Inlägg från: Stövelkatten |Visa alla inlägg
  • Stövelkatten

Augustibebis 2012

lills skrev 2011-12-30 10:51:46 följande:
    Lergigan
    Comp! Så du inte tvärsomnar. :)
  • Stövelkatten
    lills skrev 2011-12-30 11:08:10 följande:
    Ja fast mkt koffein är ej bra för gravida.....?
    Det är den man brukar få utskrivet som gravid, jag själv skulle nog inte äta massa sånt just av anledningen du nämner. Men den vanliga Lergiganen blir man ju väldigt trött av.
  • Stövelkatten
    elina87a skrev 2011-12-30 11:59:21 följande:
    Hej :) Jag har exakt plussat och om beräkningen stämmer så är bebis här i augusti. Känns så himla kul men på samma gång är det så svårt att ta in! Att det växer något i mig ..
    Gratulerar! :)
  • Stövelkatten

Jag har precis köpt en tvättmaskin! Skönt att kunna tvätta bebiskläder oftare än en gång i veckan. :)
    Och såklart den då 6 åriga killens kläder...

• Stövelkatten
    iframtiden skrev 2011-12-30 12:52:10 följande:
    Allt såg bra ut på VUL idag, blev dock framflyttad några dagar till 10+5! Så symptom som försvunnit var inget att oroa sig för.

Nu har jag fått tid för moderkaksprov om drygt en vecka, sen är det bara att vänta i tre veckor..
    Jobbigt att det tar så lång tid att få svaren på mkp. Men bra att det såg bra ut nu! Glad "brukar" man annars se något på fostret redan, eller kan det vara andra skador som uppstår senare?
  • Stövelkatten
    Maajsi skrev 2011-12-30 13:34:54 följande:
    Igår var vi på återbesök. Fick veta att lillen dog pga proppar i livmoderkakan. Han var nästan 45 % tillväxthämmad. Jag känner mig så oerhört lättad eftersom man nu kan få hjälp med det. Hade vi inget fått veta så hade man ju inte alls vetat vad man ska utgå ifrån. Jag ska på VUL om 3 veckor ungefär. Hoppas allt ser bra ut då.
    Vad kan man göra för att motverka proppar i moderkakan? Skönt att informationen gjorde er lättade, jag hoppas att du kan glädjas mer nu! {#emotions_dlg.flower}
  • Stövelkatten
    Maajsi skrev 2011-12-30 13:53:05 följande:
    Jag ska få utskrivet trombyl, ett blodförtunnande läkemedel, för att motverka propparna. Jag kommer även få gå å TUL  under hela gravditeten.
    Okej, va bra. Vet man varför det blir så över huvud taget? Jag menar, har du haft några andra blodrelaterade problem innan? Jag hoppas du känner dig trygg med den hjälp du kommer få.
  • Stövelkatten
    Ellenbmt skrev 2011-12-30 14:16:05 följande:
    Gör ni kub eller inte? I mitt län måste man boka och betala för det....
    Nix. Är gratis här men vill inte göra det, tror det bara skulle skapa mer oro för oss. Ungen lever och är således välkommen. :)
  • Stövelkatten

Förresten, jag måste tipsa er alla om den absolut bästa gravid-bok jag läst (och jag har läst många... ;) ) What to Expect While Expecting av Heidi Murkoff. Jättebra skriven, inga moralkakor, tar upp i princip ALLT och med del för pappa/partner.

• Stövelkatten
    05091112 skrev 2011-12-30 18:25:05 följande:
    En liten pluttis på 2 mm

Ska tillbaka igen om 14 dagar så vi får se att hjärtat kommit igång men. SÅ SKÖNT!

Och nu har brösten börjar spänna och ömma. Illamåendet är på god väg känner jag, kräktes nästan när jag hostade.
    Kul att höra!!! :) Vilken vecka innebär det att du är i nu?
Svar på tråden Augustibebis 2012