• Naimis

Augustibebis 2012

Tina- Kan inte jämföra med brio då jag inte har någon erfarenhet av dom däremot vet jag att teutonias (kommer inte på modell) och även UJ duo och Swift är betydligt smalare och förmodligen kortare.
    Kan de bero på om man syftar på en sk duovagn, typ crecent diva, brio sing etc?
    Kombivagnar känns ju större men dom är väl oftast större i helhet.
    Jag är väl inte heller en person som tycker om när de blir för trångt men sonen fick gott om plats med både åkpåse och overall.

• Naimis

Novalina- Det är ju lite märkligt om man inte får prata förberedelser inför den kommande bebisen i en gravidtråd, eller? Tror du kommer få svårt att hitta någon sådan tråd här på familjeliv.
    Det är nog fler som vill diskutera vagnar etc här, så för min del får får alla som vill de göra de så mkt dom känner för.

• Naimis

Ja tror min mage gör någon slags växtspurt just nu. Har haft växtvärk sedan igår morse och den är konstant, dessutom ser jag gravid ut. 16+4 idag så de är väl på tiden, och de är bara 13 dagar kvar till rul!!!

• Naimis

Fru Elle- Sist började de inte puta förän i v 18+nånting. Ska väl inte påstå att det är mer än att den putar nu med så dölja kommer jag kunna göra ett tag till med rätt kläder. Men magen är iaf inte platt när jag ligger ner eller drar in den

• Naimis

Saaajmon- Verkar vara en väldigt mogen tjej de där. Lägg ingen energi på henne!
    Däremot tycker jag du ska kontakta en BM om du inte gjort de än

• Naimis

Blomsterfröna- Håller med! Henne skulle jag gärna ge en knäpp på näsan. Min mage var platt som en pannkaka i v 16 med barn nr 2.
    Dessutom "alla gör inskrivning i vecka 6 eller så fort man får reda på de", känner inte till nån som gjort de så tidigt.

• Naimis

Jag fick sy ett litet ynka stygn, det var bara väldigt ytligt. Hade ju heller ingen BM som kunde guida mig igenom förlossningen så jag slapp spricka.
    Ingen smärtlindring sist, och jag tänker försöka klara de utan denna gång med.

Någon som hört talas och vet lite mer om dykarmetoden? Den ska ju va väldigt bra vad jag har hört.

• Naimis

Godmorgon! På väg till jobbet efter att varit sjuk förra veckan. Känns både roligt men även jobbigt, måndagsångest för jag vet att jag har så sjukt mkt att göra.

Sommaren12 - Min amerikanska app säger 14 cm och 149 g, men babycenters 10 cm och 100 g. Men allt är väl större i USA

• Naimis

Bryr mig inte heller ett dugg om någon nu skulle låtsas. Det får stå för den personen, skulle det vara så så låt den personen hållas.
    Som alla andra handlar de mest om att man bryr sig dom man undrar över BM, rul etc.
    Inte för att lägga näsan i blöt

• Naimis

Sommaren12- Jag förstår vad du menar. Tycker mest synd om tjejen som måste låtsas vara gravid för att få uppmärksamhet. Om hon nu låtsas

Svar på tråden Augustibebis 2012