Inlägg från: Sommaren12 |Visa alla inlägg
  • Sommaren12

Augustibebis 2012

Blomsterfröna skrev 2012-02-26 08:57:49 följande:
    Jag har inte känt så mkt än men är i vecka 16...
    Hur många ligger på rygg?? Jag gör de jätte mkt nu och blir orolig. Man ska väl inte göra de va jag har hört
    Va?! Får man inte ligga på rygg? Oj, det kommer jag inte klara isf... Har svårt att sova på nåt annat sätt. Hur är det med att ligga på magen? Jag brukar göra den en stund innan jag somnar för det e skönt för ryggen, men det känns fel att trycka ihop allting och inte speciellt skönt längre heller för den delen...
  • Sommaren12

Nån mer som varit lite av en sjusovare innan och nu vaknar tidigt? 
    Jag börjar vakna till och vrida och vända på mig vid sjutiden och vid halv åtta ungefär är jag alltid klarvaken. Har fortfarande ett sådant slappt liv att jag inte riktigt vet vad jag ska göra när jag vaknar så tidigt, har inte så mycket sysslor att ta tag i liksom så det blir att jag ligger kvar, speciellt eftersom mannen fortfarande sover till tiotiden.
    Ställer den inre sovklockan om sig nu när man är gravid? Har varit såhär i säkert en månad iaf. 

• Sommaren12
    RockTheRebell skrev 2012-02-26 09:55:21 följande:
    Jag ligger på vänster sida av vana. Jag kan vakna 5 utan o somna om innan ja ska upp vid 8-9 egentligen. Vecka 15 idag imorgon ska jag boka rul
    Ja jag tänkte ju att jag skulle passa på att sova ut de här sista månaderna, det är ett stående tips från andra mammor jag känner Flört men det verkar inte bli så mycket av det...

Ska nog köpa en sån där lång kudde, vad de nu heter, att sova på på sidan. Just nu trillar liksom magen ner när jag ligger på sidan så det spänner i magen, vilket inte är speciellt skönt. Men kanske kommer det bli obekvämt att sova på rygg framöver så då kan en kudde vara ett stöd.

Känner mig lite nostalgisk redan. Tänker på första veckan vi visste att vi var gravida och mannen inte sa ett knyst om hela grejen, kände mig lite sårad av det. Nu är han så mysig och klappar magen och pratar om framtiden. Igår diskuterade vi för första gången namn seriöst. Innan har han skämtat bort det och sagt att ungen kan heta Helmut, Fritjof, Karl-Arne och sånt... (ja, typsikt min mans humor tyvärr).

Nu är listan på flicknamn; Juli (och speciellt om hon råkar komma tidigt i juli månad ist!), Märtha, Vera och Lisa. Pojknamn är; Elton, Oscar, Lucas (ingen personlig favorit dock) och Charlie. Mitt favoritnamn Knut fick inget vidare gehör...  
  • Sommaren12

LiJon: min kompis hade också för litet badrum för skötbord och de köpte en sån Hensvik. När det var dags att byta hämtade de en liten kanna med vatten. Verkade inte så himla omständigt faktiskt.
    Har själv litet badrum och funderar på sån att ha i badkaret men tycker det verkar bökigt när man ska bada. Alternativt köper vi nåt enkelt och har ovanpå tvättmaskinen.

• Sommaren12

Nu ska jag snart ut i solen och träffa lite blivande Familjelivsmammor i min stad! :) Spännande och nervöst! Ha en skön solig dag hörrni!

• Sommaren12
    jguz skrev 2012-02-26 16:44:34 följande:
    Köpte sängen och madrassen på Ikea igår (den som det är erbjudande på)
    Är det för tidigt att skruva ihop den? Jag e ju såååå suuuugen... Haha... Min man tycker jag är knäpp.
    Men jag tänkte att där kan man ju sen förvara alla bebis saker man köper så länge... Hehe....
    Om det är för tidigt avgör du väl själv? Vår åkte ner i källarförrådet så länge, men vi ska renovera vårt sovrum först så den hade ändå varit i vägen.
  • Sommaren12

Köpte caremaxx angelsounds idag. Har provat två gånger men hittar inte hjärtljudet. :( Fler som inte hittat? Blir nojjig nu. Åh detta var ju precis anledningen till att jag skulle låta bli att köpa en, dumma mej! :(

• Sommaren12

Är 15+6 idag så tycker iaf inte det borde va problemet. Skönt att höra att fler har svårt, innan tycker jag det låtit som det varit så lätt för folk att hitta. Har provat två gånger idag, satt i soffan först och sen provade jag ett par timmar senare när jag låg ner. Höll säkert på en halvtimme varje gång. Vänster om och kanske tre cm nedanför naveln hörde jag massa oväsen, nästan som något slog mot dopplern ibland och far runt där inne men inget annat å det e ju inte alls säkert att det var bebisen. Är dessutom glapp i mackapären. Stänger jag luckan på baksidan så glappar batteriet så måste använda med den öppen. Ska nog gå tillbaka med den.

• Sommaren12

Jag hittade bebisens hjärtljud!!! Hjärta

Skulle precis ge upp och där var det! Starkt och tydligt och ingen tvekan om att det inte var mitt eget. Snabbt som tåget gick det, räknade dock inte pulsen. Massa sprattelljud och grejer runt omkring också. Tror jag letade för långt upp innan, hittade det nere vid blygdbenet. 

Nån som vet hur man smidigast spelar in? Har en mac och vet inte vilket program jag kan spela in med eller hur jag gör. Försökte med röstmemon på iphonen men funkade inte. Skulle så gärna vilja spela in så mannen får lyssna, han e på jobbet nu.

Sen ska jag låta bli den tills jag ev oroar mig igen efter rul nån gång... :P 

• Sommaren12

Nu har jag inventerat garderoben och rensat ut allt som jag inte kan ha eller inte kommer kunna ha inom en snar framtid. Tror ungefär halva garderoben rök. Det som är kvar är mestadels vinterkläder så till våren får det nog bli lite shopping så man har nåt att ta på sig när värmen kommer. Har i princip inga vår/sommarkläder alls.

Vilka fler fysiska butiker än H&M har mammakläder? Skulle behöva fler byxor med mudd, har bara ett par jag kan ha. Tyvärr hittar jag inte fler bra på H&M som sitter bra. Är rätt lång och deras byxor har en tendens att vara för korta. Behöver prova så vill inte köpa på nätet. Tips?
    Behöver också tips på träningskläder och var man kan få tag på en bra baddräkt till sommaren. 

Svar på tråden Augustibebis 2012