Inlägg från: Fyran2012 |Visa alla inlägg
  • Fyran2012

Augustibebis 2012

Tifan skrev 2012-03-27 13:26:48 följande:
    Fyran2012: gå genom MVC! De har mer kunskap om foglossning och sjukskrivning kring det! Hoppas att du kan få hjälp så du slipper att ha det jobbigt! Jag är själv sjukskriven 50% pga foglossning men kommer snart inte orka jobba mer! Håller tummen för att du träffar en trevlig o förstående läkare!
    Ja jag tänker likadant. Läkaren på vårdcentralen som sjukskrev mig två veckor, sa att han inte tänkte nämna i papprena att jag var gravid utan bara gå på ryggen & olyckan, för att fk ogärna beviljar om man är gravid.. Sjukskrivningen går ut på lördag & jag jobbar egentligen på söndag..så senast fredag behöver ju jag träffa nån & vad jag förstår är det lååång väntetid på barnmorskans läkare..

Tror jag ringer vc på fredag & sen jagar bm;s läkare sen.
  • Fyran2012
    Sommaren12 skrev 2012-03-27 17:57:53 följande:
    Vanlig bikini it is! :)

Hur gör ni med järntabletter? Min barnmorska har inte sagt nåt till mig att jag ska ta det men har ju inte träffat henne sen inskrivningen (då var det inte aktuellt) och nästa blir ju i v 25. Min app sa att järn får många ta från mitten av graviditeten.  
    Min barnmorska (i Kalmar) sa till mig att om jag inte hör något från henne, ang provsvaren vid inskrivningen) skulle jag börja ta järntabletter vecka 20 för då behövde de flesta.
  • Fyran2012

Med första barnet tog jag EDA & med tvåan & trean hade jag bara lustgas..får se hur det blir denna gångenFlört

Är det någon av er som varit hos läkare för foglossning? Ska dit på måndag & undrar hur diagnosen sätts, får man lyfta ben hit & dit eller trycker de på speciella punkter eller berättar man bara?

• Fyran2012
    NiniMe skrev 2012-03-29 15:33:57 följande:
    Jag var där igår och jag är sjukskriven.. Jag kände mig som en jävla idiot som bönade och bad om att slippa gå till jobbet, plus att just den dagen jag var hos henne hade jag inte jätteont direkt.. Men jag har varit hos sjukgymnast så gå dit först så du har de klart för läkaren kommer säkert skicka dig dit om du inte redan varit där.. Besök i sig var frågor var det gör ont osv, sen upp på britsen där hon börjde benen osv... Idag har jag däremot skitont hahaha men inte igår
    Jo det är ju så jag tänker..man har ju inte lika ont varje dag & givetvis är det säkert en "bättre" dag när man ska ditFlört
    Tyvärr kommer jag inte hinna gå till sjukgymnast innan eftersom tiden är redan på måndag..
  • Fyran2012

Vecka 19 idag & jag har äntligen fått känna av det lilla livet sen ett par dagarHjärta

På onsdag är det dax för RUL!

• Fyran2012
    DetGodaLivet skrev 2012-03-30 13:50:46 följande:
    ÄNTLIGEN FREDAG! Stora shoppardagen idag! Ikväll ska jag loppishandla bebigrejjer på bytardag. Hoppas det finns mycket fynd.
    Åh det låter roligt, du får visa oss sen vad du fyndat!Glad
  • Fyran2012
    cupcakekiller skrev 2012-04-01 13:12:32 följande:
    jag röstar efter mitt rul på onsdag, men jag tror mest på att jag får en flicka
    Ska oxå på rul på onsdag & det ska bli såå spännande att se vad det är för liten buse där inne..gissar på pojke, men vi får seGlad
  • Fyran2012

Jag skrev "Fem ska bli sex, ett nytt litet liv har flyttat in i min mage..livets mirakel♥" på facebookGlad

• Fyran2012
    Mamma070912 skrev 2012-04-01 20:39:13 följande:
    Tack för alla svar! Går nog lite på fyran2012s linje, lät fint Alla som vi umgås med vet ju också redan, men det är många andra bekanta som är gravida som inte vet, så det kan bli kul.
    Hjärta
  • Fyran2012

Är lite nervös..ska till mvc;s läkare om två timmar angående min foglossning. Är rädd att han/hon inte ska tro på mig..& vilka undersökningar som ska göras..

Svar på tråden Augustibebis 2012