Augustibebis 2012
Men en åkpåse behöver man inte ha i liggdelen, det blir liksom lite kaka på kaka, det räcker med täcke + overall och ev lock på på vintern tycker jag :)
Men en åkpåse behöver man inte ha i liggdelen, det blir liksom lite kaka på kaka, det räcker med täcke + overall och ev lock på på vintern tycker jag :)
usch jag har en riktig pissmorgon... sambon var jättegrinig i morse, dottern fick jag inte i nån frukost och sen grät hon hela vägen tll dagis och klängde fast i mig och grät när vi kom dit.
Jag har börjat återuppleva förlossningen och får smått panik varje gång.
Jag minns hur fruktansvärt dåligt jag mådde och gik in i vägen när hon var spädis och aldrig fick sova, snittade på 3 timmar/natt sammanlagt under ca 3 månader, hon hade kolik, extremt litet sömnbehov, sov 10 minuters snuttar några gånger om dagen, var vaken 6 timmar i sträck när hon var en vecka, sambon tyckte det var viktigare att han sov om nätterna för han jobbade ju, så jag fick ingen hjälp pm nätterna.
Nu trotsar hon så jag blir blå, pratar konstant hela tiden så jag blir så trött, slåss och sparkas, sover fortfarande skit, vaknar minst 3 -4 gånger per natt.
Sambon fattar inte att jag är känslig nu (mina hormoner är verkligen ur spel) och tänker sig inte för när han kläcker ur sig grejer, vilket resulterar i att jag blir jätteledsen och gråter - han säger förlåt och att han ska tänka på det mer att jag är känslig - glömmer lika fort och det är igång igen.
Sen att han lider av utbrändhet och panikångest som gör honom mer känslig gör inte saken bättre.
Och sen den jävla foglossningen.. har gått som en anka både giår och idag.
Så Nu har jag klagat av mig - skönt! :D
Han gick in i väggen när vi väntade förra barnet 2009, men sånt tar ju väldigt lång tid innan det går över och ångesten gör sig ofta påmind nuförtiden då vi håller på att renovera hela övervånigen (allt som är kvar är bjälklaget, allt ska göras om). Han går till en terapeut och självklar gör vi allt som man ska. I veckan bokade vi in en snickare som ska göra jobbet istället för oss, det räcker med att vi gjort hela nedervåningen själva och slitit ut oss.
Mammasen, tro mig han har hört allt. Hans argument då var att jag kan sova på dagen när bebisen gör det, och det kunde jag ju då även att det inte var så länge/ofta. Nu förstår han att så inte kommer vara fallet med denna.
Sova när han kommer hem går nästan inte då han har ett jobb där han är borta 08-19 varje dag.
Ang kolik så tog vi självfallet bort olika delar av kosten för att ta reda på orsaken, va jag vet gör väl de flesta det? Dock var allt verkningslöst och medicinen hette Minifom. Tredubbel dos.
Fy vad besviken jag blev nu, hämtade posten och såg att jag fått gravid"paketet" från allt för föräldrar och allt som var i var rabbatcheckar från gappahl på en gratis body + 25 % på en vara och 10 % på deras shop.... Skulle ju var mer!
Äh ignorera mitt inlägg, mnan skulle visst hämta det via hemsidan...
Det stod på hemsidan att man kan hämta rabattkoder när man är inloggad. har inte provat än men gör väl det nån dag....
Benen är väl inga problem- värre med bikinilinjen! :D
Jag är rädd att jag kommer bli så stor i sommar så det blr jobbigt med allt.. sist hade jag en riktigt liten mage som aldrig var i vägen, när vi kom in på bb böjde jag mig ner som vanligt och knöt upp skorna - barnmorskan blev helt paff :D
Med första barnet körde vi utan skydd i över två år innan det tog sig.
Efter förlossningen satte jag in spiral, som åkte ut i augusti 2011. Två veckor senare plussade jag och vi räknade ut att det måste tagit sig dagen efter spiralen åkte ut! Helt sjukt med tanke på hur länge det tog gången innan!
Tyvärr slutade det i missfall, men två månader senare kom ett nytt plus :) Så jag verkar ha blivit mer fertil efter första gången :)
Egentligen hade vi planerat att få syskon tätt, men vi ville vänta tills vår krångelsovande dotter sov bättre.. men om vi skulle vänta på det, skulle vi fortfarande vänta. Inatt var jag uppe tre gånger för hon hade tappat den där jävla nappen,allt innan kl 3 då jag flyttade öve henne till vår säng ist,
GUD vad jag hoppas att denna bebisen inte behöver napp!!