Inlägg från: Sommaren12 |Visa alla inlägg
  • Sommaren12

Augustibebis 2012

Breakdown här. Känner mig inte fin. Längtade så efter att bli gravid och tyckte alla gravida är så vackra och tycker det fortfarande. Men det har inte blivit så för mig själv. Känner mig bara ful och oattraktiv. :( tycker om min mage och är stolt över den men i övrigt känner jag mig bara fulare än någonsin. Har börjat undvika speglar t.o.m. Egentligen så ser jag väl ut som vanligt men hag hakar upp mig på finnarna, livlöst hår och hakan som börjar se dubbel ut. Ovanpå det så passar inga kläder längre och allt ser ogenomtänkt ut för inget passar så bra ihop. Småsaker men det tar kål på mitt självförtroende. Kan ju inte direkt muntra upp mig med skönhetsbehandlingar eller en shoppingrunda när jag är student. Mannen verkar inte alls förstå mina känslor så ursäkta men jag var bara tvungen att gnälla här!

• Sommaren12

Issan: skönt och tråkigt att du känner samma som mig. Har bölat hela kvällen. Kände jag såhär förut så stack jag till gymmet och tränade ett riktigt hårt pass men det går ju inte heller nu. Känner mej en aning instängd i min graviditet. Om jag säger att "usch va finnig jag är" så får jag svaret "men du är ju gravid!", om jag säger "åh jag är så trött idag" så får jag svaret "men du är ju gravid!" och om jag säger "åh va jag är sugen på kålpudding" så är det samma svar där "men du är ju gravid!". Känns som hur jag än känner, vad jag än gör eller hur jag än mår så är det alltid pga jag är gravid för andra. Det kan inte bara va så att jag är trött eller sugen på kålpudding för att JAG är det!

.....missförstå mig inte. Det är helt underbart att va gravid och 9 av tio dagar så njuter jag och är överlycklig men sen så kommer en sån här dag ibland då jag inte känner igen mig själv. Antar att det ingår i hela "gravidpaketet". Eller?

• Sommaren12

Ja jag känner nog det där med utseendet också hela tiden. Är lång och har alltid varit smal och vältränad och tror att just bristen på "riktig" träning är det som får mig att känna mig pluffsig. Går fortfarande till gymmet tre dagar i veckan men kör väldigt lätta grejer nu.
    Men just idag är jag asdepp på allt.
    Ja vad härligt med våren!! Ska försöka sola benen i smyg lite så jag vågar mig ut i klänningar utan strumpbyxor så fort det blir varmare.

Detgodalivet: säger samma som Issan! Blir med sugen! Men har inte riktigt ork för Tradera och mig veterligen så finns det inte så mycket bytardagar och secondhands i Kalmar, men jag är iofs relativt nyinflyttad. Ska försöka masa mig iväg på barnloppisar.

Angående vilken typ av barnkläder man ska och inte ska ha så tänker jag nog testa mig fram på egen hand. Är så lycklig för att det är en tjejja i magen och kommer frossa i söta klänningar! Funkar dom inte sen så får jag väl bara titta på dom! ;) Men bra med lite goda råd för jag har ingen aning men kan ju tänka mig att omlott är bra i början och att pyjamas med sockor inte sitter som det ska. Bra råd för mig som inte har barn sen innan!

• Sommaren12

Gaaaah barnvagnsdjungeln!! Gick till butiken idag för att bestämma oss mellan iCandy peach och Cameleon vilket istället slutade med att vi nu hittat ytterligare ett alternativ: Brio Singh. Har inte sett den innan. Tror vi strök iCandyn eftersom den är så låg (jag och sambon är båda över 180 cm) samt att den är smal och så det saftiga priset.

Nu står det alltså mellan Cameleon och Brio Singh. De hade erbjudande på sistnämnda: 4995 för liggdel, sittdel och babyskydd. Det är ju rätt mycket billigare än buggan.

Vad har ni för erfarenhet av Brio Sing?

• Sommaren12

Jag väntar en tjejja och har inte mått illa ens lite en enda gång under graviditeten. Däremot har jag fått rätt mycket finnar. Minns mammas vän som mådde skit och spydde från början till slut två graviditeter, ut kom pojkar. Tredje graviditeten mådde hon hur bra som helst och då kom en flicka. Så man ska inte haka upp sig helt på att det måste va en tös om man mår illa och en pojke om man slipper.

Tack för kommentarerna om Sing. Har tyvärr läst övervägande negativt om den nu så den ströks från listan och vi är tillbaka på alternativen Bugaboo Cameleon eller iCandy Peach. Skitsvårt att välja och båda är ju dyra.

Emelieofgbg: Har ingen erfarenhet av Go men tycker korgen ser stor och rymlig ut, dock har den ju så låga kanter så det känns som saker kommer trilla ut?

• Sommaren12

Grrr blir irriterad på en i min omgivning. Hon frågade mig innan idag om jag "följer viktkurvan" och sen undrade hon om vi skulle gifta oss nu (underförstått att vi BORDE gifta oss nu). Vad har hon med det att göra?! För det första har jag inte riktigt koll på vikten men kanske har gått upp 5-6 kg vilket ju är helt normalt och för det andra så vill vi gifta oss när det passar oss (har varit förlovade i snart åtta år) och för kärlekens skull och inte av "juridiska skäl" som hon tycker att vi borde. Sa nåt halvspydigt tillbaka men blir lite ledsen av folk som lägger sig i.

• Sommaren12

Javisst! Jag vet att många gifter sig av precis den anledningen "för barnens skull" och jag säger inte att det är fel, folk tänker väl olika om bröllopets betydelse men där är jag väldigt romantisk. Jag ser det verkligen som ett avtal mellan två som älskar varandra och därför vill dela sina liv. Jag skulle verkligen inte kunna göra det för barnens skull och i ärlighetens namn så vet jag inte om det ger barnen så mycket att man är gift. Det juridiska kan man lösa med papper och penna utan att gifta sig.

Förresten är det Kappahl som har Newbiekollektionen?

• Sommaren12

Har inte läst länken och kommer inte göra det heller. Tycker redan man blir så matad med allt man inte borde göra. Smink oroar jag mig inte ett dyft över!

• Sommaren12

Jag har inte skrivit nån status om min graviditet men det har spridit sig ändå så nu vet nog de flesta ändå. Detta är sjuuukt fånigt och barnsligt men jag hoppas att mina ex hört nyheten haha! Bryr mig egentligen inte ett skvatt om dom men det skulle kännas som en liten victory bara! ;)

LiJon: tråkigt att du inte fick nåt svar. Jag läste när jag läste ikapp men jag har aldrig känt så så jag svarade inte. Men stå ut med oss, vi alla bryr ju oss om varandra!
    En vagga förresten? Hur ser den ut? Jag är väldigt inne på en "moses basket". Tänkte beställa en från England där de har billiga och stort utbud. Har ju en spjälsäng med men skulle vilja vänta lite med den.

Svar på tråden Augustibebis 2012