Inlägg från: Sommaren12 |Visa alla inlägg
  • Sommaren12

Augustibebis 2012

Babyhummingbird: grattis!! Åh nu vill jag med veta!! 11 dagar till rul! :)

• Sommaren12

Är i Malmö och lyxar lite. Har fikat och shoppat och nu ska mannen skämma bort mig med trerätters på vår favoritrestaurang.

Kollade även på vagnar. iCandyn som jag varit så inställd på föll oss inte alls i smaken, den var ju jättetung, 15 kg! Annars var den ju fin. Nån som vet om man kan ha en mjuklift i den? Har insett att vi definitivt behöver en mjuklift... Brio Happy var ganska stor och lång men den är vi lite intresserade av ändå. Tyckte dock att den såg så smal och trång ut för bebisen... Blev kär i buggan Cameleon men har hört att det är dålig kvalitet på den. Nån som håller med? Vi är mest inne på den nu. Ni får gärna kommentera mina tankar kring dessa tre modeller...

• Sommaren12

Så underbart!!! Kände nyss de första sparkarna med handen på magen! :) Ganska diffusa sådana, mer som små buffar, men helt klart var de där. Synd att vi är hos svärföräldrarna och sover i varsitt rum, önskar att mannen var bredvid nu ju! Men så underbart, blev alldeles tårögd! 16+5 idag. :)

Hoppas ni har en skön helg! Har själv haft en supermysig dag!

• Sommaren12

Ellenbmt: ja det var den vi tittade på. Tog av liggdelen och den var väldigt tung. Försäljaren sa att hela vagnen vägde 15 kg. Isf lite skillnad mot Cameleon som väger 9. Kanske ska man titta igen, har inte helt släppt den. Vi bor i lägenhet på 2a våningen utan hiss så får ha vagnen i barnvagnsförrådet och då vill jag kunna bära upp sovandes bebis utan för mycket problem. Så som liggdelen till peachen vägde så kan jag inte tänka mig den men finns det nån slags mjuklift man kan köpa och ha i den? Har förstått att man kan ha mjuklift i en del duovagnar.

• Sommaren12

Tina Lind: tycker med gunget var bra i happyn men håller inte med om att liggdelen är bredare än buggan. Det var faktiskt ett av våra minus på happyn att den såg så smal ut, iaf med mjukliften. Ska iväg igen och känna och klämma lite mer.

Ni med cameleon: kan man ha en mjuklift i liggdelen? Och hur gör man när de vill börja sitta upp innan man använder sittdelen? Bunkra upp med kuddar?

• Sommaren12

Ellenbmt: det var försäljaren som sa 15 kg. Nu när jag kollar på hemsidan tror jag det stod 9 kg för chassit och drygt 4 kg för liggdelen. Tyckte cameleon var lättare. Men ska kolla igen, inte bara du som pratar gott om den. :)

Issan8: som förstföderska är det helt normalt att börja känna från kanske mellan v 17-20 vad jag läst. Jag har varit osäker på fladdret jag började känna i v 16 eftersom mina tarmar rycker lite i vanliga fall och det känns typ likadant tycker jag. Sen igår känner jag ordentliga buffar 16+5 och de känns lite lätt utanpå magen. Känner det mest när jag varit uppe och rört mig ett tag och sedan lägger mig ner på rygg. Känns kanske 6 cm nedanför naveln och ut på sidorna. Omföderskor kan ofta känna det tidigare, en del redan i v 13. Skulle säga att det är helt och hållet normalt om du inte känt nåt än, jag tycker själv jag är tidig, trodde inte jag skulke känna så tidigt förrän kanske v 20. Det du känner vid revbenen tror jag är nåt annat, orimligt att bebisen skulle kännas ända där uppe. De gillar tydligen att röra sig på nätterna. När man går omkring så vaggas de till sömns har jag läst och när vi blir stilla så vaknar de till. Min svägerska kände inte bebisen förrän v 23 och över huvudtaget var den inte speciellt livlig därinne. Bara en gång under hela graviditeten sa hon att han sparkade till ordentligt. När min kompis var i v 19 la jag handen på hennes mage och fick en riktig karatespark så det är himla olika för alla. Oroa dig inte, det kommer och det är en jättemysig och bekräftande känsla! :)

• Sommaren12

Issan8: har du tittat på cameleon "in real life"? Man kan låsa hjulen, vända på handtaget så du får de stora hjulen framåt och så kan man ta av de små hjulen väldigt smidigt och köpa till större terränghjul (tror de kostar strax under tusenlappen). Vi gillade det vi såg men vill läsa lite mer omdömen och kolla på några fler vagnar också. Mannen är inne på en brio go nu.

• Sommaren12
    Hejåhå skrev 2012-03-04 17:34:27 följande:
    Sommaren: vet inte om det får plats någon mjuklift, och i så fall vilken. Fråga i Bugaboo-tråden. Du kan lyfta hela liggdelen i bygeln, så jag ser inte vitsen m mjuklift.
    Vi bullade upp med kuddar i ca rvå veckor, men det kändes inte så säkert när man inte hade sele. När hon hela tiden låg och gjorde sit-ups när hon var vaken kände jag att det var dags att byta. Hon var då 4,5 månad. Hon sov bra i sittdelen från första stund, så det var inget problem.
    För mig är det nog vits med en mjuklift eftersom jag får köra ner och ställa barnvagnen i förrådet i källaren och sedan bära upp barnet till andra våningen. Min kompis bodde med på andra våningen och hade en brio go men de förvarade chassit i trappuppgången. Tyckte det var jättejobbigt faktiskt att bära hennes son ner i hårdliften, gjorde det rätt många gånger när vi skulle ut och fika. Så mjuklift måste jag ha, de är betydligt lättare och går att hålla närmre kroppen.
    Åh har inte tänkt på att det finns en bugga-tråd! Ska spana in, tack för tipset! ;) 
  • Sommaren12

Nån som vet nåt om Orbit G2? Tycker det ser ut som en alien-barnvagn men den verkar ju få bäst i test överallt. 

Och vad är förlossningsgaranti för nåt?! Många barnvagnsförsäljare som har det. 

• Sommaren12
    DetGodaLivet skrev 2012-03-04 22:12:30 följande:
    Bugaboo tycker jag är bra om man måste bära i trappor. Delarna är lätta och även sittdelen är lätt att bära med sig om barnet skulle ha somnat i vagnen.

Däremot är den usel i snö, oavsett vilka hjul man kör fram (någon frågade om detta) och i terräng över huvud taget. 

Men just i situationen att behöva kunna bära med sig delarna tror jag ändå på den som bästa val.     
    Vad är egentligen terräng? Vi går mest längs vägar och i stan men ibland hamnar man ju på någon grusväg. Här finns också en del promenader i skogen där stigarna är breda och ganska jämna men jord då och kanske lite rötter här och där. Klarar buggan det?
Svar på tråden Augustibebis 2012