Augustibebis 2012
Blev påkommen av en snokare i en annan tråd här på FL så kändes bäst att byta namn. Jag är gamla bullmamma (hann dock pga paniken byta namn en gång till emellan så tror mina tidigare inlägg står som augustimamman)...
Blev påkommen av en snokare i en annan tråd här på FL så kändes bäst att byta namn. Jag är gamla bullmamma (hann dock pga paniken byta namn en gång till emellan så tror mina tidigare inlägg står som augustimamman)...
Det är nog olika hur man känner inför KUB och inget är väl rätt eller fel. Vi ska göra vårt imorgon, känner mig inte så orolig, ska mest bli skönt att (förhoppningsvis) få se ett friskt barn där inne som sprattlar runt. Jag hoppas på att kunna sluta oroa mig så mycket då. Trots vul i v 9 så vågar jag inte tro på att vi ska få det här barnet och ja jag vet ju att ett bra kub inte är en garanti men jag tror i alla fall att jag kommer släppa oron till stor del och må bättre.
Jag är ju också så stissig över alla mediciner och sjukdomar jag dras med så det är med en anledning till att jag vill göra kub. Däremot vet jag inte hur jag kommer reagera eller vad jag kommer vilja göra ifall resultaten är dåliga. Jag ber nog till gudarna att de inte är det helt enkelt. Jag vet i alla fall att OM de är dåliga så vet jag det helst nu så tidigt som möjligt så jag kan förbereda mig.
För min del väntar massa kontroller, extra ultraljud i slutet av graviditeten samt att de ska typ titta på hjärtat på bebisen. Kan man verkligen titta på det innan den kommit ut? Vet inte ifall hon menade titta som i att lyssna kanske... Jaja massa extra här i alla fall. Känns som man kommer springa på mvc och sjukhuset en gång i veckan på slutet!
Vad hette dokumentären?
Har också sett dokumentären nu. Så himla vacker, började såklart lipa! 
Och tänk så starka de afrikanska kvinnorna är som är gravida utan moderna undersökningar eller vetskap om hur långt gångna de är. Och GÅ två timmar till kliniken! Här gnäller man när det tar en kvart att köra...
Känner mej lyckligt lottad efter att sett den. Samtidigt orolig över alla saker som kan gå snett.
Var bara så överväldigad och lycklig då så jag tänkte inte alls på det. Men men...
Vad är riskerna med tillväxthämmade barn? Om jag inte missminner mig så tror jag att det räcker att det finns rödhåriga på mammas sida för att barnet ska få rött hår. Nåt sånt hehe. Min brorson har rödblondt hår men på vår sida finns inga rödhåriga. Har för mig att hon sa det då, men är inte helt säker.
Blomsterfröna: varför tror du pojk? :)
Bellatrixx: ja jag funderar också. Vi har båda fina ögon så vems h*n än får så blir nog det bra. ;) hoppas att den får hans lite lockiga hår och inte min "mussepigg-lugg". Och blir det en tjejja hoppas jag hon slipper de breda låren som både jag, mamma och mormor har. :) kul att fantisera. Min brorson är jättelik mig som barn, häftigt att se likheterna!