• 7eHimlen

Augustibebis 2012

Precis kommit hem efter BM-besöket, allt såg jättebra ut!! :D 

Vecka - 31 ( 30+2)

SF - 30
    Blodtryck - 120/60
    HB - 125
    Socker - 5,4
    Hjärtljud - 135 (han låg på 147 förre gången, men hon tyckte inte det var nåt att oroa sig för)

Och han låg med huvudet nedåt men inte fixerad än. Hoppas han stannar där iaf :)  

Där mötte man ju oxå massa nyfödda små sötnosar, GUUUUUD vad man längtar nu! Vill ha ut mitt lilla knyte så man får se vad det är för er som bott i magen så länge! Men "bara" 67 dagar kvar t BF iaf, det kommer gå fort! :D 

Sen ringde banken när jag kom hem, vi har ju ansökt om lånelöfte för att kunna köpa större. Han tyckte allt såg bra ut och att det inte skulle vara nåt problem, så i höst blir det flytt!!! Känns sååååå himla skönt att veta att boendet TRE trappor upp utan hiss kommer vara under en begränsad tid :D  Nu ska vi bara hitta nåt vi vill köpa oxå :D

Och ikväll har jag egentid, frugan har dragit till en kompis och kommer inte hem förrän sent, så jag ska se lala serier på tv som hon inte gillar (Top model final ikväll ju!) och bara njuta av att vara helt själv! Lär ju inte hända så ofta efter att bebis kommit :P 

• 7eHimlen
    Kampis skrev 2012-06-21 08:21:11 följande:

Fast det där stämmer väl ändå inte? Ok att de ligger med benen vikta men de sträcker ju ändå på benen så gott det går och det  verkar vara supervanligt att man får sparkar på revbenen på slutet. Min har legat med huvudet ner i tre veckor och jag får boxningar vid byxlinningen,  knän som trycks ut i vänstersidan och buffar från fötterna precis under revbenen
    Min ligger oxå med huvudet neråt och jag har precis samma känningar som du, måste sitta tillbakalutad annars får jag en spark rakt på revbenen :P men det är ju inte samma sparkar som förr nu när han har mindre plats att röra sig :)
  • 7eHimlen
    LiJon skrev 2012-06-21 09:00:47 följande:
    Bez imena; Ja jag läste det där om storleken förut, lite klurigt! Får läsa på igen och beställa om ett par veckor
    Jag undrar när de här onda sparkarna ska komma? Tycker alla har sagt 'vänta tills den börjar sparka på revbenen...'. Går ändå in i vecka 33 på lördag och visst sparkar/bökar hon massor men inget som gör ont. Det kanske kommer mer på slutet? Eller så slipper man det, hihi.
    Nu blir det strax BM, spännande att höra hur bebén ligger, ibland har jag verkligen inte en susning. Hon kan kännas både långt ut åt vänster och långt ut åt höger och nåt stort hårt under ena revbenet (huvud, rumpa?).
    Ni andra som tagit reda på kön... är ni helt inkörda på det? Jag har tänkt ibland att det KAN ju vara en pojke men vi har ändå gått all in för tjej och köpt mest tjejkläder o s v. Häromdan på jobbet berättade en kollega att hans dotters kompis tagit reda på kön och att det skulle bli en tjej - de hade handlat allt tjejjigt, kallat henne vid namn långt innan hon kom ut och ut kom en pojke... vilken mental chock! Så de var helt ställda och pojken hade inte fått ett namn förrän han var typ tre veckor, haha. Blir lite skraj att det ska bli så, att det kommer en pojk och det känns som att man "förlorat" flickan man väntade. Alltså vi vore precis lika glada för pojke men just att man får en bild i huvudet av en flicka, att det liksom skulle kännas fel om det blev nåt annat. Ibland ångrar jag lite att vi tog reda på, eller inte gjort nåt köns-ul...
    När vi gjorde RUL fick vi ju reda på att det var en pojke, så vi har litat fullt ut på det - men som du säger så har vi ju tänkt tanken att OM de sett fel - shit vad gör man? :P Inte så att vi skulle bli ledsna för att få en tjej, men vi är ju verligen inställda på en pojke! Å andra sidan så har vi ansträngt oss för att köpa allt så könsneutralt som möjligt, så just från den aspekten har vi inga bekymmer iaf. Men mentalt, vilken omställning!
    mammsen skrev 2012-06-21 09:43:03 följande:
    TystFick just in en oväntad semesterersättning på kontot! Tänkte att den hamnat fel men hittade ett mail till mig från min förre arbetsgivare jag slutade hos i höstas när jag började på mitt nya jobb!? Ska det vara så!? Bara att tacka och ta emot såklart, men chockad blev jag! Eller tror ni de3t blivit något fel?
    Jag har dessutom ett graviditetsproblem! - Jag tror min IQ fallit från höjden till botten, jag har ingen förmåga att tänka realistiskt längre, jag säger saker utan att tänka på vad jag säger och jag kommer på mig själv i efterhand hur korkad jag låter.. Jag brukar annars känna mig ganska vass och vinna de flesta argumentstriderna osv.. Och man kan ju bli lite glömsk och det är ju bevisat att man inte är lika smart när man är gravid eftersom så mycket av de viktiga fettsyrorna i hjärnan tas av barnet.. men det är fan bäst för denna ungen att han blir jävligt smart, så dum jag har känt mig det sista! Min sambos bror tycker vi ska döpa ungen till Stewie för som den elaka ungen i Family Guy heter :/ hmm..
    Förberedelser för bebisankomst - Yes allt är klart och även ett paket blöjjor står redo över skötbordet sedan flera veckor tillbax! Haha Bb-väskan är packad men jag ska göra som någon här sa och packa en väska till förlossningen och en till bb så man kan lämna den ena i bilen tillsvidare :)
    Mammsen!
    Gud vad kul med extra pengar på kontot! Det är nog ingen fara, man brukar ju få ut sådär i efterskott om de glömt det på slutlönen!
    Sen läste jag faktiskt just om den där myten att man blir mindre smart när man är graivd, och det är INTE sant! Men hjärnan är upptagen med att förbereda sig för bebis och den multitasking som väntar, därför är man lite mer disträ. Kolla in den här boken, den är såå kul, o tar upp alla de roligaste myterna om att vara gravid/ha barn:  http://www.ahlens.se/underhallning/bocker/erlandsson-asa-skit-i-mossan.html   Fast jag ÄLSKAR Stewie, så där håller jag med sambon! :P
    Vi har oxå allt klart inför bebisens ankomst, förutom kanske lite mer blöjor/våtservetter/trasor :)   bb väskan är inte packad, men vi vet vad som ska ner i den iaf :P men vi ska ju inte ta bilen in, åker taxi istället eftersom det är så dumt med parkeringar på Huddinge.

Här gör man inte glukosbelastning om man inte visat högt socker, och jag har hela tiden legat väldigt bra. Är sååå glad att jag slipper, det låter verkligen inte ett dugg mysigt! :/ stackars er som måste gå igenom det!   
  • 7eHimlen

Livelovelaugh - GRATTIS till tösen!! Skönt att allt gått bra iaf, o att hon verkar må bra :D Ska bli såå kul att se bild sen när du orkar lägga in! :D 

Idag har jag haft en riktigt snyggdag!! Haft världens mest buskiga ögonbryn och halvgrå utväxt, men idag har jag varit hos frisören och klippt mig, färgat håret och plockat brynen så nu känner jag igen mig själv igen!! Ska bli såå kul att vara midsommarfin i min nya klänning imorgon! 

• 7eHimlen

Bez mena - du blir inte automatiskt blå bara för att du får en propp. Jag fick ju en i v 8, o det kändes som ett sendrag som aldrig kom, plus att jag var skulle! Så åk in o kolla för säkerhets skull!

• 7eHimlen

Ang förlossningen så är jag inte nervös alls, bara förväntansfull, trots att jag fått höra både det ena o det andra av mina vänner o läst massor. Jag är beredd på massa smärta men är helt saker på att jag klara det är i v 31 nu, så det kan ju iofs ändra sig ju närmre det kommer, men än så länge är jag kolugn

• 7eHimlen

Om det inte gör lika ont nu så är det nog ingen fara, mitt blev liksom bara värre, fast som sagt, det kändes som sendraget var på väg men aldrig kom. Känns ju säkert olika oxå, min propp kom i vaden. Bara ha det under uppsikt så är det mig lugnt

• 7eHimlen
    bez imena skrev 2012-06-23 22:37:42 följande:
    Ouh vad obehagligt med propp :/ en atb kamrat beskrev det som du o hade i vaden å. Hur behandlas propp vid graviditet?

ja jag blev valdigt radd när det Hansen, men nu vet jag ju mer om det o har vant mig. Man får ta blodförtunnande sprutor så proppen löser upp sig o sen fortsätta graviditeten ut + sex veckor efter förlossningen. Man går ner i dos de fyra sista veckorna innan BF. Men det är kanske olika i olika landsting.
  • 7eHimlen
    mammsen skrev 2012-06-24 09:27:04 följande: 
    7ehimlen - Jag kände likadant för min första förlossning och jag var lugn och relativt avslappnad genom hela förlossningen, så det blev mycket skratt i pauserna som resulterade i en snabb och smidig förlossning :) Denna gången har jag lite nya/andra önskemål än sist men jag känner ingen oro nu heller "efter att jag vart med om det lixom" Så jag tycker du har en bra inställning och är glad att även du slipper den oron som nog är väldigt jobbig för många! :)
    Tack för din uppmuntran, känns skönt att höra att det inte är jag som är knäpp. Min bästa vän som födde barn förra året verkar inte förstå att vi kan uppleva smärta olika och ha olika inställning till den. Hon tyckte att den smärtan var det värsta hon var med om, och blev helt paralyserad av den, och det är inte det att jag misstror henne, smärtan kommer vara jättehemsk, men jag VET liksom att jag kommer klara av den. Känner mig helt övertygad. Hon tycker jag är helt galet naiv bara :P Skönt att vi är fler, och JAA det är skönt att slippa den oron, det är ju mycket annat man nojjar över när man ska ha bebis liksom :)

Ang hårfärg så håller jag med nånon av de andra som svarade, det finns så många olika uppfattningar och undersökningar om det där, min BM sa att det var lugnt, att jag skulle bestämma själv, och jag har färgat tre gånger sen jag plussade, och tänker inte ha dåligt samvete över det. Hade de varit säkra på att det var farligt så hade jag lyssnat på det.  
  • 7eHimlen

Jag har oxå svårt att sova, för för att det är så varmt i sovrummet trots öppet fönster, sen pga att jag måste kissa varannan timme och sen för att måsj***%&")"=na håller låda från ca 3,30 :/ Dessutom har jag sen i fredags molande värk i svanken och tryck nedåt mot bäckenet. Tror lillgrodan har fixerat sig så det kanske kan vara det jag känner av? 

I övrigt är jag sjukt trött på att jobba, önskar att jag inte hade låtit mig övertalas att jobba till en månad innan BF, 4 veckor kvar att jobba nu, känns sååå drygt!! Iofs går chefen på semester om två veckor så efter det lär det väl vara rätt lugnt, men det är alltid stress inför hans ledighet.   

Gnäll gnäll, usch, jag känner mig som en riktig grinkärring idag!     

Svar på tråden Augustibebis 2012