• Svipp

Augustibebis 2012

Nu börjar jag oxå bli less, men jag har ju fyra veckor kvar till bf!! 36+0 idag tror jag det är. Önskar att man kunde veta på ett sisådär iaf men mitt första barn kom på 38+0 och mitt andra på 41+0 så jag har inget att gå efter. Kanske lika bra. Men oj så skönt om hon kom lite tidigare. Det händer så mycket annat där i slutet av augusti och början av september så jag har inte riktigt tid. Nu däremot har jag bara tid! Om lillbäsen bara kunde förstå det!

• Svipp

Grattis till bebisarna astro och eightythree!! ... Och alla andra jag inte hunnit med att gratta!

• Svipp

Å vad det är jobbigt med denna mensvärk som moler på hela tiden. Gör nästan lika ont som när jag gick högstadiet och gömde mig på toan i plågor, trots två Alvedon. Sammandragningarna känns mer normala på nå vis. Då får jag stanna upp och vänta ut dem, men mensvärken tar liksom aldrig slut. Trots det har jag inte sett tillstymmelsen till en slemmig flytning eller dylikt som man väntar på med spänning. Och ingenting är regelbundet.

Lite orolig är jag oxå över minskade fosterrörelser. Hon rör sig ju, så jag vet att hon lever, men senaste dagarna har det gått från makarenadans till långsamma små rörelser. Undrar hur hon mår...

Och jag har tre veckor kvar till bf...suck! Ska jag måsta ha det så här så länge...förmodligen ännu länge...
    Ursäkta klagan, orkar bara inte klaga till gubben nå mer...

• Svipp

Roos26 - tack för svar. Nä, jag har inte pratat med förlossningen. Om det nu skulle vara något på gång så får det visa sig tydligare tänker jag. Mina två tidigare förlossningar har tagit lång tid. Men nu har jag just haft värsta diarrén oxå och hoppas det är ett tecken. När jag tänker på det så startade min första förlossning just så, med ihållande mensvärk en hel natt, jag klev upp ur sängen och då gick vattnet och slemproppen. Å, hoppas hoppas! Fast våra barnvakter kommer inte hem förrän på tisdag. Men förmodligen dröjer det...borde inte hoppas, man blir bara besviken.

• Svipp

Challelotten - ja, det får man vara. Minns när min bästa kompis var beräknad samma dag som jag och fick sin pojke 10 dagar innan mig. Det var hemskt! Jag var naturligtvis jätteglad för hennes skull, men tanken på att de satt hemma och myste med sin bebis och jag satt där och plågades med min mage var inte kul! Däremot har jag inget svar på din andra fråga, hur man vet att moderkakan krånglar. Nån annan?

• Svipp

Stort grattis till din bebis oxle bo! Läskigt med så stor blodförlust dock. Skönt att du trots det verkar må bra nu när ni redan åkt hem.

Challelotten - det låter ju logiskt.

• Svipp

mijja12 - läskigt när de slutar röra sig. Hoppas verkligen allt ser bra ut nu.

Min molvärk avtog i natt och kvar är bara en ordentlig träningsvärk i nedre delen av magen. Bebisen har ff väldigt långsamma och lugna rörelser motför tidigare men så länge hon puttar ut en fot då och då är jag nöjd. Jag längtar så fantastiskt mycket efter henne nu!   

Svar på tråden Augustibebis 2012