Sandrina skrev 2012-04-17 14:49:28 följande:
MAMMAKLÄDER!
Är det bara jag som tycker det är svårt med mammakläder? Det enda jag köpt hitills är 2 byxor, annars använder jag mina vanliga tröjor.
Dock skulle jag vilja ha lite nya fina vårkläder nu. Tycker H&M har så fruktansvärt tråkig utbud, till skillnad får det som finns på internet. På internet kan man verkligen hitta mycket fint som helst men så blir priset där efter också. Så tråkigt att det känns som dom utnyttjar att utbudet av mammakläder är så begränsat att dom kan ta vilka priser som helst. Letade efter lite sommarkläder då vi ska åka till Italien i början av maj och hittade ett par jättesnygga jenasshort, för 400:- !!! Är det rimligt? Eller är det jag som är snål bara! ;)
Sen har jag svårt med storlekar i vanliga fall, och det känns inte lättare så, så jag gillar egentligen inte att handla på internet. Det passar sällan det jag köper.
Sen funderar jag på vårjacka, är det någon idé att köpa de? Kan fortfarande har några av mina gamla jackor, och så kan man ju ha resten uppknäppta, men hur länge till använder man jacka innan det blir för varmt?
Hur tänker ni? :)
Jag håller helt med! Beställde även några överprisade kläder, men blev väldigt besviken på att de såg billiga ut men kostade ändå en del. Behöll bara en t-shirt klänning som var väldigt bekväm men den kostade nästan 500 kr så det är ju helt sjukt för något som ser ut som och känns som H&M kvalitét. Bland annat beställde jag några vita klänningar som jag postade bilder på i bildtråden då jag letar en enkel brudklänning, men de såg alla så billiga ut i material och form så de får gå tillbaka allihop och utan klänning står jag. Har hittat en fin från Bellybutton men den är marinblå, men det blir kanske ett bröllop i blått trots allt.
Vårjacka struntar jag i. Har två kavajliknande jackor som fungerar uppknäppta även om de är lite strama över ryggen. Brukar ha en sjal av olika tjocklek lite löst hängande så den skyddar lite också. Vårjackor är sånt där som jag även i vanliga fall tycker är onödiga då man använder de så lite. Om du har någon kofta du kan ha fungerar ju det nästan lika bra som vårjacka.