• anneh

Augustibebis 2012

Ang stödstrumpor så ska dom sitta åt, annars gör dom ingen nytta. Det är viktigt att man köper strumpor i rätt storlek..

• anneh

Emelie: på min arbetsplats är det månadsanställning eller fast anställning som gäller, tyvärr ej vikarier.. Kolla upp det, det kan ju vara olika på olika arbetsplatser :)

• anneh

Blir inte klok på det här med FP. Det här är mitt första barn, är fast anställd. Jag går på graviditetspenning 60dagar innan BF, den gäller ju t.o.m den 11e dagen innan BF. Hur blir det med dom där sista 10 dagarna? MÅSTE man ta ut FP? Eller kan man gå hemma utan ersättning utan att min fp/sgi blir sänkt? Vill inte ta ut FP förän på BFdagen..

• anneh

Ellenbmt: men lägsta nivå dagar kan man väl inte ta förän man tagit ett visst antal sgi dagar?

• anneh

Hehe. Aja jag är hemma utan ersättning den sista tiden och hoppas på att inget blir sänkt..

• anneh

Själv har jag redan varit och kikat på förlossningen och BB, då det är öppet hus en gång i veckan. Ska dit igen om 2 veckor och titta igen och ställa alla frågor jag glömde sist..

Svar på tråden Augustibebis 2012