• Novalina

Augustibebis 2012

iframtiden skrev 2011-12-21 13:12:37 följande:
    Allt såg bra ut på VUL, går in i v 10 imorgon, helt konstig, ovärklig känsla, har aldrig kommit så långt i en graviditet förut. Nu kan jag börja ställa in mig på att det blir moderkaksprov om 2 veckor.

Är lite piggare nu, måste inte sova middag längre men måste däremot gå upp och äta på natten. Vaknar klockan två av en enorm hunger!
    Grattis du med!!!!!!!!!
  • Novalina
    oxle bo skrev 2011-12-21 13:13:36 följande:
    jag tog ett mamma vik, men nästa år går jag tillbaka till dag igen.
    nej äter inte järn, väntar till inskrivningen. har jag lågt värde så kanske man får börja då..
    jag har inte äns tagit vitaminer :/ kanske jag borde.
    har nog inte fattat helt att jag är gravid än.
    Är du tröttare nu på nätterna och om du har typ svimningskänslor så kan du med fördel äta järntabletter fast du inte haft bm-möte än.
  • Novalina
    Drömmeriframtiden skrev 2011-12-21 13:50:39 följande:

Jättedålig bild, men knytet är ca 2,3 cm och v 9+0
    Underbart, vilket litet mirakel!!!!!!! Solig {#emotions_dlg.flower}

Fotade du skärmen, eller är det UL-utskrift?

Hoppas på fler VUL-foton i tråden!
  • Novalina
    iframtiden skrev 2011-12-21 14:11:15 följande:
    Det är en liten svartvit bild jag fick, som jag sedan lagt i skannern.
    OK.
  • Novalina
    anneh skrev 2011-12-21 14:12:26 följande:

Här är fostret, 1,52cm lång. V 7+6 :)

Här ser man fostersäcken och gulesäcken

Söööt!! Drömmer
  • Novalina
    Nessan22 skrev 2011-12-21 20:40:48 följande:
    Denna tråden var det tydligen mer fart i :) plussade i tisdags :) Är andra barnet och bf 23 augusti, Nån mer som har barn rätt tätt. Sonen kommer vara ca 19 månader när den lilla kommer.
    Grattis!!

Min son kommer va ca i år och 10 mån då syskonet är beräknat.
  • Novalina
    fru Elle skrev 2011-12-21 21:01:10 följande:
    Kan inte tala för alla andra, men jag bokade en tid på en kvinnoklinik. Har inte fått denna tid via MVC. På det MVC som jag går så gör man ett UL i samband med inskrivningen men bokade tid för VUL då jag ville veta innan jul.
    Där jag bor får man inte mer än RUL i vanliga fall.

Jag har försökt komma fram på telefon till KK här, men det är upptaget konstand hela deras telefontid, och ingen telekö...

Är jätte-jätte-orolig över att få ett till MA, som jag ju fick i början av okt. Då hade fostret varit dött i flera v. i magen tydligen, fick mf i v.8+1 enligt mina beräkningar med hjälp av fl, dvs exakt samma dag som idag!! Är nu enligt mina beräkningar i v.8+1 idag tor... Skäms

Vi har tänkt berätta för släkten på julafton, men då vill jag ju veta att det är nåt som lever inuti mej först.

Va med sambon till min goa bm idag på kub-info, och då berättade jag om min stora oro för mf igen, och mina svårigheter att nå KK på telefonen, så hon skulle försöa hjälpa mej att få en tid där för VUL på fre då min sambo är ledig från jobbet och kan ta sonen då.

Jag skulle ringa och påminna henne om det idag tor, så hon inte glömmer det.

Jag hoppas verkligen jag får en tid!! Annars åker jag dit på fre bara och kräver att få ett VUL, och vägrar gå hem innan jag fått det. That´s it liksom. Inget annat är tänkbart.
  • Novalina
    05091112 skrev 2011-12-21 21:42:48 följande:
    Ingen fara

Jag fick mina 20 (!!!) test från testlagret idag på posten, punktligt kl 12.
    Sen har jag INGET tålamod,  tog ett klockan 13.45 ugnefär, dvs mitt på dagen, och ja...Det ökar definitivt i styrka !!
    Det översta är från nyss och det näst översta är det från tvåtiden idag
    (känner mig rejält snuskig som sparar testen sådär hihi)

Härligt!!!!! Solig
  • Novalina
    05091112 skrev 2011-12-21 23:04:33 följande:
    Alltså är det fler än jag som är VRÅLHUNGRIG jämt?
    Känns som jag lätt kunnat klämma i mig en hel middag typ varannan timme. :/ 
    Jepp!! Tungan ute 
  • Novalina
    astro skrev 2011-12-21 23:54:16 följande:
    Jag har usel aptit istället men det beror nog på att jag mår illa en stor del av tiden. 

Fast idag blev det sushi och det orsakade inget illamående alls, tvärtom mådde jag strålande i över en timme efter middagen. Inte dumt

Jag är lite liberal med min LCHF nu eftersom jag är gravid (känns viktigare att äta alls än att äta rätt) så jag åt massor av sushiris som de striktare i familjen inte ville ha. Kallt syrat ris med soja och wasabi var tydligen exakt rätt mat för att slippa må illa. Där ser man. Gott som 17 var det dessutom. I vanliga fall äter jag ju inte ris alls så det kändes verkligen exotiskt. 
    När jag är hungrig och mitt blossocker är lågt (särskilt på em innan middagen) så blir jag ofta illamående och typ paniiiikhungrig!! Förvånad Men så fort jag fått i mej käket så slutar illamåendet.

Kanske att du inte har matlust och blir hungrig gör att du blir mer illamående, får ännu mindre matlust etc?... Sen kanske det är så precis som du nämner, att viss mat helt enkelt gör dej mer vämmelmagad just nu med än annan.
Svar på tråden Augustibebis 2012