Augustibebis 2012
7eHimlen: jag känner precis som du inför förlossningen. Hoppas att jag ändå är förberedd på och kan hantera smärtan och inte bara naiv i och med att jag ser fram emot förlossningen. Jag skulle verkligen känna mig snuvad på den om det skulle krävas ett snitt. Här finns ingen lustgas men jag ställer in mig mentalt på att gå in i mig själv i värkarbetet och försöka andas mig igenom smärtan så gott det går. Epidural vore jag glad om jag klarar mig utan och ska försöka, men blir det en lång och utdragen förlossning tror jag den kan ge en välbehövlig vila mellan värkarna. Jag försöker vara öppen i sinnet, jag kan ändå inte förutse smärtan eller hur jag kommer reagera så det är väl lika bra.
Svipp: jag köpte ett amningslinne på Lindex som jag gärna sover i redan nu. Tycker det håller brösten rätt bra på plats trots D-kupa som jag gått upp till nu. När jag sover med det läcker inte mina bröst heller som de gör när jag sover med något mer ledigt nattlinne eller så. Gissar att de kläms till när jag ligger på sidan...