Inlägg från: LillaMy85 |Visa alla inlägg
  • LillaMy85

Augustibebis 2012

FruFoxy skrev 2012-01-12 18:42:35 följande:
    FruA85:
    Där slog du spiken i kistan, precis så är det. Med åldern kommer även visdomen!  
    Och då är jag bara 26.....tänk så vis jag kommer vara när jag är 36 Skrattande
  • LillaMy85
    Saaajmon skrev 2012-01-12 19:05:45 följande:
    Nej, det vet jag. jag kommer uppfostra den i läran, men jag tänker inte tvinga barnet att bli buddhist, utan den kommer få välja hur den vill tro när den blir äldre. Jag tänker inte tvinga mitt barn. Jag får ta en funderare hur jag ska göra med dopet faktiskt. Annars blir det bara att samla ihop människor som jag vet kommer stötta mig och ha en fest för gemenskapen och för att fira att man har fått barn, inte för att namnets skull. :) 
    Fira kan man ju göra ändå och det är ju verkligen något att fira Glad.

Jag tänker att man kan ha som ett 0-års kalas, dvs som ett  "vanligt" födelsekalas där man bjuder in närmsta familj och vänner och bjuder på lite mat och tårta. Så kommer nog vi göra iaf Glad
  • LillaMy85
    mrsnoname skrev 2012-01-16 10:11:44 följande:
    Hej alla!
    Har en fråga. Är det någon som vet vad som gäller kring KUB i Sthlms landsting när man är under 35? Får man göra eller måste man gå privat?
    baraen: Jag är under 35 (är 26, fyller 27 i sommar) och jag sa att jag ville göra KUB eftersom jag var orolig och det var inga problem. Barnmorskan skrev en remiss och jag ska på ultraljudet nästa fredag. 
  • LillaMy85
    oxle bo skrev 2012-01-16 15:10:15 följande:
    jaha trodde man måste vara över 35, jag vill också göra. samma för mig 26 nu o 27 i maj..

vilken vecka gör man de i?
    Det består ju av ett blodrov och ett ultraljud. Blodprovet gör man innan ultraljudet men tidigast i vecka 9+0, och ultraljudet gör man i vecka 11-14 .

Jag kommer vara i vecka 13 när jag gör mitt ultraljud.  
  • LillaMy85
    05091112 skrev 2012-01-16 15:35:33 följande:
    Hej tjejer..
    Nu mår jag inte alls bra.
    Kan inte äta någonting och vill bara sova hela hela tiden.
    Inatt kom första kräket också, på tom mage.
    Kommer nog inte hänga vid daTORN SÅ mkt på ett tag nu.

Ha det bra! 
    Usch så jobbig...hoppas det blir bättre snart! Vilken vecka är du i? Mitt illamående gick över i vecka nio. 

Jag är så glad att min trötthet äntligen börjar släppa Glad Jag känner att energin börja komma tillbaka vilket är väldigt lägligt med tanke på att vårterminen börjar idag och att jag ska plugga 150% fram till sommaren. 
  • LillaMy85
    any19877 skrev 2012-01-16 15:49:59 följande:
    Vad läser du?
    Läser juridik på heltid och nu i vår ska jag också läsa företagsekonomi på halvtid. 
  • LillaMy85
    3apåGång skrev 2012-01-16 16:48:09 följande:
    På den mottagningen jag går erbjuds alla KUB. Jag ska ta blodprov i v. 12+2 och göra UL i v. 13+2. De vill göra UL så nära 13+6 som möjligt då de säger att man kan se bäst då men egentligen vill jag ju inte vänta så länge! Vill ju inte berätta på jobbet heller förrän det är klart. Om nån vecka är det jobbfest och jag vet inte alls vad jag ska ha på mig då så att ingen ska misstänka. Jag ska köra så alkoholfritt borde inte vara så stort problem.
    VI vill inte heller berätta förrän vi varit på ultraljudet. Nu är det bara 1,5 vecka kvar så snart är det förhoppningsvis slut på hemlighetsmakeriet. 

Jag tycker också det är svårt att hitta något att ha på mig. Kan inte ha någonting tajt då det syns att magen börjar bli lite rundare så det är mycket lösa kläder just nu. Jag tror egentligen inte att någon annan än jag skulle tänka på att magen blivit större men jag tycker jag ser tjock ut, är ju van att ha platt mage....
  • LillaMy85

Så roligt för er som passerat 12+0. Här är det 11+0 idag så bara en vecka kvar Glad

Längtar mest till UL nästa fredag, vill veta att allt ser bra ut så att man förhoppningsvis kan berätta för vänner och familj. Börjar bli både jobbigt och svårt att dölja så klarar nog inte så länge till. 

• LillaMy85
    oxle bo skrev 2012-01-17 09:37:43 följande:
    gör alla gynundersökning på inskrivning? jag ska ha barnen med mig :/
    får muta alicia med godis, o ska försöka så anton sover, 13.30 ska jag ditt
    Jag gjorde inte det och kommer inte göra någon heller. Till mig sa barnmorskan att man alltid gjorde det förr men att man numera gått ifrån det lite och att man kan göra det om man vill och känner att man behöver. 

Jag tyckte det kändes onödigt eftersom jag inte haft några problem så skippade läkarbesöket. 
  • LillaMy85
    Naimisen skrev 2012-01-17 18:05:15 följande
    Däremot står det med i kontraktet en liten punkt om att man har några hälsoproblem man döljer som gör att man inte kan jobba. Kan detta gälla en graviditet? För då måste jag dölja magen lääänge och komma på nån dålig lögn att vi upptäckte de sent.
    Det borde verkligen inte gälla graviditet. Det gäller nog mer om man har något kronsikt och en graviditet är ju bara tillfällig. Skulle det gälla graviditet skulle det dessutom utgöra diskriminering, man får absolut inte särbehandla gravida! 
Svar på tråden Augustibebis 2012