Inlägg från: Sommaren12 |Visa alla inlägg
  • Sommaren12

Augustibebis 2012

HAHA vad är det med mig? Kollar på En unge i minuten och har inte ens sett en kvart innan tårarna rinner. Är nog bara känslan av att man snart själv är där.

Men va roliga en del är:
    -Vad vill du ha för smärtlindring?
    -Vad finns det då?
    -Det finns det och det och det och så ryggbedövningen. Den är den mest effektiva.
    -Jamen kör på den då.

En annan har läst pärm till pärm om smärtlindring och vi diskuterar det varje dag här samt våra fl-brev och andra förberedelser å så kommer en del in och bara "jaha?". Noll koll på vad dom vill. Tyst

• Sommaren12
    Issan8 skrev 2012-08-02 17:33:59 följande:
    ja jag vet, det var detta avsnittet jag blev så chockad över, dels att hon har noll koll men också att de ger henne EDA så tidigt innan hon ens har riktigt ont. Inte konstigt det slutar m akutsnitt...
    Ja det är faktiskt lite skrämmande. :/
  • Sommaren12

Vet att ni pratade om det innan men jag var lite dålig på att läsa då, men vad är eg grejen med värkstimulerande dropp? Fördelar/nackdelar? 
    I En unge i minuten verkar dom himla glada för att sätta in det när värkarna är "lite halvhjärtade". De säger att värkarna behöver komma igång bättre. Är det så brått tänker jag? Vad är nackdelen med att låta det ta den tid det tar? Har ingen aning alls om detta... Sorry om det blir lite repris... 

• Sommaren12

Tack Ninime! Ska vara observant på vad de säger om detta när jag kommer in. I en unge i minuten känns det rätt mycket som att det är personalen som tar beslut åt patienterna. "Jag tycker nog att vi sätter en eda nu", "Nu tycker jag att vi sätter dropp" osv... Lätt att uppfatta det som att man inte direkt har nåt val utan att "detta är för ditt eget bästa" typ. 

Men kan det va dåligt ifall värkarna är jätteslöa. Om det inte händer nåt liksom? Tänker att tillslut kanske det ändå behövs värkstimulerande?

DetGodaLivet: ja det är den maskinen du har för det var den du tipsade mej om hehe. :) Tycker den är super. Enkel och räcker till det jag kommer använda den till liksom. 

• Sommaren12

Kampis: positivt och spännande! Hoppas bebis vill komma snart! :) ensiffrigt för dig nu! :)

Bullen: så sjukt tragiskt! Mardrömsförlossning i mina öron. Fattar inte att det kan gå till så. Snacka om att förstöra en av livets stora upplevelser! Ge tillbaka!!

• Sommaren12

Vet ni vad min nya favorithobby är?! Att kolla på höstmodet på nätet! Även om jag antagligen kommer bli besviken över att inte kunna ha samma lilla storlek som förut så ska det bli SÅ kul med lite nya kläder! Mannen min har lovat att ge mig ett litet shoppingbidrag. :)

Å så har jag en fråga som redan ställts och som jag trodde jag hade koll på, men nä... Hur klockar man värkar?! Trodde det var från början på en värk till början på nästa värk, men ni pratar ju om hur lång tid det är MELLAN värkarna också och nu inser jag att det blir ju aldrig nåt "mellan" ifall man räknar så som jag gör. Ska man klocka från början på en värk till slutet och sedan klocka mellantiden tills nästa värk börjar? Eller?!

7eHimlen skrev 2012-08-04 11:45:14 följande:
    Här sväller fötterna (och änderna oxå) mer o mer för varje dag känns det som. Har fläkten på för jämnan och håller ändå på att dö av värmeslag. Igår blev min fru lite nojjig och tyckte vi skulle börja med skydd i sängen eftersom hon är rädd att slemproppen/vattnet ska gå o förstöra madrassen. Det funkade i en timme, sen var jag helt BLÖT överallt! ISCH!!! Nu la vi skyddet under bäddmadrassen istället så vi iaf skyddar resten av sängen :P
    Här har vi en till vars sambo börjar nojja... Slutade med att vi körde till IKEA igår och köpte två plastade frottélakan som nu är inbäddat i sängen och ligger i soffan. Nu ville han att jag skulle ta med mig det ut i bilen också (har ny bil) men DÄR går fanimej gränsen! Går det i bilen så gör det, pallar inte ha lakan överallt!
    Jag är för övrigt också supersvullen. Har bara ett par skor jag kan använda, ett par supergamla slitna jesussandaler (sulan sitter inte ens fast ordentligt :D) och här om dagen fick jag inte på dom heller.
    En del säger ju att man inte får tillbaka sin vanliga skostorlek alltid. Det är jag skitskraj för för jag har redan stl 41 och 42 finns ju liksom inte i många damskor... :/ 
  • Sommaren12

Så häftigt Ninime!! :) grattis igen!

Wiiiee!! Har tittat på moseskorgar till förbannelse. Varje gång mannen frågar vad jag gör vid datorn så har jag svarat "tittar på korgar...", både dag som natt. Har vänt ut och in på hela internet för att hitta ett prisvärt alternativ, dvs ingen tokdyr och en som jag ändå gillar (många ser inte ut att va i bra kvalitet). Men nu fick min man nog. "Om du lägger lika mycket tid på mig ist som på att leta efter dom där korgarna så köper jag en! Har förstått att det verkar va väldigt viktigt för dig!" Haha, sagt och gjort. Han hittade en bra rabattkod så det blev en clair de lune på Lekmer. Så ikväll ska jag tydligen bjuda på pizza var kravet... ;)

Svar på tråden Augustibebis 2012