Augustibebis 2012
Måste en igångsättning verkligen betyda värkförstärkane dropp då? FInns ju gelen man mjukar upp tappen med, hinnsvepning, håltagning osv oxå väl? Som man kan be om innan? Det beror väl kanske på om situationen blir akut eller inte?
Måste en igångsättning verkligen betyda värkförstärkane dropp då? FInns ju gelen man mjukar upp tappen med, hinnsvepning, håltagning osv oxå väl? Som man kan be om innan? Det beror väl kanske på om situationen blir akut eller inte?
Grattis till alla nya bebisar!!! Gud vad det gick fort Millas, hoppas du mår bra nu iaf! :)
Lycka till FruKå - nu måste det väl ändå komma bebis snart?! :D
Ellenbmt, jag förstår inte hur du står ut, jag skulle kräva iaf lite gel mellan benen eller en hinnsvepning eller nåt liknande så ungen fattar poängen! Och du har ju varit orolig för jättebebis länge nu! Hoppas värkarbetet sätter igång av sig själv typ NU annars och att du SNART får snosa på underverket!! Jag håller tummarna för dig!!
Här har jag bara varit uppe på toa kanske två-tre gånger i natt, jippiiiee! :P och inte var det så varmt i sovrummet heller, så det gick att sova ordentligt emellan :) har sammandragningar/förvärkar (som vanligt) men det är mest lite ilningar ner mot ljumskarna eller lite ömt i ryggslutet, inget som tyder på att nån bebis är på väg! Jag hoppas jag får vattenavgång och sen ett snabbt förlopp, så jag slipper vara med om att värkarbetet stannar av, som många av er andra varit med om nu.. men det är ju bara att hoppas, 15 dagar kvar till BF och jag är TRÖTT på att längta nu. Har egentligen inget obehag av vare sig magen eller några krämpor, jag bara längtar ihjäl mig, så egentligen ska jag väl inte klaga ;)
Grattis till sonen frukå!!
Åh, gud vad härligt Ellen, hoppas ni får underbara dagar tillsammans (o kanske bebis oxå)!!
Här har jag spenderat tre timmar i skärholmens centrum vilket resulterat i ryggvärk deluxe, svanken känns inte nådig nu, men det lär väl gå över så fort jag sätter mig i soffan igen! Jag som vill ha ut bebis!!
Vecka 39 (38+0) idag - har haft ständiga sammandragningar och lite mensvärk hela dan, men inget som verkar bli starkare eller så :/ hoppas man snart får nåt starkare "tecken" på att det är på g. Är ju lite nojjig över att jag ska ha så hög smärttröskel att jag inte ska förstå när det börjar. Och BM ville ju inte kolla läget heller senast så nu måste jag vänta tills den 21 annars, för att få reda på om nåt händer där nere :P Vore ju smidigt om vattnet gick med ett plopp så man kunde vara säker :P
Har haft en jobbig natt med nästäppa, värme och en stenhård mage! Alltså, ska man inte slappna av mellan sammandragningarna? Det gör inte ont alls, men det känns som magen varit konstant ihopkrampad sen igår. Är det normalt?
Ellen - hoppas det är din tur nu!!!! :D
Jag kommer oxå sakna den här tråden, vi vår hålla kontajten i fortsättningstråden och peppa varandra geneom sömnlösa nätter och glädjas åt våra små underverk! :D
Tack alla för svaren, då behöver jag inte oroa mig iaf :) men jaa det är ju tröttsamt när det känns som att den aldrig slappnar av. Idag moler det i ryggen oxå, men jag tror fortfarande jag får vänta nån vecka till på bebis.
Ja det är 12 dagar kvar till BF Sommaren, så det låter ju logiskt att den övar :D
Ellen - förstår verkligen att du lessnat nu!
Jag hade tänkt vara huslig idag och sy nya fodral till köksstolar, och fixa ett påslakanset till spjälsängen, men symaskinen står högst upp på hyllan i klädkammaren. Inte så smart. Och frugan är på jobbet *s* Får ta o vänta tills hon kommer hem, så det blir nog en lugn dag trots allt :P Dessutom är jag inte riktigt hundra på hur man trär en symaskin, senast jag gjorde det var nog i gymnasiet, haha :P aja, det löser sig nog, annars lämnar jag in det till svärmor *s*
Här fortsätter samandragningarna och molvärken under hela dagarna, men inget har känts som att det ågr framåt. Däremot fick jag ordentligt ont inatt, så jag trodde nästan det var på g. Läst om flera andra av er so haft ont på nätterna, så jag gjorde som ni och tog alvedon. Jag lyckades somna från det och när jag vaknade igen var det bara det vanliga molandet. Har däremot vaknat tre dagar i rad av att jag måste göra nr 2, o inatt var jag uppe två gånger medans jag hade som ondast.
Hoppas det sätter igång ordentligt snart!! :) Bf om 10dagar! :D
I övrigt så hade vi en mäklare här för värdering av lägenheten eftersom vi fått ett erbjudande av en bekant att köpa hans radhus. Så nu ska vi hinna plocka undan, köra iväg saker och fotografera - gärna INNAN bebis tittar ut :P lite dålig timing, men vi vill så himla gärna ha just det radhuset så det är bara att tuta o köra :D I värsta fall får frugan fixa allt med plocket med sina bröder medans jag tar hand om nyfödd, men jag har börjat tro att jag kommer gå över tiden, så förhoppningsvis hinner vi färdigt o sen kan vi ha visning i slutet på september :D Spännande! Och skönt att ha nåt annat än barnafödande att fokusera på! :P
Ja vi ska bara besikta det och sen sälja här o så hoppas vi på det bästa! :)
Åh spännande Sommaren, hoppas det blir bebis i natt då! Haha, roligt med de där husmorstipsen, att ta ananas och lingonsylt eller putsa fönster :P