• fru Elle

Augustibebis 2012

Ari Gold: Har flera gånger varit på väg att säga till dottern att det finns en bebis i magen. Vet att hon skulle tycka det var roligt. Hon älskar sin lillebror och hon har pratat om att hon vill ha en lillasyster. Men just den detaljen att jag inte vill att hon ska berätta för alla gör att jag lägger band på mig lite .

• fru Elle
    Värmeljuslyktan skrev 2012-01-13 21:12:28 följande:
    Hej tjejer! Tänkte ta och tacka för mig, vi har fått missfall nu i v 11, fostret dog för en vecka sedan ca :( varit inne och gjort en skrapning idag. Mår bra men är väldigt ledsen.

Önskar er alla ett stort lycka till! Kram
    Beklagar att du fick ett missfall . Hoppas ni snart blir gravida igen och att du inte behöver uppleva fler missfall.
    Molly 2008 och Harry 2010
  • fru Elle

Nyköpings bo, det är verkligen en nackdel med UJ Duo att liggdelen blir för liten ganska tidigt. Den är så smal och det blir svårt att använda den till vintern. Vi har en UJ Duo och kommer inte köpa en till syskonvagn. Så antingen fågel det bli sittdelen när liggdelen inte går längre. Eller så får vi köra UJ singel med liggdelen och ståbräda. När sonen kom då använde vi syskonvagn och singelvagn med ståbräda.

När jag ser barn som är lösa i bilen under färd blir jag ledsen. Tycker synd om barnen som har så korkade föräldrar. 2012 borde man veta bättre tycker jag.

• fru Elle

Har provat sjal men det var inget för oss. Blev inte vän med sjalen, dottern hatade den när vi provade. Använde oss av sele, har använt Babybjörn och Ergo. Babybjörn tycker jag är enkel att bära barnet i när de är små. Men vi brukar byta till Ergo ganska snabbt, gillar den mycket mer.

• fru Elle
    FruFoxy skrev 2012-01-14 21:10:42 följande:
    Elle:
    Vi har också babybjörn och ergo. Dock gamla modellen på björnen så den är värdelös för ryggen. Ergon tycker jag är perfekt för lite äldre barn men nyfödda vill jag gärna ha lite mjukare.
    Vad testade ni för sjal?
    Vi har en BB med ryggplatta så den var helt ok i början men inte när barnet börjar väga lite mer. Tycker vår ergo är ganska mjuk, men den är välanvänd och av ekologisk bommul så tror den var lite mjukare än den utan ekologisk bommul. Provade en sån sjal som man har till nyfödd, kan den ha kallats trikåsjal? Men vi fick lämna tillbaka den.
    Molly 2008 och Harry 2010
  • fru Elle

Jag känner inte av något fladder än, men är bara i vecka 10+3, tror inte jag kände något förren jag var i vecka 15-16 sist. Ännu senare med första barnet. I morse så stod magen rätt ut och var hård. Var en så förändring mot tidigare så jag sa till min man "var kom den här magen ifrån?". Han sa då "du vet väl om att du är gravid?". Var nog bara att jag blev så förvånad att det var en sån uppenbar förändring mot igår.

• fru Elle

Välkommen alla nya! Tycker att det är roligt att det är en så levande tråd. Inte alltid jag har tid att skriva. Har två barn varav jag håller på att skola in sonen på förskola. Sen så läser jag en kurs på 50 % och har tenta nästa vecka.

Godisbit: jobbigt när tröttheten bara ramlar över en så. Man kan ju bli extra trött under graviditeten. Se till att försöka vila, kanske på lunchen eller när du känner behov. Se till att äta mellanmål, brukar själv behöva det när jag är gravid. Sen har du kollat upp HB-värde, du kan ju behöva ta extra järntillskott? Var hos BM i veckan och då tog de ett järndepåvärde, för att se om det finns reserver lagrade i kroppen.

• fru Elle

Clementiner och apelsiner var jag väldigt sugen på när jag var gravid med dottern. Är väldigt sugen på det denna graviditeten med. Kan det gömma sig en tjej i magen denna gången med? Överkonsumerade inte citrusfrukter när jag var gravid med sonen.

• fru Elle

Ari Gold och Gadget; har för mig att fogarna fram kan kännas så, kan vara foglossning ni känner av.

Svar på tråden Augustibebis 2012