Inlägg från: Bellatrixx |Visa alla inlägg
  • Bellatrixx

tack för alla mattips :) ska börja äta lite mer fil o sådär till, för att jämna upp lite. har proppat i mig en massa igår så idag mår jag bättre, skönt!  

men jag är såå glad, idag har jag bokat tid för 3D/4D ultraljud!! Vad häftigt det kommer bli.  
    någon mer som har planer på det?  

• Bellatrixx
    Novalina skrev 2012-02-08 15:54:16 följande:
    Jag tror nog iofs att du bör äta mer än bara extra fil. Jag tror att du skulle behöva lassa in betydligt mer (nyttigt) fett och (helst långsamma) kolhydrater för att må riktigt bra som gravid.

Roligt med 3D-UL! När då? Vad kostar det? Och vad är 4D-UL?...
    Okej, då får jag försöka äta ännu mer, så svårt när man är så osugen på nästan allt. Men ska kämpa på :)

Haha, kanske är jag som snurrar till det, jag sökte på google och då stod det 3D/4D som förslag så Oskyldig 
    Men på hemsidan stod det nog bara 3D.. Hm, får kolla på det där. Man fyllde i när ens BF var och så och så fick man förslag med tider man kunde välja så jag valde den 28/3, kommer vara i v.22 ungefär då, om jag räknat rätt.  
  • Bellatrixx
    FruMii skrev 2012-02-08 16:25:00 följande:
    Jag kommer göra det! =) Får det via spec. mödravården så jag vet inte om jag vågar fråga om kön... När jag gjorde 3D/4D under förra graviditeten var det verkligen en häftig upplevelse =)
    Gör du det för att ta reda på kön?  Vilken vecka ska du göra det i?=)
    vad häftigt! är det lätt att de ser könet eller kan man undvika det? jag bokade det i v 22 för det var det alternativet som fanns, men ska se om jag kan boka om längre fram tills i ca v 25. När har du tänkt att göra det? Får du det gratis alltså? Vad kul Skrattande
  • Bellatrixx
    14mars skrev 2012-02-08 21:27:34 följande:
    Vi har börjat fundera på barnrummet, vi tänkte inreda i något tema. Min moster har Petsson och Findus i ena rummet och mamma mu och kråkan i andra. Jag är lite inne på Barbapappa, men är det några som har några bra ideer får ni gärna dela med er :D
    Lejonkungen! :D
  • Bellatrixx

Capy- jag ska göra på crocus heter det och ligger i Linköping, kolla in det vettja!

Kul att du med är ifrån Norrköping :)

• Bellatrixx

V17 idag men gravidmagen känns inte så "gravidig" men snart säger det säkert KABOM har fortfarande gått ner -7kg sen graviditeten men försöker äta mer nu, i förrgår åt jag 4(!) glassar, haha. Min kompis kom förbi med sin glassbil och vi köpte fyra sorter, var ju tvungen att testa alla och det var sååå gott!

Trevlig helg allesammans och hoppas era magar växer på fint och att ni mår bra. Jättefina bilder i bildtråden förresten!!

• Bellatrixx

Hej!

Har läst en del snack om barnvagnar, och nu skulle jag gärna fråga om tips/råd om hemsidor ifrån utlandet osv som var billigare att köpa ifrån. Vi har nämligen fått ärva en Urban Jungle men skulle vilja byta ut liggdelen då den är väldigt sliten och med hål i. Är det någon som vet någon bra sida?

Kollade på en sida men då kostade en liggdel 2000kr vilket är ungefär lika dyrt/billigt som att köpa en begagnad Emmaljunga vagn. Så skulle gärna  vilja hitta något lite billigare om det finns Cool

• Bellatrixx
    Jloow skrev 2012-02-19 07:55:09 följande:
    Bellatrixx: jag vet många som beställt hela vagnar från England för längre priser än blocket priserna så där kanske du kan hitta något. Den största sajten jag hittat är www.pramworld.co.uk hoppas den kan hjälpa dig!
    Tack så mycket för tipset, ska kolla in det direkt!
Svar på tråden Augustibebis 2012