• Hejåhå

Jag frågade min BM om det var normalt att inte ha känt en enda sammandragning vid v 38. Jag tänkte att min livmoder skulle vara otränad inför förlossningen på något vis. Men hon sa att det är mer normalt att inte ha sammandragningar och att det bara är att vara tacksam. Det känns lite konstigt att ha en dotter och inte veta hur en sammandragning känns. Hon förlöstes nämligen en vecka innan BF med planerat snitt pga sätesbjudning.
    Jag hoppas att jag även denna gång klarar mig, att bli beordrad sängläge med en 11-månaders skulle ju aldrig gå. Skulle få ta in på hotell eller något ;)

• Hejåhå

Lijon: törsten var ett av de första tecknen jag hade. Kroppen tillverkar ju en massa fostervatten och ökar blodmängden, så det är inte så konstigt att man vill dricka en massa.graviditetsdiabetes behöver du nog inte oroa dig för!
    Försök dricka den största mängden vatten på förmiddagen, dvs drick aktivt innan du hinner bli törstig. Då behöver man inte klunka en liter efter middagen.

• Hejåhå

Samma här, magen är i uppror! Får också värsta akutattackerna. Jag trodde det var Ferronolen jag dricker, men det verkar inte spela någon roll. Med dottern var jag däremot trög...

• Hejåhå

0509: vad konstigt att man inte får fota.
    På mitt kejsarsnitt hjälpte sköterskan t.o.m till att hålla i kameran.
    Ok, att personal och andra inte vill hamna på bild, men att införa kameraförbud är ju bara löjligt. Jag skulle ta kort iallafall!

• Hejåhå

Kuben idag gick bra. Det viktiga för mig var att få se en levande krabat. Att vi dessutom fick bra siffror 1:1817 är bara bonus!

Blev dock framflyttad 9 dagar vid mätning av CRL-måttet. Eftersom jag har haft råkoll på både ägglossning och mens så har jag lite svårt att acceptera att mina beräkningar inte stämmer. Googlar därför fram en engelsk sida där CRL-måttet bara diffade med en dag. Så jag är inte förvånad om jag blir flyttad igen vid RUL.

Det var någon fler här som gjort KUB idag och vi hade samma BF +- någon dag. Vad hade du för CRL mått och hur långt gången?

Här är länken med CRL mått, appendix 1.
    fetalanomaly.screening.nhs.uk/fetalanomalyresource/images/stories/Downloads/2.4.1_Base_menu/fetal_size_and_dating-charts_recommended_for_clinical_obstetric_use._journal_article_2009.pdf

• Hejåhå

Jag är mammaledig nu sedan ett år och kommer gästspela på jobbet i 2,5 månad från maj. Då ska pappan få sin egentid med lillfröken.
    Det känns inte så kul med tanke på hög stressnivå och lång resväg, men vår tanke från början var att han skulle få vara hemma den tiden, sedan blev vi gravida snabbare än vad vi trott.

Idag ska jag ringa till jobbet och berätta den jobbiga nyheten att jag bara kommer en kort tid. De kommer inte bli så nöjda eftersom min tjänst kräver vikarie och jag kommer antagligen gå parallellt med min vikarie under tiden och det blir dubbla löner för företaget.

Svar på tråden Augustibebis 2012