• Tifan

Augustibebis 2012

På mig så Visade sig genom ett vaginaltprov som det tog o det ska jag även göra denna gång. Åt antibiotika pga upprepade uvi annars så kände jag inga symtom på gbs alls! Jag tål inte heller kåvepinin utan fick något annat som jag tålde! De är jätte kunniga på vad du får o inte får äta :)

Hoppas att eran resa blir bra o du kan njuta av den! :)

• Tifan

Inte för jag vet om vi har diskuterar sex här förut men måste fråga... Har ni det fortfarande? Om ni har det, är det någon som får som mensliknade smärtor i livmodern? Kan inte säga att det känns som SD men jäkligt obehagligt är det.... Och sen har jag foglossning så det är ingen höjdare där av heller...

• Tifan

Min ammnings kudde var guldvärd förra gången :) min son hade den även som babynest den första tiden o har haft den av o till hela tiden :) sydde en själv, tyckte att de andra var så dyra :)

• Tifan

Skriver inte så ofta men följer tråden dagligen! Styrke kramar till er som har fått dåliga nyheter!!!

• Tifan

Imorron är det dags för RUL :D ska bli så roligt!!! Längtar massor :)

• Tifan

Fyran2012: gå genom MVC! De har mer kunskap om foglossning och sjukskrivning kring det! Hoppas att du kan få hjälp så du slipper att ha det jobbigt! Jag är själv sjukskriven 50% pga foglossning men kommer snart inte orka jobba mer! Håller tummen för att du träffar en trevlig o förstående läkare!

• Tifan
    RockTheRebell skrev 2012-04-16 18:43:15 följande:
    Hej! Jag måste ha flera åsikter här... har sådan beslutsångest angående vagn. Sambons bror m familj erbjuder en brun brio kombi. 4a åringen har bara haft den och sovit lite i på dagis tidigare för "orginalvagnen" (utan barn) blev demolerad. Bekväm att köra. Pris inte diskuterat. Lät som nästan som gåva, men symbolisk summa kanske vi känner för. Sambons syster erbjuder en grön (inte den "limegröna") Urban jungle för 4000 för att vi är vi. Testkörde här om dagen den var så bra! Inte fallit för dem förut, mest tyckt de verkat konstiga xD. Känner mig så velig... jag vill ha båda ;) men behövder dem definitivt inte båda två. Ingen direkt budget som stoppar på de priserna heller. Sambon bryr sig inte, det är mitt val... tack för hjälpen! ;)

Men till saken då! Damen i butiken jag var och provkörde flera olika sorter i sa som en nackdel för UJ'n att det inte gick hänga lika mkt tyngd i skötväskan på (tappade ordet..) handtagen? Ni förstår mig.. som på en 4hjulig. Jag tror jag är bra på att plocka på mig saker i väskan. Hur mkt behöver jag ta hänsyn till det tror ni? 
    Jag har en UJ och måste säga att jag har en väldigt full packad skötväska och det har funkat jätte bra =) hänger den även längre ner så den inte hänger på handtaget hela tiden! Måste även tilläga att jag tycker du ska välja UJ vagnen =) Hoppas att du kan bestäma dig!!
  • Tifan

Måste skriva av mig lite! Var ett tag sedan jag skrev sist... Ikväll har jag pratat med förlossningen för första gången den här graviditeten. Pga SD och hemsk foglossnings smärta! Efter lite överläggning så fick jag vara kvar hemma om jag lovade att höra av mig om det blev värre... Är hemma själv med sonen o utan bil dessutom idag, så typiskt!!! Så nu har jag tagit en Alvedon extend och en citodon ihop om att det ska hjälpa båda mina problem!!

Var bara tvungen att lätta på hjärtat lite :)

• Tifan

Idag var jag hos BM och allt såg bra ut, dock var mitt blodsocker lite högt men ska göra en glukosbelastning nästa gång så vi får se hur det går då. Annars var det riktigt mysigt att får höra bebisens hjärta =)
    Idag har jag även bokat tid för ett köns UL så på tisdag är det dags att få veta vad det är som bor i magen.Känner mig så säker på att det är en kille men nu vill jag veta!! Vill kunna planera lite mer speciellt när jag ska till Ullared den 28/5 =D Undrar dock hur jag ska orka med en heldag när jag går med kryckor för att klara mig här hemma...

• Tifan

Vecka 26 och +4kg, Idag har jag varit på ett TUL och fått veta att vi väntar en lillebror =) Allt såg toppen ut och han växer precis som han ska =)

Svar på tråden Augustibebis 2012