Augustibebis 2012
Grattis till sonen Aprilia!
Berätta gärna mer när du orkar...
Grattis till sonen Aprilia!
Berätta gärna mer när du orkar...
Grattis lillamia!! Vilken dramatisk förlossning! Skönt att ni mår bra nu iaf!
LindaPernilla - Usch, det låter jättejobbigt. Kan du inte ta en dexofen till alvedonen iaf? Det gjorde jag hela min förra graviditet pga foglossning, fyra ggr om dagen. Men du hade ju inte ens Alvedon hemma. Kan du inte be någon köpa det till dig? Jag lider med dig och hoppas detta är över för dig snart! Kram!
Ellen - ni får leta reda på en städskrubb.
Nä, allvarligt, jag hoppas de hittar ett rum åt er så ni får lite lugn och ro. 4-5 min mellan låter ju lovande! Lycka till!
Ååå, blir galen på min fyraåring! Hon har just haft världens raseriutbrott och nu är jag helt knäckt, både fysiskt och psykiskt. Hela sommaren har gått utan dessa utbrott (väldigt vanligt i våras när hon var trött efter förskolan) men nu sprang hon iväg helt hysteriskt skrikande och jag var alltså tvungen att springa efter och ta fast henne. På något vis lyckades jag få in henne i huset och till slut lugna ner henne. Men nu är min framfog helt förstörd och jag kan inte gå, det gör för ont. Och jag blir så ledsen...
Allt som skrivs är bra så man har något att läsa i dessa väntans tider! Så skriv, skriv!
Mammsen - håller tummarna för dig!
Sommaren - härligt med vattenavgång! Då har du ju din bebis alldeles snart!
Nadja - det är fruktansvärt att bli lurad av sin egen kropp. Och just nu tål man ju ännu mindre motgångar. Hoppas du slipper vänta så länge till.
FruFoxy - wow! Vad smidigt det verkar ha gått! Stort grattis!
Själv har jag nyss tagit ett bad med min trasiga kropp och det var fantastiskt skönt. Annars, lite förvärkar nån gång då och då men ff inget spännande.
Grattis Debbi!!
Vilken lycka!
Välkommen krokismamma!
Så härligt att ni äntligen fått era bebisar sommaren och Ellen! Stort grattis till er!
Lite spänning har jag iaf att bjuda på idag: hela dagen har jag gått med ont i ryggen och sammandragningar. Sista timmarna har de kommit tätare och tätare och blivit mer intensiva. min mamma har hämtat barnen. Gick och la mig för att klocka värkarna och då lugnade det ner sig så nu är det nästan ca 15 minuter mellan, dock håller de i sig i 1,5-2 minuter. Jag hoppas så grymt mycket att det blir mer och mer nu...
Har dock 9 dagar till bf så det är ju mycket möjligt att det bara förvärkar...
Har inte så jätteont i magen, mest ryggen och ljumskarna och strålar ner i benen. Sen drar ju hela magen ihop sig och trycker ner ordentligt. Nu har jag ca 5 minuter mellan och har ringt förlossningen bara för att rådfråga och hon sa att vi får göra som vi vill. Känner dock att det inte tar tillräckligt ont så vi avvaktar. Jag har tagit Alvedon och duschat, packat färdigt väskan och gubben har varit och tankat bilen. Så börjar det göra mer ont så är vi redo att åka. Det känns helt klart mycket mer än tidigare förvärkar och kommer ju dessutom mycket oftare. Känner mig lite för upprymd för mitt eget bästa nu, ska försöka coola ner i soffan ett tag.