Sommaren12 skrev 2012-05-14 17:02:32 följande:
Både lycka och sorg i tråden idag. Beklagar Rocktherebell!
Hoppas lägenheten faller i smaken Lijon! Vi har med på andra våningen fast iaf ett barnvagnsförråd. Känner mig lite nojig med att ställa vagnen där, hoppas det kommer funka bra.
Bellatrixx: Gamla kärringar och humor! Jag skämtade lite med min med på hälsosamtalet. Hon predikade över vad man skulle äta och inte äta och sa att bär som jordgubbar, blåbär, hallon och sånt var bra. Jag sa då att det är ju inte så lätt på vintern. Hon spände blicken i mig och sa sakligt "Det finns i frysdisken. Gör en smoothie!". Haha ooookej då! Grattis till kompisen! Man blir så glad när de plusar, speciellt nu när man äntligen är med barn själv. Innan tyckte jag det var lite jobbigt...
Hahaha

kan se det framför mig, visst känner man sig tillslut lite dum som ens nämnde någonting från början? Man menade ju inte direkt något gravallvar men samtidigt får man väll förstå att de kanske måste säga till eller så? Jag vet inte riktigt vad de har för riktlinjer men känns ju som att sunt förnuft fungerar utmärkt i de flesta situationer och det som gör en osäker frågar man om.
Jaa verkligen! Det är superkul, är det vänner i din vännerkrets som skaffar barn nu med eller har det hållt på ett tag att kompisar skaffar? Jag var först i "vårt" gäng och så blev det ett sånt där babyboom och helt plötsligt trillar det in fler och fler, superroligt. Trodde jag var ensam om att skaffa barn nu. Tyckte med det var lite jobbigt fast det var för att jag inte visste riktigt hur man skulle reagera osv för ens vänners skull.
Allt bra med er annars? Någon mer som inte har en enda passande BH? Har gått upp väldigt många storlekar och hade förut 70 i omkrets men tycker nu att det känns som det "trycker till" på magen där uppe när man sitter osv? Så jag kör på 80 nu istället och det känns lite bättre. Är det någon mer som känner känslan att man får svårt att andas ibland osv?