Inlägg från: Stövelkatten |Visa alla inlägg
  • Stövelkatten

Augustibebis 2012

Novalina skrev 2012-02-06 13:18:55 följande:
    OK. Men det kan ju inte va så roligt att han har den iställningen, eller?... Foten i munnen
    Klart det inte är så lätt att kämpa själv, men mest vill han nog inte riktigt ta sitt eget ansvar. Och han är inte världens hemskaste, vill jag bara påpeka. Det hoppas jag att alla förstår.
  • Stövelkatten
    Ellenbmt skrev 2012-02-06 13:51:42 följande:
    Stövelkatt- han är underbar, eftersom ni gjort en bebis nyligen :) men min sambo har med idiotiska åsikter om mkt, och ofta en dålig ton i rösten..... Men han är underbar han med :)
    Exakt! Vi är väldigt olika på såna punkter. Tydligen förklaras en del med den klassiska kulturkrocken. Han använder gärna värdeord som "fucking dishes, your fucking clothes every-fucking-where" bara för att han städar en dag, medan jag tar väldigt illa vid mig eftersom jag bara skulle uttrycka mig så om jag verkligen  var skitförbannad på honom personligen.
  • Stövelkatten
    Novalina skrev 2012-02-06 14:06:56 följande:
    Är han amerikan eller?
    Nix, tysk. Så vi pratar engelska hemma.
    Gadget skrev 2012-02-06 14:10:05 följande:
    Jag har alltid tidigare varit den som städat och stört mig på mina f.d sambos. Men med den här tysken är jag värsta slarvmajan enligt honom och det är helt nytt för mig att behöva känna mig så. 
    Jag upplever det också som att där hans saker ligger tycker han att det är ok, men när jag gör mig en plats för mina saker så tycker han att det är rörigt och fult. Tilläggas kan att jag flyttat in i hans lägenhet och inte "orkat" organisera om eftersom vi hela tiden varit på jakt efter något nytt. Så det finns inte så mycket plats för mina saker. I höst får vi förhoppningsvis flytta in i det hus vi nu planerar. 
    Hahaha! Lite så är det hos oss också, även om jag är den ordningssamma. Men ställer jag ett glas på bordet och låter det stå är det dödssynd. Att hela hans datorrum är fyllt av gammal disk är inte samma sak!
  • Stövelkatten

Hmm... Minnet sviker; skrev jag att en Kronan blev spikad här hemma? Så blir det i alla fall. En brun, tror jag. :)

Jag köpte en jättefin body och ett par strumpor idag för att peppa bort röksuget. Bild i bildtråden alldeles strax.

• Stövelkatten
    DetGodaLivet skrev 2012-02-06 20:51:46 följande:
    Brun kronan låter jättefint! Älskar brunt!
    Jag med! Det är så fint med färgglada "retro-tyger". har inte några kvar själv, men finns ju hur mycket nyproduktion som helst. :)
  • Stövelkatten

Jag älskar sjalar! Sydde en vävd långsjal förra gången, men den var ju väldigt otymplig. Stadig var den dock! Nu har jag sytt en i trikot till min svägerska, som älskade den, och snart ska jag väl sätta igång med en till oss. Fast jag får nog sy några stycken, det tyg jag har hemma för tillfället är svart, känns kanske lite varmt på sommaren.

• Stövelkatten
    Bellatrixx skrev 2012-02-07 16:34:25 följande:
    Varning klag-inlägg!

Jag jobbar på en skola med en tjej och jag trivs bra med mitt jobb, jobbar måndagar-fredagar, lyxigt värre.
    När jag arbetar sitter jag ofta ensam på en ställe för att det är meningen att det ska vara så och det lyste in solsken hela dagen så jag satt och kisade och kunde inte vända på mig osv så jag fick huvudvärk men tänkte inte mer på det, sen så började jag må lite illa men jag har mått illa mycket så det var ingen stor sak. Killen kom sedan och hämtade mig efter jobbet och fick stanna mitt i stan för att jag var tvungen att kräkas, där kom allt jag ätit under dagen och en sprängande huvudvärk, jag la mig för att vila och har bara sovit och sovit i 20h av och till,

har försökt gå upp för att äta någonting då jag var helt tom i magen men kroppen orkade inte. Totalt utmattad, bara sov och sov. Fick sjukanmäla mig från jobbet då huvudvärken inte blev bättre och jag var helt orkeslös, orkar inte röra en fena.

Min matdag:
    Morgon: Knäcke och äpple
    Lunch: Det skolan serverar, bra mat alltså.
    Mellanmål: Någon frukt
    Middag: Ja, vad vi är sugna på t.ex. köttfärssås

Det är väll lagom mycket mat på en dag? Jag har rasat i vikt och har gått ner -7kg på 2½ månader, har pratat med Bm men hon säger att det är sån kroppen är. Är detta verkligen normalt? Jag var inte överviktig innan och jag är ingen särskilt sportig människa utav mig.. Tänkte om huvudvärken berodde på brist av mat eller något. 
    Nu är jag verkligen inte bra på mat, men jag tycker maten din låter lite smal? Alltså att du kanske skulle ha lite mer till frukost och mellanmål. Beror förstås på vad du har på ditt knäckebröd. Är du inte hungrig mer än så?

Och om barnmorskan bara viftar bort en sån oro utan att ens KOLLA på dig först tycker jag du ska vända dig till en annan BM. Sju kilo är ju ändå rätt mycket.

Huvudvärk verkar ju dock vara något som många av oss har nu, jag har senast idag haft väldigt ont i huvudet (idag berodde det på att min kontorslampa flimrade)- känns som att man blir mer känslig, kort och gott.

Och drick MYCKET vatten!
  • Stövelkatten
    novaunique skrev 2012-02-08 13:24:49 följande:
    Nån annan som tror sig ha sammandragningar?

Jag har det just nu, skitdrygt! Började när jag hällde i mig kaffe. Antar att kaffe inte är poppis så det får jag sluta med. Kan man ha sd såhär tidigt?! (v 15+0 idag)
    Jupp, det kan man. Jag hade mina första sammandragningar i v. 16 förra gången. Men nu har jag inte kännt av något uppenbart krampande.
  • Stövelkatten
    Naimis skrev 2012-02-09 16:33:54 följande:
    Dom ringde nyss från mama Mia ang min rul tid, trodde först att dom ville skjuta på den..men fick komma en hel timma tidigare.
    Imorn är de bara 3 veckor kvar, de börjar verkligen närma sig
    Iih, jag vet, jag tänkte på det alldeles nyss! (har RUL 5/3) Tiden bara rusar fram. Om nu bara våren kunde komma också.

Förrsten, mitt projekt som jag blev utslängd på verkar bli förlängt till sommaren, så länge jag orkar ha hand om det i princip. Det var tänkt att vara i 3 veckor, men efter att jag lagt fram läget för  IT-ledningen så insåg de att de inte var så klara som de trodde.
    Skojigt att jag gör ett så bra jobb, lite jobbigt att veta att jag har 3 timmars resväg dagligen för resten av tiden innan fl... Obestämd
Svar på tråden Augustibebis 2012