• FruFoxy

Augustibebis 2012

Just det, drömde för första gången om bebisen inatt! Lyssnade på hjärtljuden som då låg på 134! Myys! Hade en sån himla bra doppler som jag beställt från babywatch för 4 år sen, men den gav jag till min kompis för vi var ju klara med barn (ups). Ska fråga om hon har den kvar sen när jag varit på ul 11 jan.

• FruFoxy

bullen:
    Lider med dig! x2000 är inte att lajja med, gravid som ogravid. Avskyr dem tågen då jag alltid blir så extremt åksjuk. Hoppas du är framme snart så du får en nypa frisk luft! 
    Det blir en riktig utmaning för dig att hålla det hemligt över jul! Men det är ju det som kan vara kul också, se om man lyckas!
    Rödkål har jag nog aldrig ätit, vad gör man med den? Jag tänkte bara göra en rödkålssallad med lite fetaost i m.m. men jag antar att det inte är nått sånt? 

Vill bara ge tummen upp igen för sea band! Inte behövt hulka än! Rekord sen säkert 4 veckor tillbaka Mår lite småilla ändå men tillräckligt lite för att kunna busa med barnen och slängde i julskinkan i grytan som nu står och kokar...ja ni ser! Tummen upp som sagt!

• FruFoxy

Vilken dag det har varit idag. Orkar inte gå in på den i detaljer för då somnar alla i tråden tror jag Men jag fick tag i ett par postafen idag iaf och det var som en gudagåva kan jag ju säga! Och så mycket jag har hunnit med sen jag tog tabletten alltså, ojoj, kanske hinner bli klar till jul iaf!
    Imorgon kommer min syrra + sambo från Kina och sover här i ett par dagar. Inte ofta man ses nu när de bor där. Barnen dyrkar dem så det ska bli kul med deras besök! Och med postafenen i handen (eller i kroppen?) känns det som det kommer gå att dölja detta över jul, hurra! 

Ser att några varit på vul med glädjande besked, vad roligt att det gått bra för er!  

• FruFoxy

Hej allesammans, har ni haft en god jul?

Här är det bra och fick min efterlängtade sovmorgon imorse! Den har jag längtat efter hela december!

Igår var halva släkten hemma hos oss och firade jul och självklart fick jag frågan av svärmor "Är du gravid?!" Och det var ingen munter min med den frågan.
    Nä sa jag, och undrade varför hon frågade det. "Jo, för du drack inget till maten och heller inget hemma hos xx och cc på andra advent". Jag visste väl att jag såg henne rygga tillbaka när jag nekade glöggen då på andra advent.
    Men suck! Varför måste man dricka jämt? Och varför måste man ha en ursäkt för att inte dricka? Hade såklart tänkt ut bortförklaringar redan så det var rätt lätt att släta över och hon verkade gå på det. Då är det enklare med min sida av släkten som aldrig dricker alkohol på julafton när vi ses (eller annars heller).

Anledningen till den muntra minen på svärmor har nog inget med en eventuell graviditet att göra utan hon har det rätt jobbigt just nu med svärfar som har alzeimers (hur det nu stavas?) och nyss flyttat till hem. Det är första julen isär och det är klart man inte kan vara munter då. 
    Men hur som helst så kände jag att jag var tvungen att dra till den vita lögnen för det kändes inte som rätt tillfälle att släppa bomben. 

Men annars så har julafton varit najs. Idag är en slappardag, så skönt! Vad gör ni idag?

• FruFoxy

poison82:
    Beklagar verkligen! Kram! 

• FruFoxy

Vilka fina bebismagar det kommit till bildtråden!

Jag mår relativt bra nu från illamåendet, kommer och går lite smygandes bara. Men hela dagen igår och i förrigår sov jag, igenom hela dagarna! Så sjukt trött efter att försökt vara som vanligt dagarna innan och på julafton. Gah!
    Minnet som varit på semester har nu kommit tillbaka igen, tack för det säger jag.

Emelieofgbg och kninnans:
    Jag har inget illamående med tvåan och trean, så var glada om ni slipper! Hade heller inga andra symtom alls heller med dessa och det gick fint det också. 

• FruFoxy

Hmm, skriver som en kratta ser jag men det får ni ta

• FruFoxy

lillakotten:
    Jag ska göra ett tidigt ul på mamamia i januari och får betala 500 kr + bilderna. Om jag hade varit inskriven hade det inte kostat nått mer än själva bilderna. 

• FruFoxy

Naimisen:
    Kanske ändrats nu? När jag var inskriven hos mamamia med förra barnet (född mars-09) fick jag betala för bilderna vid ul och rul. 

• FruFoxy

Nyårsafton närmar sig med stormsteg. Vad har ni tänkt ha på menyn? 

mamma060314:
    Jobbigt med illamåendet! Får du dropp eller? Hoppas du mår bättre snart.

anneh:
    Jag har gjort mina två sista rul i v. 19+ så sent är det inte, men det känns ju ruskigt sent för en själv  

Svar på tråden Augustibebis 2012