Inlägg från: EmelieOfGbg |Visa alla inlägg
  • EmelieOfGbg

Augustibebis 2012

Igår fick vi hem våran vagn:) Kan inte fatta att det snart kommer ligga en liten bebis i den.. Längtar mycket nu. Är väl inte riktigt redo än men jag börjar bli trött på att vara gravid, stor och otymplig. Ont i rygg och svullna fötter. Men nu är det bara 51 dagar kvar:) Tjohoo:)

• EmelieOfGbg

Hej alla! Jag har också vart hos BM idag, jag är i v 34 (33+3)

Blodtryck: 124/60  
    Socker: 4
    Hb: 105
    Sf-mått: 33 
    Hjärtljud: 135-145 
    Vikt: +16kg sedan inskrivningen

Hon kände och klämde och bebisen ligger nu med huvudet ner och är nästan helt fixerad sa hon Glad
    Jag fixar inte att gå på järntabletter så jag undrar om ni har några andra bra förslag för att få i sig järn? Huskurer eller nåt?Glad Jag ska köpa hem blutsaft med tänkte jag.

Bara 2 arbetsdagar kvar nu och det känns otroligt skönt men samtidigt väldigt konstigtFlört 

• EmelieOfGbg

Jloow: Okej, vad skönt att din BM är bra. Jag går hos en annan nu när min är på semester och hon vill ju verkligen att jag ska fortsätta med tabletterna ändå (hon är äldre). Men jag sa till henne att jag tänker inte göra det. Nästa gång är min ordinarie tillbaka och hon är mer förstående så det bör säkert bra:) Tack för tipsen, jag ska börja frossa i jordgubbar nu tänkte jag:)

• EmelieOfGbg

Tack alla för för alla tips:) Vi får hoppas det funkar och att det är bättre nästa gång hos BM:)

• EmelieOfGbg

Oj, här händer det grejer:) Grattis FruMii och lycka till Capy!

Har en undran. Inatt så vaknade jag av att jag hade ont i magen typ mensvärk fast värken va liksom inte så långt ner, det var mest typ i navelhöjd och ut på sidorna. Kan detta ha varit förvärkar? Trodde först jag behövde göra nr 2 men icke! Sen undrar jag också ifall bebis brukar röra på sig som vanlig när man har förvärkar eller SD?

• EmelieOfGbg

Jag stör mig på gravidappen och funderar på att byta BF till en dag tidigare för då borde det bli samma som innan, eller? Kan liksom inte byta dag nu helt plötsligt, jag byter vecka på söndagar och kan ju inte byta på måndagar nu:)

• EmelieOfGbg

Naimis: jag har med vita fläckar på handflator, fotsulor och även på sidan av fötterna och en bit upp på ankeln typ. Tror det har att göra med att man är svullen, massa vätska?!

• EmelieOfGbg

Grattis grattis till bebisarna!

Säger som de flesta andra här inne: jag längtar som en tok efter våran bebis. 27 dagar kvar här och tiden får såååå långsamt. Men den som väntar på nåt gott....

• EmelieOfGbg

Mammsen: jag har också BF den 19/8 och jag är såå färdig med att vara gravid känner jag. Vi längtar verkligen jätte mycket efter liten nu. Har så himla mycket vätska i båda fötter, ben och händer/fingrar. Och allmän värk i kroppen så h*n får gärna komma imon om det är så

Svar på tråden Augustibebis 2012