• Naimis

Augustibebis 2012

Vi flyttade sonen när han var 6-7 månader till eget rum. Eftersom vi bor litet och vårt sovrum ligger precis bredvid köket utan dörr så kunde vi knappt röra oss när han sov.
    Denna gång dröjer de kanske lite längre då bebis förmodligen kommer få dela rum med sin busiga storebror.
    Då känns de som de är bra att vänta till 1 år iaf.

Denna vecka ska vi försöka ta tag i banken och boka in ett möte, så vi kan börja hela processen med nytt boende.
    Idag har jag medarbetar samtal med min chef, gå igenom mina individuella mål för att ja ska få bonus. Känns ju inte speciellt nödvändigt, men de vet ju inte han.

Ha en trevlig dag!

• Naimis
    natlup skrev 2012-01-30 11:02:16 följande:
    Åkte in till sjukan igår efter att ha kittlats med min sambo och fått ett knä i magen.  Så kände båda två att det var lika bra och åka in i och se så bebis mådde bra. Stackars pojkvännen mådde så dåligt och klandrade sig själv. 

Varken sjuksköterskan och läkaren sa att de inte trodde att bebis skulle känt av något men försäkerhetens skull så skulle vi göra ett VUL.

Så  vi fick se våran lilla skrutt för första gången. Det var heeeelt magiskt. Allt såg jätte bra ut. Den sprattla och vifta med händerna hela tiden.

Vart dock framskjuten 4 dagar.  Så idag e jag i v 12+5, enligt mina och Familjelivs beräkningar så skulle jag vara i 12+1. 

Bebisen var 7,5 cm och läkaren trodde att det var en liten pojke men de kunde inte garantera något. 

Mysigt att få se bebis! Va spännande och se sen om läkarn har rätt, ska ni kolla på rul?
  • Naimis

Jag gör inte KUB, trots att vi får de gratis. Var helt säker på att ja skulle göra de innan jag blev gravid, men sen när vi fick vul kändes de onödigt. Jag är ju bara 23 och jag kommer nog överanalysera alla siffror oavsett om dom är jätte bra.
    Vi skulle ju behålla bebis ändå.

Ellenbmt- Hjärtljud får vi inte heller höra, men å andra sidan är ju inte nästa kontroll förän efter rul ändå.

• Naimis

Stövelkatten- Avundas dig inte, excelblad och huvudvärk.
    Känns tillräckligt tufft att va så trött som man är och sitta i excel med en miljard siffror. Huvudvärken dyker däremot upp vissa kvällar istället.

• Naimis

Anneh- Inte än vad jag kan se. Fick de sist däremot, så jag får väl de denna gång med.
    Men brukar man inte säga att de är en pojke då?

• Naimis

Jag har nästa besök hos BM i v 20+1 och RUL i 18+2. Glukosbelastning hat jag aldrig gjort, är de något alla ska göra?

Läste i en annan tråd att en tjej fått sitt BF satt på ul i v 13, sen skulle dom inte ha RUL förän i v 22-23 och då ändrar dom inte datumet. Hur vanligt är detta? Trodde att man alltid satte de officiella datumet på RUL och inte kub.

• Naimis

På tal om gener tror jag min man har väldigt starka sådana. Min son är mörkblond, ljus hy och lockigt hår som min man. Han är i dragen väldigt lik min man, och de är tom folk som ser ut som frågetecken när dom får reda på att de är jag som är hans mamma.

De han fått av mig är bruna stora ögon (föddes med blåa) och mörka långa ögonfransar.

Jag har svart rakt hår, väldigt mörkbruna ögon som nästan var svarta när jag föddes och brun hy.

Behövdes inga faderskapstest här inte.

• Naimis
    Kampis skrev 2012-01-31 21:44:10 följande:
    Imorgon ska vi på Ul + kub. Fast det känns inte så roligt.

I morse dog en av mina bästa vänners 5 åriga son. 

Beklagar verkligen! Inget man önskar sin värsta fiende.
  • Naimis
    Grisefia skrev 2012-01-31 22:02:05 följande:
    Asså det här med navelsträngen som trillar av bebisen när den har läkt ordentligt. Det verkar så sjukt äckligt! En kompis mamma har sagt att hon nästan kräktes när hon öppnade blöjan och den lilla svarta navelbiten låg när. 

Är det så äckligt som det låter? Rutten navelsträng låter ju inte så kul liksom...

Skumma saker man funderar över när man väntar barn haha.  

De luktar ju inte speciellt mysigt. Men den läker ju ganska fort.

Inget man behöver oroa sig för
Svar på tråden Augustibebis 2012