Augustibebis 2012
Nä nu ljög jag allt, har ju faktiskt köpt en bröstpump och en mjulift också!
Nä nu ljög jag allt, har ju faktiskt köpt en bröstpump och en mjulift också!
Ska köpa tvättbara amningsinlägg från ebay, 12 pack för knappt en hundring med frakt :)
hastigt och lustigt kan vi nu bocka av andningslarm på listan!
Kollade på blocket och hittade ett sprillans nytt ouppackat Respisense för 750kr (ord 1500) och det skickas till mig dag :)
Anledningen till att vi skaffar andningslarm beror på att sambon hade en lillasyster som dog i PSD när hon var tre månader, så för att han och allra mest svärmor ska kunna sova gott på natten. Sen självklart jag såklart :)
Vi samsover mycket och då är det smidigt at ha, bebis hamnar ofta tätt intill och kan då bli för varma.
Vi bor i hus men sover i samma rum. Men OM bebis skulle sluta andas spelar det ju ingen roll om man är en meter ifrån eller 100.
Vi hade respisense sist och kommer ha det nu också. Hon sov inte mycket i sin egna säng så plattor hade verkligen inte funkat här, det är ju det som är så bra med respisense att de kan ha det vart de än sover :)
Jo de "falsklarmade" ibland, tex när hon sov på sida och det blev lite luft mellan så et inte hade kontakt på magen, men det konstiga var att även när det gick igång blev vi inte rädda utan var ändå lugna, trodde innan att vi skulle bli livrädda... sen VET man ju faktiskt inte om det är falsklarm heller! Måååånga gånger varknade vi när det buzzade till innan larmet gick igång,kanske räddade det livet på henne? man vet ju inte.
Vi resonerade som så at hellre 10 000 falsklarm än att det inte finns nåt som larmar när det väl gäller.
Ang det att sjukvården inte rekommenderar det tror jag är som stövelkatten säger.
Attman själv inte sover bra för att man är rädd att det ska hända något är väl sämre än att ha ett larm (som jag faktiskt inte kan komma på en enda nackdel med, sen om man är en sån typ som oroar sig för det är ju individuellt :).)
Jag har diskutterat andningslarm i en annan tråd, där fanns det en tjej som jobbade som sjuksköterska på neonatalen och hon rekommenderade inte att man hade det hemma. Friska barn behöver inte det och hon skulle inte skaffa det till sin bebis. NICU heter hon, om ni vill skriva till henne. Orkar inte leta efter hennes inlägg nu, men hon hade mycket vettigt att säga både för och emot. Eller gå in i tråden "30+ gravid med första barnet BF juli-aug 2012" och kolla själva :)
Vi har bestämt att inte ha nåt, bor i en tvåa och tror att vi som förstagångsföräldrar kommer vara tillräckligt nojjiga iaf, så det skulle bara skrämma upp oss ytterligare. Men som någon skrev, om ni tror att ni inte kommer kunna sova om ni inte har något så är det ju såklart bättre att köpa ett. Mig skulle det bara skrämma. Och PSD är inte så vanligt att jag tänker oroa mig mer än nödvändigt för det. Händer det så finns det ändå inget jag kan göra.
Vad konstigt att de inte fick ett!! himla dåligt faktiskt
jag tror att där skon klämmer är på just ordet "rekommenderar", alltså att det inte är nåt man behöver ha just för att inte oroa föräldrar i onödan. =)
Ang detta om man får låna. När min svärmor fick nästföljande barn var det ingen tvekan utan hon fick låna till båda två, kanske är de mer restriktiva med detta nu då.
Men du hade bra järnvärden då?
Kan ju bara tala för mig själv men jag är inte yr , däremot har jag för första gången i livet fått halsbränna - det hade jag klarat mig utan!!! ;)