Augustibebis 2012
Tina lind skrev 2012-02-10 10:37:48 följande:
Jag hoppar in i denna tråd också, nu när jag kommit en bit på vägen, är i vecka 13+5. Lite om mig:
Jag bor i Huddinge, söder om sthlm. Är 26 år och väntar mitt andra barn som kom till genom en insemination i Danmark (jag är ensamstående) på första försöket! Bf är 11 augusti. Jag har också en liten son på 13 månader. Ska bli jättekul att få barn tätt! Jag bor i ett generationshus, jag hyr på ovanvåningen och mina föräldrar och fyra yngre syskon (den yngsta lilla sladdisen är sju år) bor på undervåningen. Perfekt boende när man är ensam!
Jag har en liten kaninuppfödning, föder upp dvärgvädur i pälserna: rex, normalpälsad, satin, satinrex.
Jag har egentligen följt denna tråd länge men ville inte hoppa in för tidigt. Blev också nojig över att bebben var död, jag kände den i helgen och sedan kände jag den inte mer så då undrade jag om det var inbillning. Sedan såg jag att någon här skrivit att dennes barnmorska sagt att det var vanligt med MA och då blev det ännu värre :P (oj vilken fantasi man har när man är gravid, i alla fall jag). Tillslut, igår, så ringde jag min barnmorska för att jag ville försöka lyssna på hjärtat. Hon var lite skeptisk till att det skulle gå, dels för att det är så tidigt och för att min livmoder är väldigt bakåtlutad. Men så fort hon satte dopplern på magen så hörde man bebbens hjärta! 150 låg det på, så underbart att höra.
Jag är mycket mer orolig denna gång än när jag väntade min son :P Mer medveten om vad som kan hända kanske.
Förra gången fick jag havandeskapsförgiftning vilket jag hoppas slippa denna gång.
Jag är rh negativ och denna bebis är positiv så i vecka 30 ska jag till spec mödravården för att få en spruta!
Nu när jag vet att bebben mycket väl lever och mår bra ska jag börja njuta av min graviditet, det är ju bara så underbart att bära på ett liv!
Spännande att vi har några olika familjekonstallationer i tråden. :) Generationshus låter spännande, aldrig hört benämningen innan. (mina morföräldrars hus är byggt så, med "lägenhet" på övervåningen.)
Jag bor i Handen, så inte långt ifrån Huddinge. :)