å grejja men ska känna av min kropp själv å reglera de som de känns bäst. Himla skönt att de såg moderkakan nu, konstigt för detta var mitt 4 UL å ingen annan har reagerat . Nu fick jag bild å allt å såg själv hur den låg presice intill , måste ha växt så nu de sista då . Hade jag bara haft mitt rutin UL hade de ju alldrig märkt de....jag tycker man ska ha ett rutin UL längre fram i graviditeten oxå. Tex för att se storlek på barnet å bland annat sådant här då. Jag fick en tjej på 4550 sist ... Bad om UL men fick inget fast jag kände att hon var stor ...sluta med akut operation efteråt .. Inte kul... Hade kunnat satt igång mig lite tidigare om man gjort UL tex. Eller tex kompis fick en liten rackare på 1900 ...de hade ju sett att något inte var som de skulle ...mmm à listan e lång

• Roos26

Jo just de Svipp : konstig den läkaren som gjorde mitt UL nu ang moderkakan sa att man förlöser inte om den ligger för nära utan bara kejsarsnitt. Konstig att de säger olika. Fast hon sa att när moderkakan växer så drar den ofta sig uppåt å vid senare UL så kan de se ok ut å man kan föda vanligt . E de din BIM mena tro?

Svar på tråden Augustibebis 2012