Inlägg från: Sommaren12 |Visa alla inlägg
  • Sommaren12

Augustibebis 2012

Breakdown här. Känner mig inte fin. Längtade så efter att bli gravid och tyckte alla gravida är så vackra och tycker det fortfarande. Men det har inte blivit så för mig själv. Känner mig bara ful och oattraktiv. :( tycker om min mage och är stolt över den men i övrigt känner jag mig bara fulare än någonsin. Har börjat undvika speglar t.o.m. Egentligen så ser jag väl ut som vanligt men hag hakar upp mig på finnarna, livlöst hår och hakan som börjar se dubbel ut. Ovanpå det så passar inga kläder längre och allt ser ogenomtänkt ut för inget passar så bra ihop. Småsaker men det tar kål på mitt självförtroende. Kan ju inte direkt muntra upp mig med skönhetsbehandlingar eller en shoppingrunda när jag är student. Mannen verkar inte alls förstå mina känslor så ursäkta men jag var bara tvungen att gnälla här!

• Sommaren12

Issan: skönt och tråkigt att du känner samma som mig. Har bölat hela kvällen. Kände jag såhär förut så stack jag till gymmet och tränade ett riktigt hårt pass men det går ju inte heller nu. Känner mej en aning instängd i min graviditet. Om jag säger att "usch va finnig jag är" så får jag svaret "men du är ju gravid!", om jag säger "åh jag är så trött idag" så får jag svaret "men du är ju gravid!" och om jag säger "åh va jag är sugen på kålpudding" så är det samma svar där "men du är ju gravid!". Känns som hur jag än känner, vad jag än gör eller hur jag än mår så är det alltid pga jag är gravid för andra. Det kan inte bara va så att jag är trött eller sugen på kålpudding för att JAG är det!

.....missförstå mig inte. Det är helt underbart att va gravid och 9 av tio dagar så njuter jag och är överlycklig men sen så kommer en sån här dag ibland då jag inte känner igen mig själv. Antar att det ingår i hela "gravidpaketet". Eller?

• Sommaren12