• pixel3

Augustibebis 2012

Tifan skrev 2012-03-08 12:45:04 följande:
    Inte för jag vet om vi har diskuterar sex här förut men måste fråga... Har ni det fortfarande? Om ni har det, är det någon som får som mensliknade smärtor i livmodern? Kan inte säga att det känns som SD men jäkligt obehagligt är det.... Och sen har jag foglossning så det är ingen höjdare där av heller...
    Min lust försvinner från och till. Men när jag har det så kan jag då samma känslor som du. Men det går över efter ett tag..
  • pixel3
    TheMaraja skrev 2012-03-08 14:03:05 följande:
    Hej alla,

Jag har legat lite lågt i en månad nu. Har inte haft det så skoj. Vi gjorde ju KUB för fyra veckor sedan och fick inte alls det resultat som vi ville. Risken var 1:40 för DS och vi fick nog en chock. Bestämde där och då att vi skulle gå vidare med fostervattenprov. Jag har alltid sagt att huvudanledningen till att jag gör KUB är för att om något inte är som det ska så vill jag veta det så tidigt som möjligt, och då kändes det som att fvp var enda vägen för att verkligen få veta. Det blev tre långa veckors väntan på provet, mycket tankar, funderingar och känslor. Allt sattes på paus kändes det som.

Vilket fall var vi där förra veckan och igår kom brevet hem Har aldrig varit så lycklig i hela mitt liv. Allt såg bra ut och dessutom kunde vi logga in på hemsidan och se att det är en liten pojke vi väntar. Så otroligt roligt och mysigt. Vi firade ordentligt hemma sen med gott att dricka och äta.

Jag var väldigt nervös inför fvp men det gick jättebra. Själva ingreppet kändes inte alls och jag kände inte något alls efteråt heller. Jag varken blödde eller läckte fostervatten så det kändes skönt. Vilade i två dagar sen var allt som vanligt igen.

Nu ska jag verkligen njuta av resten av den här graviditeten. Jag är överlycklig just nu allt såg så bra ut som det kunde. Sen är det ju mycket annat som kan gå fel ändå, men det tänker jag inte oroa mig för innan jag behöver.

Nu återstår bara ett problem, att komma på pojknamn. Vi var så säkra på att det skulle vara en tjej så vi har knappt ens funderat på pojknamn men det är ett väldigt litet problem....
    Så glad för eran skull att ni fick bra besked! Vi var också säkra på en tjej men igår fick vi veta att det är en kille. Så kill namn svårt!!! Men stort grattis igen 
  • pixel3

oj så mycket man missat under helgen =) så trevligt att sitta och läsa allas upplevelser av det vi alla går igenom! Jag ska på UL i morgon då min lilla prins inte låg rätt sist så de kunde mäta hjärtat. Så i morgon UL nummer 3.Dock har jag börjat lära mig när han sparkar. Men min sambo har ännu missat dom längtar tills han kan känna vårt barn med. Sen hade jag en fråga till alla. Hur kommer ni göra med amning? någon som inte ska amma?

http://saknadenattblimamma.blogg.se

• pixel3

Jag har ju fått botox i armhålorna för svettningar förut och detta kan jag inte få om jag ammar. Låtar kanske egoistiskt att avstå amningen för att kunna va normal själv. Eller? Jag har inte bestämt mig ännu men funderar fram och tillbaka......

• pixel3
    NiniMe skrev 2012-03-12 10:34:41 följande:
    Svettas du jättemycket?
    Jag kan säga att som gravid och nyförlöst så svettades jag enormt mycket dom första månaderna.. Jag kunde gå ut ur duschen, torka mig och när jag skulle börja sminka mig kunde jag både känna och se hur det rann i armhålan hahaha, men detta försvann...
    Precis så var det för mig jämt innan jag fick botoxen. Det rann jäms med armarna och det fick igenom alla kläder vilket bara är o fräscht. Så därför velar jag ju fram ock tillbaka. Min bm sa att det är upp till mig och mitt barn blir inte sämre om jag använder flaska istället. Men samtidigt vill jag ju amma men också så vill jag kunna vara människa. Det finns inget säkert att det går över i mjölken men skulle aldrig ta risken att mitt barn fick i sig det. Så jag måste välja något av dem. Är man en dålig mamma om man väljer att inte amma av denna anledning? 
  • pixel3
    jguz skrev 2012-03-12 10:50:57 följande:
    Pixel3:
    Inte är du en sämre mamma!!!
    Struntprat ;)

Men om jag var du skulle jag vänta med sprutorna 1-2 månader och försöka amma i början. Blir svettningarna för jobbiga så är det ju bara att gå över till flaska och ta sprutorna.

att amma är såååå mysigt.. I början gör det rätt ont i bröstvårtorna men när de vant sig så är det det bästa som finns. En speciell närhet.
    Ja jag funderade på att göra något sånt. Pröva och se hur det går med allt och sen ifall det blir för jobbigt så får jag gå över till flaska men då har jag fortfarande gjort det och då min sambo har två barn sen innan så blir nog detta första och sista och då vill man ju hinna med och göra allt som man ska =) Älskar redan min prins och vill inte att han drabbas av något pga av ens egna egoism. =)
  • pixel3

NiniMe: Håller med dig till punkt och pricka. Vi får se vad jag bestämmer med tiden =) men tack för dina ord de gjorde mig lite säkrare att vad jag än väljer så är det bra. Hoppas du har en bra dag Skrattande

• pixel3

Jag har bara fått injektionen en gång vilket var i juli förra året så det påverkar inte min bebis nu. Dock så skulle jag aldrig ta det när jag ammar eller är gravid även om riskerna var få. Jag tar inga risker. Antingen amma eller botox ingen kombination. Men jag har redan fått läckande bröst vilket inte är någon hit men har också hört att det betyder inte att mjölken kommer som den ska..

• pixel3

Jag såg debatten som var  på tv4 för ett tag sen angående amning. Och jag blev riktigt irriterad. Det var en kvinna som hade opererat sig för att minska risken för bröst cancer men barnmorskorna hade varit stenhårda med att hon skulle amma fast det fanns i hennes journaler att det kanske inte skulle funka pga operationen. Det sluta med att kvinnan gick in i en depression. Som många under debatten sa de säger att man ska men har ingen som helst koll på vad ersättningen innehåller eller har ingen kunskap om det.. Det tycker jag är dåligt. Som någon överstående skrivare skrev pappan får ju också en annan relation till sitt barn om den också kan ge mat. Min sambos minsta är flaskmatad och han har en helt annan relation med sin pappa än hans store bror som enbart ammades.

• pixel3
    babyhummingbird skrev 2012-03-12 12:48:01 följande:
    Gällande sparkarna i magen. Jag upplevde aldrig den där känslan av fladder/fiskrörelser.. Utan plötsligt en dag kom en liten spark. Nu känner jag henne sparka hela dagarna och det känns tydligt utanpå magen.. Mest känns det när jag lägger mig på soffan efter middagen på kvällen. Syns till och med utan på magen.. Filmade och visade mannen igår som alltid missar sparkarna!
    Vilken vecka är du i? första barnet?
Svar på tråden Augustibebis 2012