Inlägg från: Sommaren12 |Visa alla inlägg
  • Sommaren12

Augustibebis 2012

LiJon skrev 2012-02-29 21:40:02 följande:
    Okej! Haha man är ju lite ivrig på att känna också, blir ju en helt annan kontakt med bebisen Fast småpuffarna är ju såklart mysiga de med, hellre det än inget! Man får väl ha lite tålamod...

Vera är ett av namnen vi har på listan, fast Wera då (blivande pappa börjar på W så mest därför ). Jättegulligt!
    Vera står med även på vår lista och dessutom ett av de få namn mannen kan tänka sig. Dock kommer barnet att heta Wiberg i efternamn och Vera Wiberg blir lite mycket V:n... Får se! Märtha, Lisa och Juli är fortfarande de som är mest på G. Märtha leder ställningen. ;)
  • Sommaren12

Nån mer som börjat med vad min mamma kallar "nestling"? Det vill säga börjat stöka och dona hemma inför ankomsten. Jag känner mig skitstressad med att få i ordning lägenheten. På nåt sätt har vi tänkt hinna renovera sovrummet, ett stort och ett litet badrum innan sommaren... Känns som tidsplanen spricker lite... Rent allmänt har jag blivit mer pysslig, vill sticka grejer (fast jag inte kan sticka), baka bröd och sånt... Känner mig lite smågalen. Idag har jag storstädat hela lägenheten och här om dagen rensade jag ur garderoben...

• Sommaren12

Kan säga att storstädningen satte sina spår, har så ont i ryggen idag att jag knappt kom ur sängen. Kan inte böja mig framåt... :( och dödstrött eftersom jag sovit dåligt. Nästan så jag struntar i dagens föreläsning...
    Aprilia: jag är inte så full av energi direkt, men det behövdes göras å det e typiskt mig att alltid köra ett storrace istället för att ta lite då och då, det är så skönt när det e färdigt. Förutom ryggen nu då... Hoppas det går över när jag kommit igång lite mer med styrketräningen.

• Sommaren12
    natlup skrev 2012-03-01 17:01:05 följande:
    jag klarar inte av detta längre jag måste köpa angelsound! E det någon mer som har köpt sin hos teknikmagasinet? Vart annars kan man köpa de?
    Köpte med på Teknikmagasinet men ska gå tillbaka med min. Väldigt plastig mojäng och kan inte stänga batteriluckan för då funkar den inte (batteriet glappar ordentligt och slås av när jag stänger luckan) vilket resulterar i att man får gel över hela batteriet vilket nog inte är så bra i längden.

Få dock inte panik om du inte hittar hjärtljudet. Jag provade i en halvtimme tre gånger och när jag till slut tänkte ge upp så råkade jag hitta det av en slump, väldigt långt ner nästan under blygdbenet, fick trycka på lite för att höra det. 
  • Sommaren12

Novixi: är ingen expert men ja det låter ju lite väl högt upp. Förra veckan (15) stod det på sån där vecka för vecka att nu är naveln halvvägs mellan blygdbenet och naveln...

• Sommaren12

När jag vägde mig förra veckan var jag +4 kg, nu har jag gått ner till +3,5. Vet inte om det är för att jag kommit igång med träningen. Å andra sidan har jag ätit rätt mycket skräp.

• Sommaren12
    fransyskan skrev 2012-03-02 11:43:10 följande:
    Hah, är 1.53 så vet precis vad du menar. Jag började på lite småfeta 56, gick ner till 52 och låg senast på 54. Blir det mer än 65 får jag garanterat en utskällning av den franska doktorn.

Man "ska" inte gå upp mer än 9 kg totalt enligt de papper hon gett mig... vet att det inte är sant, men när man sitter där ensammen med en kvinna i vit rock och ett diplom på väggen känner man sig bra ensammen.

Lycka till nu alla som har RUL idag! {#emotions_dlg.flower}
    Äh va sjukt! Hur många klarar i ärlighetens namn 9 kg?! 
    Då säger du bara Je ne regrette rien, le kebab smakade bon! Eller nåt... inte så bra på franska haha!

Nu har min hormonella rubbning fått sig ett utspel på kundtjänst. Har beställt möbler för flera månader sedan, ett par jäkla tolixstolar. Hur svåra ska dom vara att trolla fram liksom?! De skulle levererats för två månader sedan. Nu ringde jag och då sa tantan att vi ska ha fått ett brev hemskickat att det är försenat men det har vi inte och det sa jag. Då sa hon typ "Jo det har ni för det står här att vi skickade det 16/2!".
    Jag blev så himla snopen å halvskrek i luren "Tror du att jag hittar på eller? Det KAAAANSKE har kommit bort i posten i så fall?" Sen fick jag dåligt samvete och blev mesig igen, tackade för den nya prel leveranstiden två veckor fram...

Blä för kärringar på kundtjänst. Har beställt där flera gånger och de strular ALLTID och är dessutom otrevliga. Har själv jobbat som receptionist och telefonist och SÅ svårt är det inte att försöka vara lite schysst ibland.  
Svar på tråden Augustibebis 2012