LiJon skrev 2012-06-21 09:00:47 följande:
Bez imena; Ja jag läste det där om storleken förut, lite klurigt! Får läsa på igen och beställa om ett par veckor
Jag undrar när de här onda sparkarna ska komma? Tycker alla har sagt 'vänta tills den börjar sparka på revbenen...'. Går ändå in i vecka 33 på lördag och visst sparkar/bökar hon massor men inget som gör ont. Det kanske kommer mer på slutet? Eller så slipper man det, hihi.
Nu blir det strax BM, spännande att höra hur bebén ligger, ibland har jag verkligen inte en susning. Hon kan kännas både långt ut åt vänster och långt ut åt höger och nåt stort hårt under ena revbenet (huvud, rumpa?).
Ni andra som tagit reda på kön... är ni helt inkörda på det? Jag har tänkt ibland att det KAN ju vara en pojke men vi har ändå gått all in för tjej och köpt mest tjejkläder o s v. Häromdan på jobbet berättade en kollega att hans dotters kompis tagit reda på kön och att det skulle bli en tjej - de hade handlat allt tjejjigt, kallat henne vid namn långt innan hon kom ut och ut kom en pojke... vilken mental chock! Så de var helt ställda och pojken hade inte fått ett namn förrän han var typ tre veckor, haha. Blir lite skraj att det ska bli så, att det kommer en pojk och det känns som att man "förlorat" flickan man väntade. Alltså vi vore precis lika glada för pojke men just att man får en bild i huvudet av en flicka, att det liksom skulle kännas fel om det blev nåt annat. Ibland ångrar jag lite att vi tog reda på, eller inte gjort nåt köns-ul...
När vi gjorde RUL fick vi ju reda på att det var en pojke, så vi har litat fullt ut på det - men som du säger så har vi ju tänkt tanken att OM de sett fel - shit vad gör man? :P Inte så att vi skulle bli ledsna för att få en tjej, men vi är ju verligen inställda på en pojke! Å andra sidan så har vi ansträngt oss för att köpa allt så könsneutralt som möjligt, så just från den aspekten har vi inga bekymmer iaf. Men mentalt, vilken omställning!
mammsen skrev 2012-06-21 09:43:03 följande:

Fick just in en oväntad semesterersättning på kontot! Tänkte att den hamnat fel men hittade ett mail till mig från min förre arbetsgivare jag slutade hos i höstas när jag började på mitt nya jobb!? Ska det vara så!? Bara att tacka och ta emot såklart, men chockad blev jag! Eller tror ni de3t blivit något fel?
Jag har dessutom ett graviditetsproblem! - Jag tror min IQ fallit från höjden till botten, jag har ingen förmåga att tänka realistiskt längre, jag säger saker utan att tänka på vad jag säger och jag kommer på mig själv i efterhand hur korkad jag låter.. Jag brukar annars känna mig ganska vass och vinna de flesta argumentstriderna osv.. Och man kan ju bli lite glömsk och det är ju bevisat att man inte är lika smart när man är gravid eftersom så mycket av de viktiga fettsyrorna i hjärnan tas av barnet.. men det är fan bäst för denna ungen att han blir jävligt smart, så dum jag har känt mig det sista! Min sambos bror tycker vi ska döpa ungen till Stewie för som den elaka ungen i Family Guy heter :/ hmm..
Förberedelser för bebisankomst - Yes allt är klart och även ett paket blöjjor står redo över skötbordet sedan flera veckor tillbax! Haha Bb-väskan är packad men jag ska göra som någon här sa och packa en väska till förlossningen och en till bb så man kan lämna den ena i bilen tillsvidare :)
Mammsen!
Gud vad kul med extra pengar på kontot! Det är nog ingen fara, man brukar ju få ut sådär i efterskott om de glömt det på slutlönen!
Sen läste jag faktiskt just om den där myten att man blir mindre smart när man är graivd, och det är INTE sant! Men hjärnan är upptagen med att förbereda sig för bebis och den multitasking som väntar, därför är man lite mer disträ. Kolla in den här boken, den är såå kul, o tar upp alla de roligaste myterna om att vara gravid/ha barn:
http://www.ahlens.se/underhallning/bocker/erlandsson-asa-skit-i-mossan.html Fast jag ÄLSKAR Stewie, så där håller jag med sambon! :P
Vi har oxå allt klart inför bebisens ankomst, förutom kanske lite mer blöjor/våtservetter/trasor :) bb väskan är inte packad, men vi vet vad som ska ner i den iaf :P men vi ska ju inte ta bilen in, åker taxi istället eftersom det är så dumt med parkeringar på Huddinge.
Här gör man inte glukosbelastning om man inte visat högt socker, och jag har hela tiden legat väldigt bra. Är sååå glad att jag slipper, det låter verkligen inte ett dugg mysigt! :/ stackars er som måste gå igenom det!