• Naimis

Augustibebis 2012

Jag går på mamamia karlaplan, fick inget papper med mig hem efter rul.

• Naimis

FruFoxy- Ja, går där på mina kontroller.

En fråga gällande FK, vad är det som behöver skickas in för underlag för inkomsten?
    Va ju inte så länge sen sist, men då pluggade jag och hade annan anställningsform.
    Har nu en fast- eller tillsvidareanställning som de heter nuförtiden, på 100% sedan 1 mars. Räcker de då med att jag eller min arbetsgivare intygar de eller behövs de något mer?

• Naimis

Roos- Tack för svaret!
    På FKs hemsida står de ju att de beräknas på en tjänst "som beräknas pågå i minst 6 månader", det är så krångligt med FK, men dom menar alltså att man måste jobbat i 6 månader innan det räknas?

• Naimis

Mammsen- det var så jag tolkade de som stod på deras hemsida. Ska ringa dom imorn och kolla vad jag behöver göra.

• Naimis

Lycka till ni som har RUL idag!

Kampis- Grattis! Kände ju likadant innan, hade hoppats på en tjej. Men när vi fick reda på att de var en kille blev lyckan total ändå.

Jaha, så var man 1 år närmre döden! Frontalloben ska nu vara helt färdig, och de är bara 41 år kvar till pension.
    24 år, jag håller på att bli vuxen!
    Fast jag är fortfarande så ung att de är roligt att fylla år.
    Nu är jag påväg till jobbet med fika till kollegorna, första paketet packade maken ner i väskan med anvisningen att den ska öppnas om några timmar på jobbet.
    Säkert godis, men spännande är de!
    Och de som alltid står högst upp på önskelistan har jag fått, ingen snö!

Ha en fin dag!

• Naimis

Godmorgon! Hoppas de blir bättre med magen.

Igår tror jag den där roliga perioden när man måste sitta helt upprätt när man ätit. Både vid lunch och middag kändes det som maten inte ville få plats i magen utan istället fastna precis under brösten.

Går in i vecka 23 idag. Lillebror sparkar och rör sig dygnet runt känns de som.
    Med Neo var de ett tag på morgonen och ett tag på kvällen.

• Naimis

The Maraja- För oss var de tvärtom. Hade köpt lite för lite i strl 50 kändes de som...som var alldeles för stort i början.
    Neo var 47 cm och vägde 2860g när han föddes.

• Naimis

God morgon tjejer!
    Igår hade jag verkligen en deppdag. Sovit dåligt på natten, bebis börjar ta mer plats så de känns som varken tarmar eller lungorna får plats, jag orkar inte allt det jag skulle vilja, om jag böjer, lyfter och bär för mkt känner jag av foglossning, en mage som är totalt opålitlig, jag känner mig tjock och ser så fruktansvärt trött ut hela tiden och bara grejen av att veta att det är lååång tid kvar och att det kommer bli värre gjorde de ju inte roligare.

Idag känns de bättre än så länge. Vi ska iväg senare och äta våfflor hos några vänner och förhoppningsvis dyker solen upp snart.

• Naimis

Aprilia- Nej, vet precis hur de känns. Jag kunde knappt gå in i klädaffärer sist utan att de kändes att jag skulle börja gråta.
    Och de där med svärföräldrar känner jag igen.
    Kanske inte så extremt, och jag vet att dom inte menar något illa. Vi tänker bara helt olika i vissa frågor. Tex när Neo satt och bläddrade i en kokbok säger min svärfar "inte ska du bli kock, nej fy!"
    Då dom kommer från ett bruksamhälle så ska man jobba med något "riktigt" jobb.
    Även dom hade lite svårt för namnet Neo men sa inget och så är de med Cesar också, har bara hört min svärmors reaktion och hon trodde vi skämtade, men dom lägger sig inte i tack och lov.

Än så länge har jag bara blivit klappad på jobbet 2 ggr men de är av vänner som dessutom frågat innan.
    Men de är märkligt att folk anser sig ha rätten att kommentera hur man ser ut bara för man är gravid.
    Men men dom får hållas, så länge folk inte säger elaka saker och klappar utan lov.

Svar på tråden Augustibebis 2012