Augustibebis 2012
Tina lind skrev 2012-02-11 10:45:47 följande:
Så var det för mig också, jag började känna bebisen förra torsdagen, kände den varje dag men så i måndags så slutade den röra sig, eller jag slutade känna i alla fall. Så blev jag så orolig då någon här skrivit att dennes barnmorska sagt att det är vanligt att de dör i magen och symptomen fortsätter. Var hos min barnmorska i torsdags för att försöka lyssna på hjärtljuden, hon var skeptisk till att det skulle höras så tidigt men det gjorde det :) Fina starka hjärtslag, jag började gråta :PMen min barnmorska sade att det inte alls är vanligt att de dör i magen efter vecka 12 och det är inte vanligt med MA. Jag blev nog extra orolig eftersom jag inte gjort KUB och sett bebisen.
Du behöver inte oroa sig! Så här tidigt i graviditeten så känner man inte alltid bebisen varje dag, är ovanligt att känna något innan vecka 16.
Sök inte på google och stressa upp dig över folk som fått MA (som jag gjorde...) utan slappna av, snart kommer bebben ge sig till känna igen :)
Men vad bra att du ändå fick lyssna på hjärtljuden, det gört inte min bm innan v.25 säger hon, för man vet inte om det kan skada bebisen, kanske forskningen visar det om 50 år säger hon...?

med "dopplern" (Angelsound) för 1:a ggn i förrgår - det slog fint ca 160 slag/min - en underbar upplevelse att höra det!!