• Roos26

Augustibebis 2012

Ja hur e de med det, måste man göra något vatten prov när man har kommunalt vatten inför flaskmatning?

• Roos26

Ja nu har man haft från 30 min till efter halva dagen 15 min mellan förvärkarna hela dan och de ger inte med sig....får ta Alvedon igen å lägga mig igen...hoppas jag kan somna så de klingar av ...

• Roos26

Jisses va trött jag e , regelbundna värkar i nästan ett dygn. Kunde inte sova pgr av de gjorde så ont i natt ....klingat av nu på morgonen å e inte alls lika täta . Ska till BM å hoppas på att hon vill kika på om de gjort någon nytta:P Könner med er alla andra som oxå går runt med jobbiga förvärkar ...... Riktigt jobbigt detta. Denna gången kommer jag ha mycket svårare å veta om de verkligen satt igång eller inte. Förra gången hade jag lite tätare värkar än jag hade nu men de gjorde inte alls lika ont å med samma kraft som min förvärkar ....skumt. Hoppas på vattenavgång så man vet

• Roos26

Godisbit du är inte sist jag har oxå BF 5/9. Blev oxå fram flyttad på UL:P

• Roos26

Ser att ni skriver om värkstimulerande dropp. Så här var de på min fölossning för mig. ( ger nog inga svar men min uppfattning om de hela) fick svaga mensvärksliknande värkar på förmiddagen som var helt ha trevats. Så svaga att de tog ett bra tag tills jag fatta att de var värkar. på kvällen var de 3 min emellan å vi åkte in. Blev undersökt å var öppen 3 cm. Efter undersökningen gick vattnet å de var som att trycka på en knapp å värkarna blev riktigt intensiva å fick knappt någon paus mellan dem så fick lustgas å hade nog den konstant . 4 Tim försvann som jag ibe ens mins då jag hade då ont. Bad om Ryggbedövning. Fick den men efter 1 Tim hade jag inte mycket värkar kvar, jag fick då dropp å de blev nästan lika intensift igen men sa att de var jobbigt å de sänkte droppet lite tills vi hitta en bra nivå. Tog 23 tim å eftersom ryggbedövningen gjode så förlossningsföloppet planade ut så var droppet nödvändigt i mitt fall. Men de värkarna kändes bättre än värkarna jag hade efter vattenavgång fram till ryggbedövningen. Å i mitt fall så hade ryggbedövningen råkat åka ut så de gav bara effekt första tim :/ Så i förberedande åtgärden kan man ju skriva i sitt förlossningsbrev att de skall vara lyhörda å om droppet behövs att de reglerar tills ni hittar en hanterbar nivå då de ändå går framåt?

• Roos26

Oj där gick slemproppen! Inte så konstigt kanske varit å gått på stan sen kl 12 å hemma nu först .....med Alicia kom förlossningen igång 2 dagar efter . Men som man läst här verkar ju många gått flera veckor efter slemproppen gått... :P men håller tummarna än då:)

• Roos26

Tjockisbullen: Vore underbart om de blev likadant för mig:) Issan8: ang amning är de ända rådet jag kan ge som passade mig å min dotter var att ge henne bröstet när hon bad om de. De är ofta väldigt törstiga i början å de ger med sig efter ett tag. För min del var de bra för mjölkproduktionen oxå :D

• Roos26

Hampus: Jag skulle gå på regelbundenhet med tanke på min förra förlossning där värkarna bara var som lite svag mensvärk i början fast 3 min emellan när jag åkte in. Sen satte de fart:D status på mig för tillfället är att lite mer av slemproppen kom nu på morgonen och igår kväll tryckte de på något djävulskt neråt så jag trodde jag var tvungen att skita helatiden. Ligger i sängen nu så får se vad dagen har att erbjuda.....

Svar på tråden Augustibebis 2012