• Novalina

Augustibebis 2012

Naimisen skrev 2011-12-27 09:07:20 följandeGodmorgon tjejer! Nu är vul och inskrivning avklarat. Ett litet tickande hjärta fick vi se. Helt underbart!Fick samma bf som innan 1/8.Nästa gång ja ska dit är det rul 2/3. Känns otroligt långt till dess men tiden går nog snabbt ändå GRATTIS!!!!

¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Randiga Rut skrev 2011-12-27 11:14:36 följande:
    Jag håller med! Helt onödigt med en bf-lista i diskussionstråden.
    Jag menade ju förståss inte att den skulle va här sen, utan när alla skrivit upp sej av oss som är med nu - så länkar vi till den i TS.

Men det va ju bara ett förslag.
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    05091112 skrev 2011-12-27 10:31:47 följande:
    Så skönt med sovmorgon, 9.45 vaknade JAG innan barnen
    Efter nyår kommer kampen att vända tillbaks dygnet men det tar vi DÅ

Håller på och organiserar i förrådet med kläder och grejer, har upptäckt att oavsett kön på bebis kommer vi inte behöva köpa NÅGONTING!

Mammakläderna åker fram efter VUL tänkte jag.

Ska ringa KK idag!

Tog detta i morse, starkare kan det omöjligt bli!!

Grattis, ser ju jättebra ut!!

Min son väckte mej kl.9 imorse, man kan ju inte klaga över det precis heller. Men då är han ju vaken längre på kvällarna ist., så vi ska försöka ändra det nu.

Vi behöver absolut inte heller köpa nåt nytt plagg el. annat till 2:a barnet, har så det räcker och blir över!  Köpte alldeles för många plagg, så jag behöver verkligen börja organisera upp alla urvuxna kläder som bara ligger i en enda röra i olika påsar och högar i ett rum, och börja försök sälja en hel del.  Har nästan bara unisex-plagg, har medvetet köpt det så det ska passa oavsett kön.

Ang. mammakläder så är ju modet väldigt bra nu, det är många modeller som är lite pösiga runt midjan, typ "ballong-modell" och lite vidare i armarna och så, både sköna och snygga! Och perfekta för en växande Gravid! Drömmer

Och själv använder jag mej av träningsbyxor med skön resår i midjan, och gärna den modellen med hög mudd man kan vika upp i midjan, som en skrev finns på t.ex. Stadium nu för 149 kr, toppenbra att ha även då man inte är gravid!

Så man behöver eg. inte köpa mer säskilda gravid-kläder än jeans i så fall tycker jag, för jag hade suuuperstor mage i v.42+0, men hade inga särskilda gravidkläder mer än jeansen från H&M, som f.ö. blev utslitna, så jag behöver köpa nya nu. De är dock väldigt små i stl, om ni tänkt köpa såna! Värt att tänka på.
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    cupcakekiller skrev 2011-12-27 10:51:23 följande:
    Ringde mvc och bokade tid för inskrivning idag, fick även tid till första ultrat, på alla hjärtans dag :D
    Längtar!
    Passande dag!! Hjärta
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    fru Elle skrev 2011-12-27 11:21:01 följande:
    Kan förstå önskemålet om en ny BF-lista, då det är en hel del som inte skriver i tråden som står på listan. Jag kan ju ha missat det i och för sig. Men vi skulle ju kunna göra en ny BF-lista med de som skriver i tråden om några veckor.
    Precis så jag tänkte och menade jag med! Bra förslag tycker jag!! Drömmer
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    minstörstalycka skrev 2011-12-27 11:35:32 följande:
    Jag har ringt och fått tid för hälsosamtal redan på torsdag ;) Känns lite knasigt att gå på ett sådant nu igen ;) Var ju trots allt bara 7 månader sedan jag födde min son ;)

Hur får ni vul vid inskrivningen? Det finns inte här i norr iallafall .
    Hälsosamtal är ju frivilligt.
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    minstörstalycka skrev 2011-12-27 11:35:32 följande:
    Jag har ringt och fått tid för hälsosamtal redan på torsdag ;) Känns lite knasigt att gå på ett sådant nu igen ;) Var ju trots allt bara 7 månader sedan jag födde min son ;)

Hur får ni vul vid inskrivningen? Det finns inte här i norr iallafall .
    Glömde tillägga: Jag hade ett hälsosamtal som kändes anska onödigt då jag va gravid med sonen, för jag är väl medveten om hälsogrjer så att säga, och sköter min hälsa bra.

Och denna grav. tyckte både jag och min bm att hälsosamtal eg. inte behövdes, men det är ju altid frivilligt som sagt.
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Maajsi skrev 2011-12-27 11:43:31 följande:
    Hej! Jag plussade för en vecka sedan. Känner väl ingen glädje riktigt ännu. Svårt att göra det då jag förlorade min son i oktober i v. 27. Jag är väl lite avvaktande om man säger så. Trodde verkligen inte att det skulle gå så fort. Bara man inte har otur en andra gång. 1 är en för mycket. Lägger in mig i b listan.
    Nej men usch så hemskt... Skäms Jag beklagar verkligen...

Får man fråga hur det gick till så att säga?...

Men stoooort grattis till denna graviditet!!!!!! Solig {#emotions_dlg.flower} Såklart den kommer att gå jättebra, 2 såna jobbiga grav. på raken måste ju va så liten risk att den är obefintlig!

((Kram))
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Novalina skrev 2011-12-27 13:46:18 följande:
    Får jag fråga vad som är skillnaden mellan denna "nya" BF-lista och den gamla? I den gamla står det också BF, ålder, stad och vilket barn man är inne på. Känns rätt onödigt att ha två listor med exakt samma innehåll.Om det nu är någon skillnad (som jag missat), kan vi inte ordna en ny tråd som vi länkar till där uppe precis som den gamla. Rätt jobbigt att ha en sådan här lista i själva tråden när denna kommer bli betydligt längre. Såklart du får fråga! Och såklart du har rätt!! Men flera st. har ju fått mf som skrivit in sej i den tråden redan, så det va lite därför jag tänkte börja på en ny kula, för det kanske inte är så roligt för de att stå med då...? Men jag kanske tänker helt fel?
    Ser ju galet ut detta! Foten i munnen

Först är det en kopia av inlägget jag svarade på, sen är det mitt svar... Men det syns inte, utan ser ut som en och samma text.
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    babymarie skrev 2011-12-27 13:47:15 följande:
    Var med på hälsosamtal idag! Och det kändes lite onödigt då ja redan visste allt hon berättade innan. Men BM verkade jättetrevlig och hon berättade om teset man kan göra för att kolla fosterdiagnostiken. Ska ni göra det? Då skulle jag boka in en tid mellan vecka 11-13 för ultraljud och ta blodprov i v. 9 någonting. Så jag ska göra ett sådant test för säkerhetsskull. Inskrivningen blir den 7/2 så jag hoppas tiden dit går snabbt. Kan inte tänka på annat än bebisen och att jag hoppas att allt ska gå bra. Är så rädd för missfall =/ Men de är väl inte bra och gå runt och oroa sig i onödan!
    Jag va på ett sånt infosamtal ang. detta kromosomtestet, som erbjuds gratis där jag bor om man är 35 år och äldre.

Jag kommer dock att tacka nej till det, för det är så många etisk jobboga aspekter att ta hänsyn till, och även risk att få mf vid ev fosterv.prov. Jag har även hört flera detta har skapat onödigt stor oro för.
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
Svar på tråden Augustibebis 2012