• mijja12

Augustibebis 2012

Sorry att jag inte svarat er här inne. Har vilat och haft mobilen avstängd. Var inne på förlossningen och allt var bra med bebisen. Blödde bara i lördags idag har jag inga blödningar. Men det var en sammandragning jag hade fått som gjort att blödningen hade kommit igång. Ha en underbar söndag

• mijja12

Hejåhå: dom satte sånt bälte på magen och kollade bebisens hjärtljud sen kollade dom med ultraljud samt kolla så jag inte var öppen och kände det gjorde fruktansvärt ont. Blödde inte så mycket vaknade med att trosan vad lite röd. Men knappt kommit något i trosskyddet jag hade på mig. Sammandragningarna kände jag knappt. Ska på vårat andra ultraljud på tisdag.

• mijja12

Var på vårt andra rutin ultraljud idag men fick aldrig veta beräknad slutvikt på bebisen bara vad den vägde idag och det var 2,3 kg och allt såg bra ut förutom att jag höll på att svimma 3 ggr under undersökningen så fick till slut ligga på sidan förutom när hon skulle mäta honom. Var helt kallsvettig när undersökningen vart klar. Ikväll var det även sista fb(föräldrar utbildningen) det var lite tråkigt dock. Fick se en norsk film om amning tror jag blev mer skrämd efter att ha sett den än innan då jag varit för amning men nu vet i fan. Hur har er dag varit?

• mijja12

Har nyss haft en 8 månaders bebis hos mig med hennes mamma på fika :) så mysigt det var längtar tills våran bebis kommer :)

• mijja12

Ninime: jag skulle med på ul i lund men min barnmorska sa att dom låg super efter med andra ul så hon ringde och boka in oss i Landskrona så var där i tisdags super trevlig tjej som gjorde ul så jag rekommenderar att säga till din bm att boka in dig där :)

• mijja12

Ninime: varsågod jag går ju in i vecka 34 imorgon så det tyckte min bm var dåligt att dom inte hade skickat ut en tid än men nu är det gjort och tyckte faktiskt det var lite mysigare att gör ul i landskrona plus billigare med bilderna :) fick 5 st för 40 kr och i Lund tar dom 20 kr/st

• mijja12

Ninime: oj ja då hade jag verkligen begärt att få komma till Landskrona...

• mijja12

Ang efter förlossningen så kommer jag och mannen känna oss in med den nya varelsen så kommer och bara försöka hitta balansen igen innan folk börjar komma. Däremot kommer vi ta emot besök på patienthotellet där nere i entrén som kommer vara familjen. Vännerna får acceptera och vänta någon vecka med att komma på besök.

• mijja12

Var hos min bm idag fast det var en vikarie som haft föräldrarkursen och jag har tyckt om henne innan ändå tills idag då hon gjorde mig ledsen genom att titta förskräckt på mina bristningar på magen och sa herregud som du ser ut på magen.. Blev väldigt ledsen när hon sa så eftersom min vanliga bm har inte sagt ett ljud om mina bristningar.
    Gått upp 17 kg från inskrivning väger idag 91,1 kg.
    Hjärtljudet på bebis låg på 161
    Han låg med huvudet neråt men inte fixerad.

Svar på tråden Augustibebis 2012