Inlägg från: LillaMy85 |Visa alla inlägg
  • LillaMy85

Augustibebis 2012

TheMaraja skrev 2012-01-19 13:12:46 följande:

Allt såg jättebra ut Var ett litet pyra där inne med tickande hjärta! 25 mm var den och då är jag i v 9+2 enligt henne. Enligt senaste mens var jag 9+3 så det verkar ju stämma än så länge då

Nu kan jag andas ut och kanske vara lite glad över mina utabivna symtom och platta mage

Ska försöka lägga upp en bild.

Så härligt, grattis! Glad

Ska på UL om en vecka och längtar så mycket samtidigt som jag är sjukt nervös. 
  • LillaMy85

Verkar väldigt olika det där med KUB och om man får betala själv eller inte. Jag, och många med mig, är inte heller 35 men får göra det gratis. Kanske är olika i olika landsting?

• LillaMy85

12+0 idag. Ska nog fira med en semla

• LillaMy85

Känns lite speciellt att ha passerat 12+0. Nu ser jag bara fram emot KUB-testet på fredag, om allt ser bra ut där så känns det som att man äntligen kan glädja sig på riktigt. Glad

Mina föräldrar vet redan men nu har vi också berättat för makens familj. Några vänner som var här på middag i lördags vet också (inte så svårt för dem att lista ut då jag inte drack vin till maten).  På något sätt känns det mer verkligt när man börjar berätta. 

• LillaMy85

(Tidigare FruA85 har bytt namn)

Vaknade efter konstigaste drömmen. Drömde att maken varit på UL utan mig och att han glömde be om bilder så jag fick inte se någonting. Jag blev arg som ett bi och skällde ut honom. Hur i hela fridens namn han nu skulle kunnat gå på UL utan mig?! Magen går ju inte direkt att plocka bort..

Drömmer bara konstigare och konstigare saker, häromnatten var det tvillingar i magen...någon som känner igen sig?

• LillaMy85
    lillaMiaa skrev 2012-01-25 10:30:47 följande:
    LillaMy85 - Va roligt att du skriver så, jag hade en liknade dröm jag också förut, fast det va nog en vecka sen kanske. Hade glömt den tills jag läste om din. Jag drömde också att min sambo va på ultraljud utan mig, jättehemskt. Kommer inte ihåg hur det slutade men jag vet att jag hoppades på att han tog hem bilder! haha va tokigt!
    Skönt att det inte bara är jag Flört

Apropå kön så är jag övertygad om att vi väntar en tjej, har haft den känslan ända sen jag fick plus på testet. Min mamma tror också att det är en tjej. Vi kommer inte ta reda på vad det är utan får helt enkelt vänta tills augusti och se om jag har rätt. 

Vi kommer också köpa en Bugaboo, dock Cameleon och inte Donkey eftersom vi inte har barn sen innan. Gillar deras vagnar jättemycket, de är smidiga, lätta och snygga Glad. Perfekt vagn när man bor i stan och har liten hiss. 
  • LillaMy85
    14mars skrev 2012-01-25 11:45:18 följande:
    Usch, idag är en jobbig dag.. Känner mig inte alls gravid, lyssnade med dopplern men hörde inget, och det är en hel vecka kvar till KUB.. Vill bara veta så att allt är bra med lilla bebisen!
    Jag känner mig inte heller särskilt gravid längre. Är bara lite öm i brösten och kan inte ligga på mage längre då det känns som jag ligger på "något". Märker att magen börjar växa lite så gläder mig åt det. Har KUB på fredag och längtar så mycket!

Kanske gör dig mer orolig än lugn att lyssna efter hjärtljud, kan ju vara svårt att hitta och då blir man bara nervös Obestämd . 
  • LillaMy85

fru Elle: Jag testade också den kinesiska kalendern och fick också flicka. Kul att se om det stämmer. 

• LillaMy85

Någon mer än jag som har en massa finnar? Rynkar på näsan

Har haft det ända sedan jag plussade, i början var de lite färre men stora och gjorde ont, nu är de små och överallt i ansiktet, på bröstet och på ryggen. Jag har aldrig haft problem med finnar förut, inte ens när jag var tonåring så vet inte vad jag ska göra åt det. Har jättetorr och känslig hy så starka produkter är inte att tänka på....

Läste någonstans att huden skulle bli bättre när man gått en bit in graviditeten, någon som vet om det stämmer??

• LillaMy85
    Marmite skrev 2012-01-25 19:35:18 följande:
    jag hade asmycket finnar i början men det har börjat ge med sig inser jag när jag läser ditt inlägg. Jag är 11+0 idag... Så förhoppningsvis slipper du dras med dem resten av graviditeten! Har samma problem med torr och eksemig hud så drar man någon acnekräm på den så brukar det sluta med att huden runt om typ ramlar av och finnen syns ännu mer...
    Jag är i 12+1 så hoppas det försvinner snart då... Är inte alls kul att gå runt så här, vill knappt lämna hemmet utan smink just nu. 
  • LillaMy85
    Blomsterfröna skrev 2012-01-25 21:27:19 följande:
    Jag har alla mina 3 barn på A:)
    Tycker det är lite roligt när man gör så.

Min morfar var ett av elva syskon och alla hette något på E. Jag tycker det är lite imponerande att komma på så många namn på en och samma bokstav Glad
  • LillaMy85
    FruFoxy skrev 2012-01-25 21:33:54 följande:
    LillaMy85:
    Wow, imponerande! Undrar om de bara tog nått namn sådär eller om de verkligen älskade alla namn de valde..?
    De första var nog med lite eftertanke men sen gissar jag att det bara "blev vad det blev". Fanns väl inte så många kvar att välja på till slut Flört
  • LillaMy85

Det är roligt det här med namn, vi har redan bestämt vilka namn vi vill ha om det blir en tjej respektive en kille, det var klart innan vi ens blivit gravida.  Vi väljer att hålla dem hemliga tills lilla Pyret kommit ut, känns mysigt att ha vissa saker som bara är för oss Glad. Hoppas bara det passar, annars får vi tänka om...

• LillaMy85

Capy: Grattis till bra resultat! 

Jag ska på KUB-UL i morgon och är så nervös, kommer inte kunna sova en blund i natt. Är så rädd att något ska vara fel, att fostret inte lever eller att det ska vara stor risk för kromosomfel. Ska försöka tänka positivt men vågar inte riktigt glädja mig helt och graviditeten innan jag vet att allt är bra...

• LillaMy85

Har nu varit på KUB och fått se finaste lilla Pyret! Allt var normalt, hjärtat slog och den viftade på armarna, sparkade och stod på huvudet. Så fantastiskt att få se att det är ett litet liv därinne!

Tyvärr fick vi inget slutgiltigt svar då jag måsta ta om blodprovet så får vänta en vecka på resultatet. Blev flyttad fram fyra dagar så blodprovet hade tagits för tidigt. Själva Nupp-delen såg dock jättebra ut, nackspalten var 1 mm och jag har inga andra riskfaktorer så jag känner mig inte så orolig.

Svävar på små lyckomoln idag, nu känns det som att det verkligen är på riktigt!

• LillaMy85
    capy skrev 2012-01-27 13:48:37 följande:
    Åh, härligt att allt verkar vara bra.

Visst är det underbart att äntligen få bekräftelsen på att det simmar runt ett litet liv där inne :) 
    Helt fantastiskt underbart Skrattande. Jag och maken kunde inte sluta le när vi såg vilken fart det var på lilla Pyret! 

Världens bästa fredag idag och i morgon är det 12+0 en UL så det blir nog en bra helg det här.  
  • LillaMy85
    Sasse skrev 2012-01-30 14:50:13 följande:
    Vad menas med sifforna från KUB-resultaten? Ska på kub den 7feb, vet ju inte alls vad som väntar. Som ett vanligt UL typ? :)
    Har du inte fått info om det från din barnmorska när ni bestämde er för KUB? Märkligt i så fall, de ska ju informera om vad det är så man vet vad det är man väljer att göra och vad det resulterar i. 

Vi fick jättebra info från vår barnmorska när vi sa att vi ville göra KUB.  
  • LillaMy85
    babyhummingbird skrev 2012-01-30 16:29:08 följande:
    Är det bara jag som inte gjort/kommer göra KUB. I vår kommun får man inte göra detta om man är under 32.. Samma som med NUPP. Är det verkligen så olika från ett kommun/landsting till ett annat?
    Verkar väldigt olika, vi sa bara att vi ville göra det och så fick vi en remiss. Bor i Stockholm. 

Jag är så glad att vi valde att göra KUB. Jag vill göra det som går för att ta reda på om barnet är friskt och känner mig så mycket lugnare och mindre orolig nu när vi fått veta att allt är bra. 
  • LillaMy85
    Litenfyra skrev 2012-01-31 08:16:05 följande:
    Åå precis så hade jag inatt:( vaknade o spydde vid 1 och sen halsbränna efter det! Och nu på morgonen mår jag sjukt illa..yoggin jag åt nyss är på väg upp snart känns det som!
    Idag Ska jag göra blodprov till kub och nästa vecka får jag se bebisen! Är sååå nervös... Nervös för att det ska vars nåt fel, nervös för att det ska vara 2 ( har tvåäggstvillingar som kommer vara 2 år vid bf) och ja allmänt nervös:) men jag tror det bara är en och allt är som det ska!
    Känner så igen mig i den där oron. Gjorde KUB i fredags och gick som på nålar innan. 

Jag var också rädd för att det skulle vara tvillingar. Har det i släkten och drömde en vecka innan UL att barnmorskan sa att det var tvillingar och kunde inte släppa tanken. Tack och lov var det bara en där inne och det var en frisk liten krabat Glad
  • LillaMy85

Jag får konstiga hugg i svanskotan när jag böjer mig framåt, är det fler som får det? Plocka ur diskmaskinen är ingen rolig grej just nu kan jag säga Flört

Svar på tråden Augustibebis 2012