Inlägg från: Sommaren12 |Visa alla inlägg
  • Sommaren12

Augustibebis 2012

Tack Babyhummingbird för att du delade med dej av ditt förlossningsbrev. Har snott några rader därifrån som jag tyckte du uttryckte bättre än mig. Har skrivit om mitt brev nu.

Vi fick ett fyll-i-papper från sjukhuset via bm med frågor som gjorde att jag kände mig helt låst. fem frågor med fyra rader att skriva på. Skiter i ifall de blir tjuriga nu för att jag skrivit ett eget, det är ju MIG den där papperslappen ska hjälpa och inte dom.

• Sommaren12

Får man liberoväskan på bb även om man inte är med i liberoklubben? Står på deras hemsida att man ska anmäla sig så får man väskan på bb.

Jag har fö samma storleksfunderingar om blöjor som Kampis. Har ett pkt ettor men bebis väger enl min gissning 4000g på bf. Köpa tvåor med kanske?

• Sommaren12

Åh jag börjar nästan ångra att jag skrivit att jag vill klara mig utan eda och annan stark smärtlindring... Fast samtidigt känner jag verkligen ett spontant NEJ till det. Hoppas min fl kommer gå bra utan och att jag har bra stöd och pepp från de runt omkring.

• Sommaren12

Ni har så rätt. Jag skrev att jag vill att de peppar mig att tro på mig själv och min kropps styrka att klara mig utan stark smärtlindring. Tillade dock det babyhummingbird skrev att jag vill veta när sista chansen för eda är så jag kan ångra mig. Detta är ju helt nytt och jag vet inte vilken smärta som väntar. Har hört säkert 50/50 historier där det gått snabbt och "lätt" men också historier där man fått inse sin kropps begränsning och fått smärtlindring.

Jag bara minns att de sa på informationen på sjukhuset att om man skrivit att man vill klara sig utan så kommer de puscha en även om man skriker efter eda. :/ såklart kan man få ändå men de kommer inte "ge sig" lika snabbt som de som skrivit att de är öppna för smärtlindring.

• Sommaren12

Heja ellenbmt!

Inser ju att alla har olika förlossningar och olika erfarenhet av eda. Eftersom jag helst vill klara mig utan känns det dock skönt att läsa de där fallen då ni klarat er bra utan eda. Känns hoppfullt för mig liksom. Det är inte komplikationer jag är rädd för. Jag är fruktansvärt rädd för att inte själv känna min kropp och när jag ska krysta. När jag var nyopererad nån gång fick jag känna på känslan att va kissnödig men inte kunna kissa och tyckte det var skitobehagligt. Det är det där med att kroppen liksom stänger av som skrämmer skiten ur mig med kontrollbehov. Känns för mig otäckare en smärtan. Men som sagt, jag vet inte vad som väntar och kanske känner jag annorlunda för eda där och då.

• Sommaren12

Astro: jag känner att jag förstår dig till fullo och tror de andra gör det med. Tror inte någon tror att du tycker du är bättre än nån annan för att du valt bort eda. Folk här verkar helt enkelt bara ha olika erfarenheter, något jag är tacksam för då man får två sidor av denna smärtlindring. Som ninime skrev så verkar eda va lite kopplat till prestige men det får man personligen försöka släppa och inse att smärta är olika för alla och det finns inget rätt eller fel. För mig är det också en känsla. Jag vill helt enkelt inte ha eda så som det känns nu. Jag ser inte det positiva med den bara det negativa. Men jag är inte heller nån övermänniska och när det väl är dags kanske jag skriker efter det. Och då kommer jag inte skämmas över min ånger.

Igår och idag har det varit mycket sd och mensvärk. Magen verkar också sjunka konstant. Men jag grunnar inte i om det är nära. Det kan väl hålla på i veckor I guess... :/

Synd ellenbmt! :( men fyra veckor till tror jag inte det tar! Du ska se att bebisen är i din famn inom några dagar.8

• Sommaren12

Ep: jag är ingen expert på sf-mått. Finns ju en övre och undre kurva och därinom anses ju allt mer eller mindre normalt men nä det låter ju inte som du ligger på mellersta kurvan iaf. Prata med din bm.

• Sommaren12

Ep: vad jag kommer fram till när jag googlar så är mellersta kurvan 33 cm för v 36 och undre 30 så då ligger du alltså inom normalvärdet.

Svar på tråden Augustibebis 2012