• Novalina

Augustibebis 2012

Nej, nu är det slut på nattsuddandet minsann Flört - här ska sussas några h innan VUL imorn bitti kl.10:10. Skänk mej gärna en tanke ni som vill hålla tummarna för ett tickande Hjärta denna ggn!!

Dagen D idag fre alltså...*suuuuperpirr!!!!!!!!!!!!!!* Skäms

Uppdaterar er sen då jag kommit hem.

Hoppas ni alla sover sött! Drömmer

((Kram)){#emotions_dlg.flower}

• Novalina

Hej alla härliga, blivande mammor! Drömmer

Jag har haft fullt upp idag, så inte hunnit skriva här än och berätta hur det gick på VUL:et i fre fm.

Till min ofantligt stora glädje såg allt jättebra ut, ett helt underbart litet tickande Hjärta   syntes, och den goa läkaren konstaterade att pyttebebisen Flört är 13 mm Baby och jag är i v.7+2 (=v.8), dvs exakt vad jag själv räknat ut - roligt att jag hade sån koll då! Skrattande

Det va den allra bästaste julklappen ever!!!!!! Solig

Hoppas att ni andra mår förhållandevis bra, kan njuta av er graviditet och får en mysig julafton! Tomte

((Kram))       

• Novalina
    05091112 skrev 2011-12-23 09:08:49 följande:
    Ja jag åkte in akut för jag blödde och då syntes inget foster men de sa att det antagligen var för tidigt.
    Fick tid veckan efter och det syntes inget heller, läkaren försökte ge mig hopp men det kändes rätt kört. Sen på tredje undersökningen så konstaterades ofostrig eftersom allt annat växte men inget foster fanns.

Jag hoppas med det  

Jaha, OK... Jobbigt. Skäms
  • Novalina
    minstörstalycka skrev 2011-12-23 09:03:49 följande:
    På mig syns magen redan! Mina byxor på jobbet sitter tajt som attans. Måste komma på hur jag kan få nya ;)
    vill ju inte säga något förän i vecka 12 minst.
    Magen kom fort denna gång! kanske för att det inte ens är ett år sedan jag väntade lilleman.

Hur gör ni på jul med drickandet, vad har ni för ursäkter?

Orkar inte ha några ursäkter, känns bara fånigt för min del.

Och nu när det såg bra ut på VUL:et, så känns det bättre för den skull med, att det är ett liv därinne.

Vi har dock inte hunnit berätta för någon anna innan, så det blir en överraskning för alla. Får se hur deras reaktioner blir, spännande! Drömmer En jul man kommer minnas iaf!   
  • Novalina
    Randiga Rut skrev 2011-12-23 13:02:43 följande:
    Jag gjorde ett vul igår! :) :) Tyvärr fick jag en hjärtlös läkare som inte var särskilt intresserad. Fick åtminstone veta att det var en "levande graviditet". Igår hade jag värsta dagen ever, bara kräktes å kräktes. Dessutom kunde jag knappt gå rakt under förmiddagen, var så fruktansvärt åksjuk! Fick i mig en postafen en h. innan jag steg upp imorse så nu känns det betydligt bättre!

God Jul till er alla! ;)
    Grattis till livet iaf, så att säga!

Sa inte ens läkaren vilken v. du är i? Hur betedde han sej menar du?...

Skönt att Postafen hjälpte då! .-)    
  • Novalina
    Stövelkatten skrev 2011-12-23 09:36:56 följande:
    Hej alla!
    Och välkomna nya!

Jag har fått ärva svägerskans mamma-byxor, och GUUUD så skönt det är att ha byxor som inte klämmer åt!

Fick igår veta att hela mannens hemstad vet att vi ska ha barn. "grannen hade hört det hos fysioterapeften".. jag har inte ens berättat för mina släktingar.  Skrattande

För mig har diverse symptom också förvunnit, mår inte illa, brösten gör inte så ont osv... Kissa har jag inte heller behövt på natten nu i flera dagar! Förvånad

Nu vill sonen skriva om mästerkatten.... lycka till alla vul-isar!
    Har inte fysioterapeuten tystnadsplikt?? Opfroffsigt!
  • Novalina
    Drömmar och förhoppningar skrev 2011-12-23 13:32:03 följande:
    Läkaren såg en graviditet men inget hjärta... Det är till att vänta och hoppas på att det åker ut av sig själv så jag slipper skrapning. Återbesök om en vecka, innan dess uppföljning av hcg på tisdag.

Åååå nej.... Vad ledsen jag blev för din skull!!! Gråter

Hoppas du snart blir gravid igen, och att den graviditeten går toppen!!  

Tänk på mej, jag fick mf i början av okt, och är nu gravid igen i v.7+2 redan!  

Jag har hört många som blivit gravida snabbt efter mf, verkar som man av nån anledning lättare blir det då.

Och eftersomn du fick mf så tidigt, så är kroppen redo snabbt igen, redan nästa äl t.o.m. innan 1:a vanliga mensen i många fall.     

Varmt lycka till!! {#emotions_dlg.flower}

(((Styrkekram)))Hjärta      
  • Novalina
    fru Elle skrev 2011-12-23 14:15:19 följande:
    Pisan1 vad tråkigt, men borde det inte finnas en chans att hjärtat inte har börjat slå än? Vecka 6 +5 är ju ganska tidigt. När jag ville boka tid för VUL sa det att de ville göra det efter vecka 8. Trodde inte läkaren att det fanns en chans?

Jag har också hört den infon från de som är experter på Gyn, att i vissa fall syns inte ett hjärta som slår förrän i v.8-9, det är sant... Så hoppet behöver ju inte va helt ute!
  • Novalina
    Marsflickan80 skrev 2011-12-23 14:18:04 följande:

Hejåhå: Tack, nej nej, inte så långt gången! Tack och lov var det ”bara” v.12 (11+5) men hjärtat slutade slå i v.9 (8+6). Vi kände oss verkligen snuvade på konfekten då vi var och tittade på lill*n bara 3 dagar tidigare och allt såg bra ut

men usch och fy så jobbigt att ha sett ett tickande Hjärta i v.8+3, och sen dör fostret 3 dgr senare, och man får MA drygt 3 v. efteråt!

Har hört att om man ser ett tickande Hjärta på VUL så är det 90% chans att allt går bra.

Beklagar verkligen det du va med om...

En graviditet innebär ju alltid risker på olika sätt, mem de flesta går ju bra, som tur är.

För min del så vet jag ju att jag kan få mf iaf, fast jag nu sett ett tickande Hjärta, det sa även läkaren, men nu känns det lite mer hoppfullt iaf!   
  • Novalina
    Hejåhå skrev 2011-12-23 14:47:43 följande:
    Jäklar vilket jobb du lagt ner och svara alla. Satt du med anteckningsblock bredvid eller kom du ihåg allt ;) imponerad!
Svar på tråden Augustibebis 2012