Inlägg från: Sommaren12 |Visa alla inlägg
  • Sommaren12

Augustibebis 2012

1005H: Så kan det va. Hade det exakt likadant förra veckan. Jobbig dag. Konstant stenhård och jobbigt. Även lite molande värk emellanåt men det släppte nästa dag. Då hade jag med mycket sd men inte konstant. Sen har det varit lugnare. Jag tolkar det som att det e kroppen som förbereder sig på vad som komma skall.

• Sommaren12

Millas: vi verkar ha samma dagsrutiner. Sover också dåligt om nätterna och går upp sent. Blir ibland lunch ist för frukost och sen vilar jag lite då och då på dagen.

Nu är jag i princip färdig med en hemsida som jag haft som ideellt uppdrag så nu kan jag ägna mig helt åt eeh ingenting! :P har rensat ut gamla lakan och påslakan som jag ska försöka ta tag i att sy om till spjälisen.

• Sommaren12

Hade ett fånigt breakdown innan. Nyduschad och skulle klä på mig. Bara stod och stirrade in i garderoben och blev där och då så vaaansinnigt trött på mina mammakläder! Har bara ett par plagg som går runt runt runt och nu börjar många toppar bli för små och går inte över magen. Slutade med att jag slängde mej som en annan barnrumpa på sängen och började störtlipa.

SÅ färdig med detta nu.

• Sommaren12

Grattis till alla nya bebisar och lycka till ni som verkar va på G! :)

Här vaknade man av grannens motorsåg.... :/

• Sommaren12
    anneh skrev 2012-07-31 18:04:11 följande:
    Letar efter minsta lilla grej som kan betyda att det är på G..
    Men! Min mage är helskum, från att typ aldrig behövt gå på toa för nr 2 så har jag igår och idag behövt gå 4-5 ggr. Är även mycket lösare än vanligt.

Är det ett tecken? Bf på torsdag..
    Hoppas det för min morgon började med att jag var på toa och gjorde nr 2 fem gånger på fyra timmar.. :D Sen hade jag ont i magen vilket gick över i onda sammandragningar för att sedan klinga av. Nu har det varit lugnt resten av dagen. 
    Åh vill bara att det ska dra igång! v 39 idag... suck va segt det går.  
  • Sommaren12
    DetGodaLivet skrev 2012-07-31 19:27:31 följande:
    Själv är jag rätt less på livet, de sista veckorna är banne mig inget roliga, och orkar inte skriva här så mycket heller fast jag läser varje dag.
    Jag håller  med dig. Det är inte kul längre. Det är bara en trist jäkla väntan på att nåt ska sätta igång och allt är tungt och jobbigt. Känner mig inte så munter längre heller. 
  • Sommaren12

Många snackar om ett tryck mellan benen. Antar att ni menar att bebis borrar ner sig och trycker på. Har inte känt det alls. Kan känna ett tryck neråt i magen ibland men inte så ofta och inte sådär enormt. Nån beskrev det som att ha en melon hängandes mellan benen. 
    Måste man känna det innan det är dags eller är det också individuellt? Annars är det nog lååångt kvar för mig för jag har inte känt nåt liknande. :/

• Sommaren12

Ok. Gissade att det va så men så många skriver om det så tänkte att det kanske e en sån där obligatorisk sak man känner innan det är dags.

Nu ska vi se om man lyckas sova i natt...

• Sommaren12

Mysigt att vakna denna morgon till sol och vår månad samt läsa att gadget och oxle bo vaggar runt. :) lycka till nu!

Svar på tråden Augustibebis 2012