• Bubbs

Augustibebis 2012

Är det någon mer som haft en sambo som är skengravid? Jag börjar bli galen på min karl nämligen. Först gick han upp massor i vikt, sedan började han må illa och var trött, orkade ingenting, vilket resulterade i att vår lägenhet blev ett kaos eftersom ingen av oss orkade städa. Sedan gick det över och sedan har det varit bra, tills nu när jag haft så ont i ryggen. Tror ni inte att han kommer idag med handen på ryggen och klagar på ryggont?!

Han är helt otrolig, jag bara väntar på att det ska börja läcka bröstmjölk ifrån honom också. ^^

• Bubbs

Är det någon som vet en bra hemsida för amningsbh:ar? Försöker hitta amningsbh:ar med bygel och utan, i storlek ENORM. Glammom.se hade mycket fint, men inget i min storlek, såklart.

Någon som vet? :)

• Bubbs

Är det någon mer som förlorat vänner som gravid?
    Jag trodde inte det skulle hända mig, men fick nyligen veta att den som jag kallat för bästa vän OCH erbjudit vara med under förlossningen, har sagt bakom min rygg att jag är för omogen för barn och att jag inte tänkt längre än näsan räcker.
    Dessutom var det fel på min sambo också.

Jag blir så ledsen på att man väljer att snacka med alla utom personen det handlar om. Känner mig så korkad som varit naiv och faktiskt trott att hon varit glad för min skull, när hon egentligen bara räknar dagarna tills saker går åt helvete, som hon tror att det ska göra.

Förlåt, var bara tvungen att vädra lite..

• Bubbs
    Ellenbmt skrev 2012-06-07 18:14:06 följande:
    Bubbs- fy så elakt. Denna gången har jag vänner överallt om jag skulle ha tid, men när jag väntade dottern bar det många som bekände färg.... Alla festprissar slutade såklart ringa. Och en blev sur för att hon inte fick bli gudmor/fadder, hon har inte ens sett min dotter, som nu är tre år?! Hon hade då varit en bra gudmor va?!
    Men haha, ja, hon verkade ju väldigt engagerad...

Jag antar att man helt enkelt ska släppa taget om dessa människor, för de tar bara massa energi, men det är så svårt att släppa någon man varit vän med i 15 år.
  • Bubbs
    LiJon skrev 2012-06-07 18:25:14 följande:
    Bubbs; Inte förlorat vänner direkt, mer att jag känner mig mer ensam fast jag inte är det. Speciellt med min syster och vår bästa kompis, vi tre har alltid umgåtts och varit supertighta, delar allt liksom och jag trodde inte det skulle förändras när jag blev gravid. Men nu umgås de rätt ofta bara de två, för att "det ibland inte är någon idé att fråga mig", när de t ex. varit ut och gått eller varit och tränat, eller som igår (fick jag se på facebook) var de till Stockholm och grönan en heldag (2 timmars tågresa härifrån) utan att jag visste om det. Jag blev jättelåg efter det, kanske verkar löjligt men jag kände mig så sjukt utanför. Det finns liksom inte på kartan att de INTE skulle säga till mig att de skulle dit, vi pratar varje dag men tydligen ändå... Jättetråkigt med din kompis! Mina har ju inte varit elaka på det sättet, det är nog mer omedvetet från deras sida. Vore jag du skulle jag nog konfrontera och berätta hur besviken du är.
    Jag och en av mina närmsta vänner sen mellanstadiet bröt kontakten för precis ett år sen av olika anledningar, först tänkte jag inte så mycket på det för jag var så besviken på henne, det är först nu på slutet av graviditeten som jag inser att jag verkligen saknar henne och önskar att hon hade varit med på den här resan. Vet inte ens om hon vet att jag väntar barn.
    Jag förstår precis, känns tråkigt när man inte ens blir tillfrågad, och man känner sig utanför, precis som du säger.
    Jo, jag borde konfrontera henne.. Tycker det är konstigt hur man först kan tycka någon är så dum som skaffar barn, och sedan verkar hon ändå vilja vara så delaktig.
    Fast hon är väl avundsjuk, hon har själv velat ha barn länge men hon är inte i något förhållande, så hon tycker väl att det var hennes tur att få barn för att hon anser sig själv mer mogen för rollen, tydligen.
    cupcakekiller skrev 2012-06-07 18:26:02 följande:
    Bubbs: Jag är ju 19 men har gått om en klass så går med 17-18 åringar och ingen har hört av sig på över en månad och frågat hur jag mår/om vi ska ses.
    Men ärligt talat gör det mig inte så mycket, jag tyckte att de var omogna innan, så nu är de ännu värre.
    Blir sjukt störd över att så fort jag är i skolan så är de "MEN OMG HEEEEEJ ÅH VAD VI HAR SAKNAT DIG!" osv men ingen hör någonsin av sig annars.
    Menmen!

Jag har bara kvar mina två riktiga "bästisar" som jag har kännt i 6 år, alla kompisar/bekanta har dragit.
    Jag gick också om en klass för att jag bytte program, och mina vänner i klassen var också lite så där. Nu när vi tagit studenten så är det alltid "ahmen guuuud, vi MÅSTE ses någon daaag" men ett år har gått sedan studenten och det är ingen som tagit tag i någon träff ännu.
    Men där känner jag att jag själv inte varit särskilt aktiv heller för att få ihop någon träff, så all skuld ligger faktiskt inte på dem.

Skönt att ha bästisarna kvar iallafall, det är inte roligt att vara ensam! Jag är glad att jag åtminstone har min sambo, annars skulle jag vara helt förstörd nu.
  • Bubbs
    Sommaren12 skrev 2012-06-07 20:59:48 följande:
    Bubbs: Fy fan... Jag tål inte alls att ha ovänner och skulle må otroligt dåligt om nån svek mig så. Undrar vad det kan handla om, avundsjuka? Så himla himla tråkigt... :( Hoppas att du kan gå vidare utan henne. Hon är uppenbarligen inte värd dig! Kram!
    Tack Sommaren, blir alldeles tårögd av all vänlighet i den här tråden.
  • Bubbs

Idag var jag iväg på en extrakoll hos barnmorskan eftersom jag hade haft en aning högre blodtryck än vanligt, mitt normala undertryck brukar ligga runt 80-85 så det är högt i vanliga fall och nu hade jag haft 90 i undertryck.
    Trodde allt skulle se bra ut som det alltid gör, men mitt undertryck låg på 110 (!) och jag hade +2 i äggvita. Vår barnmorska ringde till en läkare och nu ska vi till förlossningen klockan 14:00, och göra nya tester, ultraljud och ctg.
    Känner mig i upplösningstillstånd, är så bortskämd med att ha fina tester och nu vet jag inte riktigt vad som kommer hända. Om det t.om kan tänkas bli en igångsättning? Någon som haft liknande upplevelse? Är så orolig men har inte riktigt någon att vända mig till just nu, så jag tar hjälp av er.

Hoppas allt är bra med er annars, jag brukar alltid läsa det ni skriver men skriver sällan något själv.

• Bubbs
    godisbit skrev 2012-08-09 10:58:45 följande:
    Har inte haft ngn liknande upplevelse, men du ska se att de tar hand om dig! Att du får en tid idag är ju det bästa för då kan de kolla upp direkt att allt är bra och annars får du säkert snabbt besked om ngt behöver göras!
    Jaa, det är sant.
    Man blir bara så orolig när sjukvården är snabb i vändningarna, då känns det som det kan vara något riktigt allvarligt. Men jag försöker tänka positivt och inte måla upp skräckscenarion, även om det är lättare sagt än gjort.
  • Bubbs
    irruz skrev 2012-08-09 11:21:47 följande:
    vilken vecka är du i? jag fick havandeskapsförgiftning  i slutet av min förra graviditet (v. 37-38 ngng gång) o blev precis som du skickad till förlossningen för ctg mm. de satte in blodtryckssänkande mediciner o därför blev jag inlagd för att se om de gav ngn effekt, vilket de vanligtvis gör iaf till en början. tyvärr var det ingen av de tre olika mediciner man prövade som hjälpte på mig - hade de gjort det hade jag förmodligen fått åka hem, fortsatt ta tabletterna o gått på koll av trycket hos bm dagligen. nu ville de att jag skulle ligga kvar ändå för observation tills det helst satte igång av sig själv, men jag var så jäkla trött på allt vad sjukhus hette vid det laget så jag krävde en igångsättning annars skulle jag åka hem. så det blev igångsättning samma dag.. jag var inte mogen så det funkade inte alls o slutade med snitt, vilket jag inte alls räknat med men det blev kanonbra tillslut ändå! det är jättebra att dom har koll på dig, o så länge dom har det behöver du inte vara orolig!! hoppas du får fin vård på det sjukhus du tillhör o lycka till idag!!
    Jag är i vecka 38+4, alltså vecka 39. Jag är väldigt orolig om de kommer sätta igång mig eller inte, vår barnmorska nämnde att det kunde ske lite snabbt bara, men efter oroliga googlingar så verkar en igångsättning vara mycket möjlig, särskilt med mina höga värden. Men man ska väl inte lita alltför mycket på det man läser.
    Tack för att du delade med dig av dina erfarenheter!
    Makkinje skrev 2012-08-09 11:20:46 följande:
    Jag är en liknande situation just nu, var hos BM igår och hade högt blodtryck så fick åka till förlossningen för en kontroll och även där visade det sig att jag hade högt blodtryck men blodproverna dom tog såg bra ut. Så det blir en extra vända för mig där imorgon igen med mer kontroller osv. Blir lite orolig för en igångsättning då jag verkligen inte vill ha det, vill ha en så naturlig födsel som möjligt.

Åh, inte kul. Jag hoppas slippa åka in och ut på sjukhuset för extra kontroller. Tog precis ut min föräldraledighet för att vila upp mig för förlossningen och nu verkar jag få springa på kontroller var och varannan dag istället. Hoppas du slipper igångsättning, själv är jag lite delad. Jag vill ju också ha en naturlig förlossning, men nu när min kropp inte vill samarbeta så kommer jag bara gå runt och oroa mig hela tiden.

• Bubbs

Efter ett par timmar på förlossningen fick vi åka hem. Mina värden var helt normala helt plötsligt. Otroligt skönt. Vi fick även göra ett till ultraljud och fick bekräftat att vi kommer få en liten tjej. ♥

• Bubbs

Bf på lördag och jag har haft känningar i ett dygn nu, smärta som sätter sig i nedre ryggen och framåt ljumskarna ungefär. Hoppas det snart händer något, vill ha lite action nu!

• Bubbs

Igår, 21.47 kom vår underbara dotter Line till världen. 50,5 cm lång och 3332 gram tung. Började känna av värkarna klockan sex på morgonen så det gick hyffsat fort. Så tacksam att hon kom tre dagar före BF så vi slapp gå över tiden!

Svar på tråden Augustibebis 2012