Augustibebis 2012
Stövelkatten: Åhh det där galopperade hjärtljudet, vilken lycka det är att få höra det. Har ingen angelsound så får vänta tills man börjar kolla det hos BM.
Stövelkatten: Åhh det där galopperade hjärtljudet, vilken lycka det är att få höra det. Har ingen angelsound så får vänta tills man börjar kolla det hos BM.
capy; härligt med så bra siffror på KUB. Det är så härligt att få se den lille i magen, se den vinka och röra sig inne i magen.
Med första barnet var jag hemma 1,5 veckor innan förlossning. Hade tänkt vara hemma lite längre men hon kom innan BF. Mådde väldigt bra den graviditeten så det räckte den gången. Med andra barnet tänkte jag vara hemma i ca 3 veckor innan BF. Men blev sjukskriven redan från vecka 25 fram till BF.
Denna gången funderar jag på om jag ska gå hem 3-4 veckor innan.
När dottern föddes hade vi en trea och när hon var två månader fick vi en fyra i samma hus
. Vi flyttade det mesta själva när dottern sov. Verkligen den lättaste flytten jag har gjort, bara en trappa upp. Hade båda dörrarna öppna så vi hörde henne.
Sonen som är 1,5 år nu fick ett eget rum för ett par veckor sedan. Trean kommer få bo i vårt sovrum i spjälsäng. Sen när det blir dax att trean får eget rum så hoppas jag att vi har köpt ett hus. Men vi trivs så bra i området, bor centralt. Sen så har vi en 4 på 100 kvm och med två badrum och det klarar vi oss på. En annan sak är att både jag och min man kan gå till jobbet på 20-25 minuter, cykla tar 10 min. Det är vardagslyx för mig. Vill inte behöva ha två bilar eller lägga en timme på att pendla till jobbet. Men skulle ändå vilja ha hus och trädgård. Vi har sagt att vi har fram till att dottern ska börja förskoleklass på oss att hitta ett hus.
Idag blir det KUB, ska leta fram skivor att ta med, tidigare har jag fått skiva med bilderna och filmerna från KUB. Mannen ska inte med så hoppas det går att få skiva denna gången med.
Hoppas att det går bra för alla som ska göra KUB-UL idag. Har inte varit nervös tidigare men känner att jag blev det nu. Ska gå själv och tänk om det är något som inte ser så bra ut och få beskedet själv
. Ska vara där vid 11, tror det var avsatt en timme för undersökningen.
Millas vad kul att testet gick bra, jättebra siffra.
Allt såg bra ut på Kub-UL här med och fick bra siffror. Fick en cd med bilder och filmer, ska se om jag kan lägga upp någon bild i bildtråden sen.

Siffrorna från kub läser man att 1: 6000 att det är en chans på 6000. Skulle man få siffran 1:2 är chansen/risken 50%. Man brukar bli erbjuden tex FVP om man får en risk på 1:200. Men risken är ganska liten om du får siffran 1:200. Konstigt att de inte informerar så man vet vad man ska göra och sen ta ställning till.
Är nog väldigt olika i olika landsting. Här i Göteborg blir man erbjuden från att man är 35. Men har gjort mina privat och betalat, nu kostade det 1500 kr. Tidigare var det dyrare.
Gjorde KUB idag och längden huvud till rumpa var 68,1 mm. Skulle vara i vecka 13 +0 idag och BF beräknades till 6/8.