Inlägg från: Sommaren12 |Visa alla inlägg
  • Sommaren12
    Stövelkatten skrev 2012-04-03 21:51:44 följande:
    Jag fick ju en sån kudde av sambon i julklapp, och den är super! Däremot tror jag han köpte en väldigt dyr en, vad jag förstått så finns det ganska billiga. Om man inte vill sy själv, förståss. Det enda som är jobbigt är att det är himla knöligt när man vill vända sig, något jag gör ett antal gånger när jag ska somna.
    Ok, det är förstås sant, jag vänder mej också ofta... Vet du vad den hette som du fick? 
  • Sommaren12
    Novixi skrev 2012-04-03 21:58:56 följande:
    Mammsen: vad är det för skötväska? Kikade i bildtråden och den verkar supersmidig! :)
    Gillar den också, men lite opraktisk färg, finns det ingen annan? Och så undrar jag hur mycket plats själva skötbädden egentligen tar? För mig verkar det mer praktiskt med en tunnare sådan som man har med eller fäller ut IFALL det är så att skötbädden bara är en tjock del av väskan som tar "onödig" plats liksom. Skulle vilja se den i verkligheten.
  • Sommaren12

Lijon: har hänt ett par gånger att jag fått sammandragningar men det gör inte alls ont. Magen spänner ihop sig, buktar ut mer och blir alldeles stenhård nån minut.

• Sommaren12
    7eHimlen skrev 2012-04-04 09:57:46 följande:
    Är det nån mer än jag som nojjar över sovställningar? Alltså hur du själv sover?? Har läst nånstans att man ska helst sova på vänster sida för då blir flödet t moderkakan bäst, o att man inte ska ligga på rygg för då kan vena cava (rätta mig om jag har fel) trycka mot kroppspulsådern eller nåt liknande o strypa flödet? Alltså, det låter ju helt knasigt, men nu har jag tänkt på det flera nätter när jag vaknat på rygg! :P
    Det var nån sopm skrev om den långa kudden som man kan ha längst med hela kroppen när man sover? Jag har en sån, men provade den kanske lite tidigt i graviditeten o då var det bara för avrmt o otympligt, men jag tror den är superbra, speciellt nu när jag oxå börjat känna att hela magen liksom "fastnar" på vänster sida när jag legat länge.

Gud jag låter ju som värsta psykfallet, jag som brukar vara så lugn :P   
    Jag känner mej inte så nojig. Har aldrig hört talas om någon av mina vänner eller andra jag känner som tänkt på sovställningar när de varit gravida. Jag väljer att avfärda detta som ytterligare en hysterigrej man ska oroa sig för. Så länge det känns bra att ligga på rygg så gör jag det och ofta sover jag ändå på vänster sida, men jag vänder mej massor när jag sover och det kan man ju knappast kontrollera ändå. Prata med din bm nästa gång du är där om du oroar dig.
    Och psykfall är vi allihopa mer eller mindre dessa nio månader... Flört Själv är jag nojig över att bada. Så när jag gör det ibland får jag nästan ångest i badkaret. Igår kväll badade jag lite längre än jag tänkt. Höll på att somna där för jag har haft så långa intensiva dagar. Sen kände jag inte sparkar alls efter det och inte förrän nu sent på morgonen kom dom, hon som brukar sparka hejivilt annars. Blev orolig där och kopplade det genast till badandet. 
  • Sommaren12

Strongenough: Jag har tänkt massor på dig! Skönt att höra att det går åt rätt håll, hoppas det håller i sig så! 

Svipp: Grattis till ditt rul, vet att du var orolig och har tänkt på dig idag. Härligt med en tös! :)

Grattis till er andra och era lyckade rul också såklart!

Ellenbmt: Min känsla var fram till v 15 pojk. Kinesiska kalendern sa pojk. Kompisar sa pojk. Jag mådde inte illa alls; pojk. Och baking soda test sa med pojk. Men det blev en tös! Solig 

Alltså, nån som har erfarenhet av Maxi-Cosis babyskydd? Finns ju TUSEN varianter känns det som. Har ingen aning om vilken man ska ha, men vill kunna fästa den på min iCandy... 

• Sommaren12

Tack för tipset lillakotten, ska titta på den! :)

Vågar man chansa på att köpa begagnad bilbarnstol på typ Blocket? De är ju dyra i inköp och man har väl inte den första så länge? Samtidigt vill jag inte råka köpa en som är sönder av någon anledning, det är ju en säkerhetsgrej liksom, en viktig sådan. 

• Sommaren12
    Novixi skrev 2012-04-04 21:03:02 följande:
    Sommaren: jag hade inte vågat köpa på blocket. Många lägger tyvärr upp även om det krockat men det inte syns på skyddet.
    Vi köpte acta graco's babyskydd med bas till sonen och hade det ca 1 år tror jag. Tyckte det var helt värt pengarna!
    Ja jag tänker med så. Hittade dock en barnbutik på Blocket som köper tillbaka babyskydd från gamla kunder och sedan granskar dom och tvättar dom så att de håller säkerhetsmässigt. Det skulle kunna vara intressant.
    TheMaraja skrev 2012-04-04 21:06:24 följande:
    Sommaren12: jag använde maxi cosi citi till min iCandy och var jättenöjd.
    Tack, ska kolla in den! :) Men sen måste man ju ha sån där adapter och den är ju också svindyr och basplatta till bilen... :S Har förstått nu att detta kommer att bli ett betydligt dyrare inköp än jag räknat med. Fast svärfar ville köpa barnvagn till oss, dock hade han tittat på vagnar själv som var betydligt billigare än iCandy som vi ville ha, så vet inte hur det blir med det. Han skulle ju kunna få köpa babyskydd istället. Flört
  • Sommaren12

Förresten, vill bara säga att vi inte behöver försvara oss för att vi "önskar" oss en flicka eller pojke. Jag gjorde det och märker att många andra här också gör det. Tror alla här är medvetna och förstående vad gäller att hjärtat tickar lite extra för ett av könet, det betyder ju inte att man inte blir glad ifall det blir tvärtom.
    Kanske inte borde tala för alla såhär, men känner bara på mig att det är så. Flört Klart vi är glada oavsett om det är prinsar eller prinsessor vi får!

Svar på tråden Augustibebis 2012