Inlägg från: Stövelkatten |Visa alla inlägg
  • Stövelkatten

Augustibebis 2012

Tina lind skrev 2012-02-10 10:37:48 följande:
    Jag hoppar in i denna tråd också, nu när jag kommit en bit på vägen, är i vecka 13+5.

Lite om mig:
    Jag bor i Huddinge, söder om sthlm. Är 26 år och väntar mitt andra barn som kom till genom en insemination i Danmark (jag är ensamstående) på första försöket! Bf är 11 augusti. Jag har också en liten son på 13 månader. Ska bli jättekul att få barn tätt! Jag bor i ett generationshus, jag hyr på ovanvåningen och mina föräldrar och fyra yngre syskon (den yngsta lilla sladdisen är sju år) bor på undervåningen. Perfekt boende när man är ensam!

Jag har en liten kaninuppfödning, föder upp dvärgvädur i pälserna: rex, normalpälsad, satin, satinrex.

Jag har egentligen följt denna tråd länge men ville inte hoppa in för tidigt. Blev också nojig över att bebben var död, jag kände den i helgen och sedan kände jag den inte mer så då undrade jag om det var inbillning. Sedan såg jag att någon här skrivit att dennes barnmorska sagt att det var vanligt med MA och då blev det ännu värre :P (oj vilken fantasi man har när man är gravid, i alla fall jag). Tillslut, igår, så ringde jag min barnmorska för att jag ville försöka lyssna på hjärtat. Hon var lite skeptisk till att det skulle gå, dels för att det är så tidigt och för att min livmoder är väldigt bakåtlutad. Men så fort hon satte dopplern på magen så hörde man bebbens hjärta! 150 låg det på, så underbart att höra.

Jag är mycket mer orolig denna gång än när jag väntade min son :P Mer medveten om vad som kan hända kanske.

Förra gången fick jag havandeskapsförgiftning vilket jag hoppas slippa denna gång.
    Jag är rh negativ och denna bebis är positiv så i vecka 30 ska jag till spec mödravården för att få en spruta!

Nu när jag vet att bebben mycket väl lever och mår bra ska jag börja njuta av min graviditet, det är ju bara så underbart att bära på ett liv!
    Valkommen!
    Spännande att vi har några olika familjekonstallationer i tråden. :) Generationshus låter spännande, aldrig hört benämningen innan. (mina morföräldrars hus är byggt så, med "lägenhet" på övervåningen.)

Jag bor i Handen, så inte långt ifrån Huddinge. :)
  • Stövelkatten
    Tramses skrev 2012-02-10 11:21:55 följande:
    Hej!
    Jag lämnade tråden för flera veckor sedan då jag fick mf i v 5-6. Jag har ändå följt er hela tiden sedan dess.
    Just nu är jag världens gladaste. Plussade imorse
    Grattis! {#emotions_dlg.flower}
  • Stövelkatten
    novaunique skrev 2012-02-11 10:33:11 följande:
    Har inte känt av bebis i magen på flera dar. Innan har det varit iaf EN liten buff per dag. Men nu - nada. Fasen vad orolig man blir direkt! Kanske är dags att investera i en sån där Angelsound ändå...
    Nån annan som upplevt samma sak? Att det lever om och sen blir lugnt därinne..?
    Önskar er alla en mysig lördag!
    Samma för mig. Någon dag är det jättelivligt, och sen känns ingenting. Måste säga att det är skönt att kunna lyssna till på hjärtat då.
  • Stövelkatten
    novaunique skrev 2012-02-11 23:00:34 följande:
    Men shit, visste inte att det fanns på teknikmagasinet! Sökte bara på webben och det billigaste jag hittade var för 600,-! Ska kolla på teknikmagasinet imorrn! Tack för tipset!
    Det kan vara för att det inte är AngelSounds de säljer, utan någon som heter Caremaxx. OCH köp då inte extra batteri och salva, för det kommer med. :) (på hemsidan visar de dock AngelSounds, men det verkar som de bytt ut den helt ur sortimentet)
  • Stövelkatten
    astro skrev 2012-02-12 21:53:24 följande:
    Kokosfett! Inte silverpaketet utan riktigt kokosfett som inte är härdat.

Fungerar på torr hy, torra läppar, nariga ytor, eksem. Och det är bara utanpå, det. Ta en tesked i te/kaffe morgon och kväll så hjälper det hyn den vägen också samt minskar risken för förstoppning. 

För mig är kokosfett rena mirakelsalvan, jag står inte ut utan.

Var köper du helst detta kokosfett? För i vanliga matbutiken har jag nog bara sett silverpaketet.
  • Stövelkatten
    oxle bo skrev 2012-02-13 07:10:11 följande:
    man kan jäsa överallt att man ska bli hård i magen som gravid, men NEJ,
    tvärt om för mig,diare. samma när jag vänta min son,, är det normalt?
    Samma för mig, min mage krashar över lag. (faktiskt samma när jag har mens också, blir alltid helt kajko i kistan)
  • Stövelkatten

Vi kommer dela föräldraledigheten, förutom då att jag kommer ta ut en del innan bebis är här. Kommer nog behöva ta 7 dagar i veckan dock, för att få det att gå runt. Kanske upptäcker vi sen att mindre räcker, jag vet inte.
    Jag är med på hur man räknar för en person i månaden, men när man ska blanda dagar osv så tappar jag greppet. Är verkligen inte bra på matte i flera led.

• Stövelkatten

Förresten, vecka 17 idag! Jag hinner inte med... Lustigt (och lite tråkigt på sitt sätt) är att en av mina närmaste vänner fick sin dotter i helgen, och hon heter Zoe. Ett namn som jag i hemlighet gett lilla Shoe i magen, om det är en tjej! Så typiskt att jag skrattade. Vi har alltså inte pratat namn alls, utan hållt det ganska hemligt för varandra.

• Stövelkatten
    Saaajmon skrev 2012-02-14 13:32:10 följande:
    Jag har fått reda på att det blir stora omställningar här hemma. Min mamma kommer bli ensamstående, men jag hoppas på att kunna hjälpa henne så mycket jag kan innan jag flyttar ut innan pyret kommer! Det var väntat faktiskt.. Men men... Hoppas att jag kommer kunna få stöd från er tjejer :) 
    Oj, det låter verkligen som en omställning. Du ska alltså flytta ut sen innan bebis kommer? Hoppas din mamma mår okej.
  • Stövelkatten
    Saaajmon skrev 2012-02-14 16:16:17 följande:
    Jag har fått en sådan olustig känsla att någon kommer ta ifrån mig mitt barn när den är född och att jag ska förlora vårdnaden då jag är ung och har ingen superekonomi direkt. Det är min största rädsla att socialen ska ta ifrån mig mitt barn  Rynkar på näsan
    Klart de inte gör! Socialens mål är att hjälpa barnet att kunna vara hos sina föräldrar, och de bryr sig inte om din ekonomi.

Men när vi är på ämnet och du själv tar upp det, hur kommer ditt läge se ut? Är du ensamstående eller kommer pappan och du flytta ihop när det är dags, vad kommer du ha för inkomst osv?

Förresten! Hur blev det med din inskrivning, du var ju så nervös för att ringa. Har du varit till barnmorskan igen?
Svar på tråden Augustibebis 2012