Inlägg från: Stövelkatten |Visa alla inlägg
  • Stövelkatten

Augustibebis 2012

Maajsi skrev 2011-12-27 11:43:31 följande:
    Hej! Jag plussade för en vecka sedan. Känner väl ingen glädje riktigt ännu. Svårt att göra det då jag förlorade min son i oktober i v. 27. Jag är väl lite avvaktande om man säger så. Trodde verkligen inte att det skulle gå så fort. Bara man inte har otur en andra gång. 1 är en för mycket. Lägger in mig i b listan.
    Beklagar! Har du möjlighet att få extra stöd och koller nu så att du kanske kan känna dig mer i kontroll?
  • Stövelkatten
    Maajsi skrev 2011-12-27 11:50:18 följande:
    Jo, jag ringde min barnmorska idag och ska träffa henne imorgon för planering. Ska även å återbesök på spec snart och då ska jag även ta upp detta. Har blivit lovad att få extra hjälp och får även komma in vid minsta oro.
    minstörstalycka skrev 2011-12-27 11:47:42 följande:
    Jag beklagar.. Hoppas detta går vägen! Kram till dig!
    Jo, tack. Man ska väl förhoppningsvis inte ha otur en andra gång. Kram!
    Va bra att du blir hörd i alla fall. Önskar dig lycka till!
  • Stövelkatten
    mammsen skrev 2011-12-27 13:38:49 följande:
    ar på ett "hälsosamtal" idag och fick tid trill inskrivning 2 Feb, Känns som en evighet dit ju!!!! Här är det bara Ultraljud vid ca v 18-20, jag tycker det känns galet sent! Önskade värkligen ett tidigt Ultraljud med bara för att få fatta att man värkligen är gravid, få veta om det är en eller två och få klart för sig att hjärtat tickar.. Hur tänker ni som endast erbjuds sena Ultraljud?? Skapar det en viss oro hos er med?? Och allihopa här på tråden har alla gått/ska alla gå på "hälsosamtal" innan inskrivningen? eller är det bara här? Jag fick fylla i en ankät om mina alcoholvanor, rökvanor, mediciner och dylikt,, men jag varken röker eller snusar och dricker vääldigt sällan alcohol.. men men iallafall, kändes nästan som ett förhör! Fast hon var endå gosig på något sätt, älskvärd lixom som höll i det,, Men jag har skitmycket nojjor över andras synpunkter på min grav! Så var det inte med min första (Lova 4 år) trots att jag var väldigt ung och ensam. Men nu känns det som att alla dömmer mig på något sätt!! Skumma fix idéer man kan få.. Jag och sambon är lyckligast i världen och jag är jätterädd att någon ska påpeka och ha negativa åsikter osv, Vi bor lite trångt för att vara 4, ekonomin går runt men vi kunde haft mer pengar os.v någon annan med oro över "andras reaktioner"?

(nu ser citatet jättekonstigt ut här...) Vi hade "hälsosamtal" samtidigt som inskrivning, sånt varierar från ställe till ställe. Under min första graviditet bodde jag i norrköping, och där hade man inskrivning och sedan inget alls förrän efter RUL i v18. Man hinner nojja upp sig över mycket! Vi går privat denna gång (i Sthlm) och det känns mycket bättre. Bättre bemötande över lag och bättre kontakt vid frågor mm. Tyckte också frågorna om alkohol var lite lustiga. "Hur ofta dricker du?" Ja, eh... aldrig, jag är ju gravid? och innan det en gång var tredje månad kanske. :)
  • Stövelkatten
    mammsen skrev 2011-12-27 13:58:50 följande:

Nej då!! haha

Ja, men jag fyllde ju i som jag brukar göra vid vanliga fall, alltså när jag inte är gravid.. Hoppas hon förstår det!! Annars förstår jag om hon tittade lite snett på mig,, alltså jag fyllde i princip i mer sällan en en gång i månaden på alla alternativ vad gällde alcohol.. jag dricker i princip alldrig, möjligtvis ett glas vin till maten eller så.. Men det kommer jag ju inte göra när jag är gravid.. Känndes som skumma frågor.. kunde hon inte frågat i telefonen om jag hade alcoholproblem, eller några andra problem bara lixom!

Hahahaha! Jag tror du gjorde rätt, vår BM sa det när hon intervjuvade mig; att jag skulle svara som det var innan.
  • Stövelkatten
    Novalina skrev 2011-12-27 14:27:56 följande:
    De som har alkoholproblem döljer det iofs ofta både för sej själva och andra...
    Precis! Vem sitter då hos BM och medger att man dricker hejdundran som gravid? Märkligt... Men det kanske är en grej som "hänger kvar" att det trots allt finns många som inte riktigt vet om riskerna och hur lite man vet om dem osv.
  • Stövelkatten

Gadget- har också fått händer på magen, hög tycker det är synnerligen obekvämt när man vet att det inte är någon bebis där de petar. Sen är jag nog. ratt kinkig med det senare också. Jag brukar inte själv klämma på okända människor, uppskattar när folk visar mig samma respekt. Med sonen var. Det en helt okänd tant som klämde på mig när vid stod vid ett övergångsställe... fruktansvärt!

• Stövelkatten

Bullen85- Jo, så är det ju. Glad En av klämmarna nu är en jättegammal kompis, han tyckte bara det var så fantastiskt att vi skulle ha barn. Men ändå känns det... lite privat. (Speciellt då helt okända människor, det är inte okej, punkt slut)

I morgon har vi vårt tidiga ultraljud. Är det alltid VUL såhär tidigt? På Mama Mias hemsida står det att ultraljuden är abdominella, men det verkar ju väldigt tidigt för det. Någon här som har erfarenhet?
    Jag är för övrigt väldigt nervös för det. Det kom från ingen stans. OCH misstanken att det skulle vara två är helt borta. Glad    

• Stövelkatten

Naimisen- Jag är himla nyfiken på hur det såg ut för er! :) För att veta hur mycket man själv kommer se, ungefär.

Svar på tråden Augustibebis 2012